Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-23@07:21:18 GMT

۸ پلان از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور/ درخشش استقلال در هفته تساوی‌ها +جدول

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۹۵۷۱/۸_پلان_از_هفته_شانزدهم_لیگ_برتر_فوتبال_کشور_درخشش_استقلال_در_هفته_تساوی_ها_جدول

۸ پلان از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور/ درخشش استقلال در هفته تساوی‌ها +جدول

در این هفته از رقابت‌ها هر چند صدرنشین جدول رده بندی مقابل فولاد خوزستان متوقف شد، اما همچنان در صدر جدول باقی ماند و استقلالی‌های پایتخت هم با برتری پر گل مقابل دیگر تیم خوزستانی، به روز‌های آینده لیگ امیدوار شدند.به گزارش بلاغ، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور با ادامه صدرنشینی تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید تا دور برگشت رقابت های لیگ نیز با برگزاری این هفته از بازی ها آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این هفته از رقابت ها هر چند صدرنشین جدول رده بندی مقابل فولاد خوزستان متوقف شد، اما همچنان در صدر جدول باقی ماند و استقلالی های پایتخت هم با برتری پر گل مقابل دیگر تیم خوزستانی، به روزهای آینده لیگ امیدوار شدند.

 

استقلال شبیه یک مدعی بزرگ

آبی پوشان تهرانی موفق شدند در ادامه روند رو به رشد خود به یک پیروزی پر گل دیگر دست پیدا کنند و تیم صنعت نفت آبادان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهند و با 23 امتیاز به رده ششم جدول صعود کنند. زرد پوشان آبادانی نیز با 21 امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفتند.

هفته شانزدهم لیگ برتر/ ساعت 16:30
استادیوم آزادی / تعداد تماشاگر: 15 هزار نفر
داور: حسین زرگر/ کمک ها: رحیم شاهین و ایوب غلام زاده

اخطار: مگنو باتیستا (27) و آگوستو سزار (59) از صنعت نفت و میلاد زکی پور (63) از استقلال

ترکیب استقلال

حسین حسینی
مجید حسینی
روزبه چشمی
وریا غفوری
میلاد زکی پور (73 - امید نورافکن)
امید ابراهیمی
فرشید باقری
سرور جپاروف (77 - خسرو حیدری)
داریوش شجاعیان
محسن کریمی
علی قربانی (81 - بهنام برزای)

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب صنعت نفت

داوود نوشی صوفیانی
احمد عبدالله زاده
مگنو باتیستا
محمد امین درویشی(61 - طالب ریکانی)
آگوستو سزار
کرار جاسم
حسین ساکی
حسین بغلانی
زیبر نیک نفس(46- رضا جبیره )
لوسیانو پریرا
مسعود ابراهیم زاده

سرمربی: فراز کمالوند

شرح بازی:

صنعت نفت در نیمه اول بازی با استقلال بازی را بهتر از حریفش شروع کرد و چند موقعیت خوب بدست آورد اما استقلال از 2 فرصت خود استفاده کرد و موفق شد پیروز به رختکن برود.
صنعت نفت در نیمه اول روی 2 ضربه ایستگاهی جاسم کرار و البته یکی دو موقعیت دیگر موفق شد دروازه استقلال را تهدید کرد اما بازی هوشمندانه استقلال در نیمه اول باعث شد آبی ها با یک برد قاطع به رختکن بروند.
آبی ها در دقیقه 15 بازی روی پاس فوق العاده شجاعیان و ضربه سرضرب محسن کریمی در موقعیت تک به تک به گل رسیدند و در دقیقه 40 بازی هم ضربه وریا غفوری با برخورد با محسن کریمی وارد دروازه شد تا آبی ها در نیمه اول با پیروزی 2 بر صفر به رختکن بروند.

اما آتش بازی استقلالی ها در نیمه دوم تازه شروع شد و آبی ها را ارائه یک نمایش برتر، زیبا و تماشاگر پسند موفق شدند تمام جریان بازی را کنترل کردو بارها دروازه حریف را باز خطر روبرو کنند.
استقلال در نیمه دوم بازی بارها دروازه صنعت نفت را تهدید کرد و شاید اگر علی قربانی از موقعیت هایی که در این بازی نصیبش شد بهتر استفاده می کرد امروز نتیجه ای بهتر از برد 4 گله به دست می آورد.
آبی ها در نیمه اول بازی روی پاس زیبای محسن کریمی به شجاعیان گل سوم و روی ضربه محسن کریمی از لایی نوشی صوفیان گل چهارم را زدند تا بهترین برد خود در 4 سال گذشته را جشن بگیرند.
استقلال با شروع قدرتمند در نیم فصل دوم هواداران تیمش را به نیم فصل دون کاملا امیدوار کرد و حالا این تیم می تواند در بازی های باقی مانده چهره یک تیم مدعی به خوب بگیرد.

شرح گل:

1-0 (استقلال): پاس زیبای داریوش شجاعیان از پشت محوطه جریمه محسن کریمی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او ضربه اش را به زیبایی وارد دروازه نوشی صوفیانی کرد.

2-0 (استقلال): وریا غفوری با یک شوت دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه صنعت نفت را پس از برخورد با محسن کریمی برای بار دوم باز کرد.

3-0 (استقلال): پاس عمقی علی قربانی شجاعیان را در موقعیت تک به تک قرار داد و او با دریبل کشویی دروازه بان با یک بغل پای دقیق دروازه صنعت نفت را به زیبایی باز کرد.

4-0 (استقلال): اشتباه مدافعان صنعت نفت توپ را جلوی پای محسن کریمی قرار داد و او توپ را از لایی نوشی صوفیانی وارد دروازه صنعت نفت کرد.

بهترین بازیکن

محسن کریمی در جریان 90 دقیقه در کنار دو گلی که برابر نفت آبادان به ثمر رساند توانست بارها بازیکنان این تیم را به زحمت بیاندزاد تا در شروع دوباره خود بهترین بازیکن استقلال برابر نفتی ها باشد. داریوش شجاعیان با یک گل و یک پاس گل دیگر بازیکن استقلال بود که نمایش بسیار خوبی برابر نفت آبادان داشت.

دقایق حساس:

دقیقه 5 : ضربه ایستگاهی کرار را حسینی از زیر تیر افقی بیرون کشید.
دقیقه 6 : کرار از سمت چپ محوطه جریمه خط دفاع استقلال را به هم ریخت و سانتر او با ضربه سر سزار همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 7 : شوت نیک نفس از پشت محوطه جریمه وارد دروازه استقلال شد اما داور قبل از شوت صحنه را خطا و بازی را قطع کرده بود.
دقیقه 11 : شوت ابراهیمی از پشت محوطه جریمه با عکس العمل زیبای نوشی صوفیانی به کرنر رفت.
دقیقه 23 : بازهم ضربه ایستگاهی زیبای کرار به واکنش خوب حسینی به کرنر رفت.
دقیقه 48 :سانتر چپاروف از روی نقطه کرنر را فرشید باقری از دو قدمی نتوانست با ضربه سر وارد دروازه کند.
دقیقه 52 : سانتر کرار با ضربه سر جبیره همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 64 : فرار فوق العاده وریا با پاس عمقی او همراه شد اما علی قربانی این فرصت را در موقعیت عالی و تک به تک از دست داد.
دقیقه 71 : حرکت فوق العاده محسن کریمی و پاس او به بیرون محوطه جریمه به داریوش شجاعیان رسید اما ضربه او با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 74 : شوت کرار از پشت محوطه جریمه در دستان سیدحسین حسینی قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

استقلال بعد از 52 ماه موفق شد در یک دیدار لیگ برتری با 4 گل حریف خود را شکست دهد. آبی های تهرانی که در نیم فصل اول به شدت مشکل گلزنی داشتند، برابر نفت آبادان و سپاهان در دو دیدار پایانی خود 7 گل به ثمر رساندند تا عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای بگذارند.

حواشی:

با توجه به بازی در وسط هفته تماشاگران زیادی از این بازی استقبال نکرده اند.
امروز پیش از شروع بازی از پرویز مظلومی سرمربی اسبق استقلال تجلیل شد.
مهدی رحمتی پیش از شروع بازی سمت فراز کمالوند رفت و برخورد گرمی با او داشت.
جاسم کرار هم پیش از شروع بازی سمت نیمکت استقلال رفت و با هم بازی های سابق خود خوش و بش کرد.
بعد از گل محسن کریمی تماشاگران پرچم بزرگ آبی و مشکی را روی سکوهای آزادی باز کردند.
در دقیقه 22 تماشاگران یاید منصور پورحیدری را زنده نگه داشتند.
پرویز مظلومی به شدت از سوی هواداران استقلال در استادیوم آزادی تشویق می شود.
شفر در نیمه اول دیر وارد زمین بازی شد و مجبور شد دقایقی در محوطه فنی کمالوند تیمش را هدایت کند که با تذکر داور چهارم روبرو شد.
در دقیقه 79 جاسم کرار با بازیکنان استقلال درگیر شد و تماشاگران به شدت علیه او شعار دادند.

 

شگفتی سازی علیه شگفتی ساز

تیم پارس جنوبی جم در شرایطی به این مسابقه پا گذاشته بود که می دانست در صورت پیروزی می تواند با توجه به توقف پرسپولیس در اهواز اختلاف با صدر را کاهش دهد ولی اتفاقات دیگری در انتظار تیم شگفتی ساز نیم فصل اول بود و آنها در اولین گام از دور برگشت مسابقات مغلوب تفکرات باتجربه ترین سرمربی لیگ برتر یعنی فیروز کریمی شدند که از هفته نهم که هدایت گشترش را بر عهده گرفته نتایج فوق العاده ای همراه با این تیم کسب کرده است.

گسترش که هفته پایانی لیگ را با درخشش پیمان بابایی با کسب سه امتیاز در مشهد مقابل یکی از شاگردان خود پشت سر گذاشته بود، در جم نیز یکی از دیگر شاگردان خود که داماد او نیز شده است را با دو گل پیمان بابائی در دقیقه 18 و سید احمد موسوی یکی از تعویضی های کریمی در دقیقه 6+90 شکست داد تا پیروزی هفته پایانی نیم فصل اول برابر پدیده را تکرار کند و شروع بدی برای پارس جنوبی جم رقم بزند. با این نتیجه پارس جنوبی جم 29 امتیازی باقی ماند و با توجه به نتایج دیگر همچنان رتبه دوم جدول رده بندی را در اختیار دارد و شاگردان فیروز کریمی هم 23 امتیازی شدند تا با قرار گرفتن در رتبه هفتم جدول برای کسب سهمیه آسیایی در روزهای آینده امید داشته باشند.

پارس جنوبی جم- گسترش فولاد - ورزشگاه تختی جم بوشهر - ساعت ۱۶:۳۰
داوران: رضا مهدوی – حسن ظهیری – محمدرضا مدیرروستا – پیمان فرخی مهر – ناظر: زاهد بحرینی

اخطار:

ادسون هنریکه (41)- عزیز معبودی(45) از گسترش فولاد

میثم تیموری(3+90) از پارس جنوبی جم

ترکیب پارس جنوبی جم

محسن فروزان، حامد نورمحمدی، مایکل اومانیا، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، میثم ‌نقی‌زاده(60- فرشاد سالاروند)، حسین پورامینی، علی دشتی، مجید علیاری، آلویس نانگ(68- احسان تائیدی) و ابراهیم صالحی
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب گسترش فولاد تبریز

فرناندو دخسوس، محمد خرم الحسینی(69- نیما مختاری)، احمدرضا زنده‌روح، یوسف سیدی، رضا خالقی‌فر(64- سید احمد موسوی)، عزیز معبودی، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان(46- سید محسن حسینی)، میلاد زنیدپور
سرمربی: فیروز کریمی

شرح گل

پارس جنوبی جم0 گسترش فولاد تبریز 1 ( دقیقه 18، پیمان بابایی): پیمان بابایی در ادامه درخشش خود موفق شد روی پاس عمقی یوسف سیدی از زاویه ای کاملا بسته توپ را به قدرت به زاویه مخالف فروزان بزند و گل اول بازی را به نام خود ثبت کند

شرح نیمه اول

تا دقیقه 15 این دیدار شاهد بازی سریعی از دو تیم در میانه میدان بودیم که کمتر به ایجاد موقعیت منجر می شد. در دقیقه 17 اما باز هم گسترش فولاد روی شگرد خود که استفاده از فاکتور غافلگیری است، موفق شد توسط پیمان بابایی به گل برسد و از این دقیقه بود که تسلط تبم میزبان بر بازی در مقابل تماشاگران خودی آغاز شد. در 25 دقیقه باقی مانده تا پایان نیمه اول شاگردان مهدی تارتار بر توپ و میدان تسلط داشتند اما بی دقتی آنها و در برخی مواقع واکنش های خوب ده خسوس مانع از گلزنی تیم میربان شد تا در انتظار یک نیمه مهیج در نیمه دوم باشیم.

دقایق حساس

دقیقه 15: کرنر ارسالی نریمان جهان را محسن فروزان به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 21: ارسال محمدی مهر را ده خسوس با دخالت به موقع در اختیار گرفت.

دقیقه 27: ارسال خوب علی دشتی با ضربه سر ابراهیم صالحی به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به بازی برگشت تا بهترین موقعیت تیم میزبان از دست برود.

دقیقه 33: ضربه سر میثم تیموری از روی نقطه پنالتی و روی کرنر ارسالی زده شد، اما با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه 35: شربه علیاری روی یک پاس عمقی آرام بود و ده خسوس این توپ را درازکش از آن خود کرد.

دقیقه 42: ارسال خطرناک محمدی مهر با واکنش خوب ده خسوس برگشت داده شد و در برگشت تیم پارس جم صاحب یک کرنر شد.

دقیقه 43: شوت حسین پورامینی از پشت محوطه جریمه با واکنش فوق العاده ده خسوس دفع شد.

دقیقه 55: ضربه سر بازیکنان پارس جنوبی جم پس از چند حمله متوالی از کنار دروازه با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 57: ارسال میثم تیموری از سمت چپ و ضربه سر زیبای ابراهیم صالحی با واکنش بسیار زیبای ده خسوس راهی کرنر شد.

دقیقه 58: در ضد حمله تیم گسترش فولاد می توانست به گل برسد ولی مدافعین پارس جنوبی جم به موقع واکنش نشان دادند.

دقیقه 60: شوت سنگین محمدی مهر در میانه راه به بازیکنان پارس جنوبی جم برخورد کرد و در برگشت خطای عزیز معبودی یک موقعیت خوب را نسیب نصیب بازیکنان پارس کرده است.

دقیقه 61: ضربه ایستگاهی میثم تیموری را فرناندو ده خسوس با واکنشی زیبا دفع کرد.

دقیقه 68: ضربه ایستگاهی یالاروند با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 70: فرناندو ده خسوس ارسال بلند محمدی مهر مدافع راست تیم پارس را با پروازی بلند زد تا یکبار دیگر با نمایش خوب خود مانع گلزنی شاگردان تارتار شود.

دقیقه 75: ارسال محمدی مهر با ضربه سر تاییدی همراه شد ولی توپ با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 86: ارسال بازیکنان پارس جنوبی جم در دهانه دروزاه به اومانیا رسید ولی باز هم واکنش خوب ده خسوس مانع از گلزنی اومانیا در دهانه دروازه شد. در برگشت هم ده خسوس توپ ارسالی را به بیرون محوطه جریمه فرستاد و در برگشت در نهایت توپ راهی اوت شد.

دقیقه 56: ضربه عزیز معبودی با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

در حاشیه

* مایکل اومانیا پس از حل مشکلات مالی اش در این دیدار از ابتدا راهی میدان شده و در کنار حامد نورمحمدی قرار گرفته است.

* محسن فروزان سابق حضور در تیم گسترش فولاد تبریز را در کانامه دارد.

* اسکوربورد ورزشگاه تختی جم خراب است و علیرغم سخت گیری سازمان لیگ در این مورد بازی دنبال می شود.

* پارس جنوبی جم در این دیدار با غیبت امید سینک، مهدی زبیدی و ارسلان مطهری یه عنصر اصلی تهاجمی خود کار سختی برای گلزنی پیش رو دارد.

* در فاصله 15 دقیقه تا پایان بازی تیم گسترش با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کند و بازی آرام تر دنبال می شود.

* تماشاگران پارس جنوبی جم ایستاده بازی را در دقایق پایانی دنبال می کنند.

* مهدی تارتار و بازیکنان تیم پارس جنوبی جم به شدت نسبت به تصمیمات داوری معترض هستند..

* ده خسوس برای دومین مرتبه پیاپی طی چند دقیقه پایانی با مصدومیت روبرو شده و تیم پزشکی برای مداوای او وارد زمین شده است.

* داور مسابقه 6 دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم مسابقه در نظر گرفته است.

* داور مسابقه در دقایق پایانی و با بالا گرفتن اعتراضات سعی می کند بلافاصله بعد از سوت در صحنه حاضر شود تا مانع ادامه اعتراضات بازیکنان دو تیم شود.

* میثم تیموری در دو صحنه سعی بر متقاعد کردن داور به اعلام پنالتی داشت که داور مسابقه او را در مرتبه دوم با کارت زرد جریمه کرد.

 

تنور لیگ گرم باقی ماند

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که تا دقایق پایانی از حریف خود پیش بودند در نهایت موفق به حفظ نتیجه نشدند و رحیم زهیوی موفق شد رکورد شکست ناپذیری این تیم را حفظ کند.

استادیوم: غدیر اهواز تماشاگر: حدود 8 هزار نفر
داور: موعود بنیادی فر، کمک داوران: آرمان اسعدی و تورج عیوض محمدی

فولاد خوزستان:

حامد لک
عبدالله کرمی
ایوب والی
پیمان شیرزادی
عبدالله ناصری ( 72 صابر حردانی )
فرزاد جعفری
سینا مریدی
اصغر عاشوری
ایمان مبعلی(57 حسن بیت سعید)
رحیم زهیوی
فرشاد جانفزا ( 66 امیر زلیکانی )

سرمربی: سیروس پورموسوی

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند
سیدجلال حسینی
شجاع خلیل زاده
محمد انصاری
صادق محرمی
کمال کامیابی نیا
محسن ربیع خواه
محسن مسلمان ( 64 بشار رسن )
فرشاد احمدزاده ( 72 شایان مصلح )
علی علیپور ( 77 سیامک نعمتی )
گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
اخطار:

حامد لک(15)
محمد انصاری(20)
سیدجلال حسینی(87)
شرح بازی:

پرسپولیسی ها مثل دیدارهای قبلی خود بازی را هجومی آغاز کرده و با حملات دامنه دار خود قدرت شان را به فولادی ها دیکته کردند. شاگردان برانکو خیلی زود مزد برتری خود را گرفتند و با گل منشا از میزبان خود پیش افتادند. در ادامه فولادی ها نیز با ارسال توپ های بلند پشت مدافعان و حرکت بازیکنان سرعتی خود صاحب موقعیت هایی شدند که هیچکدام منجربه گل نشد. مهمترین حمله فولاد ضربه آکروباتیک جانفزا بود که در نهایت بدشانسی ضربه اش بعد از عبور از بیرانوند به تیر افقی دروازه برخورد کرد. پرسپولیسی ها در ادامه با ارائه بازی مالکانه جریان بازی را به سود خود مدیریت کردند تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم فولادی ها اشتیاق زیادی برای گلزنی و تغییر نتیجه بازی داشتند که حملات احساسی آنها توسط مدافعان هوشیار پرسپولیس به خوبی دفع شد. شاگردان برانکو با کنترل بازی هرازگاهی حملاتی را روی دروازه حریف تدارک دیدند که با بی دقتی مهاجمان این تیم گل دوم پرسپولیس به ثمر نرسید. در ادامه برانکو با تعویض هایی که انجام داد، جریان بازی را به سود تیمش در اختیار گرفت اما حملات فولادی آنقدر ادامه پیدا کرد تا زهیوی در دقیقه 89 موفق به زدن گل تساوی شد تا دو تیم با تقسیم امتیازات به ادامه لیگ امیدوار باشند.
شرح گل:

پرسپولیس یک - فولاد صفر ( منشا13 ) دقیقه 13 ارسال ضربه آزاد توسط محسن مسلمان با ضربه سر زیبای منشا همراه شد تا توپ به تور دروازه فولادی ها بچسبد.

فولاد یک پرسپولیس یک ( زهیوی 89 ) حملات دامنه دار فولادی ها در دقایق پایانی توپ را به صابر حردانی رساند و او با یک پاس گل زیبا زهیوی را در موقعیت گل قرار داد و این بازیکن فرصت طلب با ضربه ای محکم و زمینی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.
اتفاق ویژه:

شکست رکورد 17 ساله حفظ دروازه توسط آرمناک پطروسیان در این بازی توسط بیرانوند با حفظ دروازه‌اش تا دقیقه 72 از آن عبور کند و اکنون در صدر گلرهای برتر لیگ برتر قرار دارد.
گلر پرسپولیس که با توجه به مدافعان قدرتمندی که اجازه شکل گرفتن کمترین فرصت را به این تیم می‌دهند، توانست این رکورد تاریخی را از آن خود کند و البته در تک فرصت‌هایی که حریف به دست آورد شکننده ظاهر شد و یک بار تیرک دروازه او را نجات داد و در ضربه بعدی به چارچوبش تسلیم رحیم زهیوی شد
دقایق حساس:

دقیقه 1 : فولادی ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ازاد شدند که ضربه مبعلی بعد از برخورد به مدافعان پرسپولیس به کرنر رفت.
دقیقه 2 : کرنر فولادی ها به روی دروازه پرسپولیس و ضربه سر والی راهی به چارچوب پیدا نکرد.
دقیقه 5 : اولین ضربه کرنر پرسپولیسی ها با ارسال محسن مسلمان با عکس العمل حامد لک دفع شد.
دقیقه 8 : ارسال محسن مسلمان روی یک ضربه آزاد درون محوطه جریمه زیر پای سیدجلال حسینی افتاد که ضربه این بازیکن با اختلاف به اوت رفت.
دقیقه 15 : ارسال فولادی روی دروازه پرسپولیس با ضربه آکروباتیک فرشاد جانفزا توام شد که ضربه زیبای این بازیکن به تیر عمودی دروازه سرخپوشان برخورد کرد.
دقیقه 28 : ضربه آزاد منشا از فاصله 25 متری با اختلاف اندکی از بالای دروزاه فولاد به اوت رفت.
دقیقه 43 : ضربه کرنر فولادی با ضربه سر زهیوی همراه شد که بیرانوند با هوشیاری توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 49 : کار تیمی پرسپولیسی و پاس در عمق فرشاد احمدزاده درون محوطه جریمه به منشا رسید که ضربه این مهاجم در مصاف تک به تک با حامد لک از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 53 : منشا از میانه میدان با حمل توپ دو مدافع فولاد را از پیش رو برداشت اما ضربه نهایی او را مدافع سوم فولاد برگرداند.

دقیقه 73 : فرار علی علیپور درون محوطه جریمه که ضربه او به صورت زمینی با اختلاف اندکی از کنار تیر عمودی به اوت رفت.

دقیقه 82 : پاس های تک ضرب فولادی ها در پشت محوطه جریمه پرسپولیس به سینا مریدی رسید که ضربه پر قدرت این بازیکن با اختلاف زیادی از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 87 : یک ضربه آزاد در منطقه ای مناسب نصیب فولادی ها شد که ضربه سعیدی را بیرانوند دفع کرد.
نکات ویژه:

شش بازیکن پرسپولیس در صورت دریافت کارت از داور دیدار هفته آینده برابر تراکتورسازی را از دست خواهند داد؛ علیرضا بیرانوند، محسن مسلمان، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و علی علیپور بازیکنان در خطر محرومیت پرسپولیس هستند.
حسین ماهینی این دیدار را به دلیل مسمومیت از دست داده است. وحید امیری نیز به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است.
مهدی طارمی و احمد نوراللهی نیز دیگر غایبان پرسپولیس در این بازی هستند که به دلیل محرومیت قادر به همراهی سرخپوشان تهرانی نیستند.
وحید امیری در سه تقابل قبلی خود با فولاد سه گل به ثمر رسانده بود. این بازیکن این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داده است.
علیرضا بیرانوند در صورتی که 72 دقیقه مقابل فولاد خوزستان دروازه تیمش را محافظت کند به رکورد طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه در لیگ برتر خواهد رسید.
صادق محرمی بعد از مدت‌ها نیمکت نشینی در این بازی فرصت حضور پیدا کرده و جانشین حسین ماهینی مسموم شده است.
علی علیپور در بازی رفت دو تیم با کارت قرمز از زمین اخراج شد و اکنون انگیزه زیادی دارد تا اتفاقات بازی رفت را جبران کند.
گادوین منشا دیگر مهاجم پرسپولیس تنها دو گل در این فصل به ثبت رسانده و به دنبال جبران این مساله است و در نیم فصل دوم باید دید چه استارتی از خود به جا خواهد گذاشت.
حسن بیت سعید که معمولا در زمان حضورش در استقلال خوزستان سابقه گلزنی خوبی برابر تیم‌های سرخابی داشت، امروز در حالی به ترکیب فولاد اضافه شده که امیدوار است بتواند خاطرات کوتاه حضورش در استقلال را به فراموشی بسپارد.
محسن مسلمان در دقیقه 5 بازی قصد ارسال کرنر را داشت که هواداران فولادی با پرتاب اشیاء برای او مزاحمت ایجاد کردند. ماجرا با وساطت بازیکنان فولاد پایان یافت.

خط و نشان تراکتوری ها در آغاز نیم فصل

تراکتوری ها تنها چند روز پس از شکست برابر خوزستانی ها در جام حذفی، در اولین بازی دور برگشت یک بار دیگر در برابر این تیم قرار گرفت اما این بار به ثمر رساندن سه گل و موقعیت های فراوانی که به دست آورد موفق شد حریف را در هم بکوبد.

هفته شانزدهم لیگ هفدهم، یکشنبه 03/10/96، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام تبریز
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: سعید قاسمی، محمد عطایی

اخطار:

علیرضا زندوی(24)- موسی کولیبالی(26، 43)- وحید نامداری(36)- حکیم نصاری(2+45)- میثم دورقی(48) از استقلال خوزستان

مهدی مهدی‌پور(2+45) از تراکتورسازی

اخراج:

موسی کولیبالی(43)

تراکتورسازی:

فرزین گروسیان، محمدرضا مهدی زاده، محمد نادری، محمد ایرانپوریان، رضا شربتی، مهدی کیانی(77 قائم اسلامی خواه)، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، امید عالیشاه(73- محمد ابراهیمی) و فرزاد حاتمی(88- محمدرضا آزادی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال خوزستان:

وحید شیخ ویسی، موسی کولیبالی، محمد آرام طبع، میثم دورقی، حکیم نصاری(71- فرزاد بهمنی)، وحید نامداری، سلمان بحرانی، جونیور مارینی، سیدعلیرضا زندوی(86 حسین صادقی)، ابوالفضل علایی و یونس دلفی(54-رضا مرادی)
سرمربی: عبدالله ویسی

شرح گل‌ها:

تراکتورسازی 1 استقلال خوزستان 0(دقیقه 27، محمد ایرانپوریان): حرکت تند و تیز احسان پهلوان درون محوطه جریمه کولیبالی را مجبور به خطا کرد و داور نیز به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. محمد ایرانپوریان که چند روز پیش و در جریان دیدار جام حذفی نتوانست پنالتی خود را به گل تبدیل این بار نیز پشت توپ ایستاد و موفق شد این شیخ ویسی را مغلوب کند.

تراکتورسازی2 استقلال خوزستان0(دقیقه 45، امید عالیشاه): آخرین حمله تراکتوری ها در نیمه اول با خطا و اخراج کولیبالی همراه شد. ارسال تراکتوری ها پس از چند رفت و برگشت در نهایت به عالیشاه رسید و او نیز با ضربه ای دقیق دومین گل تبریزی ها را به ثمر رساند.

تراکتورسازی 3 استقلال خوزستان 0(3+90، احسان پهلوان): پاس کاری دیدنی تراکتوری ها در نهایت به ایرانپوریان رسید و او نیز با ارسال پاس فوق العاده موقعیت خوبی برای پهلوان مهیا کرد و بازیکن تازه وارد تبریزی ها نیز با ضربه ای به موقع دروازه حریف را برای سومین بار باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه 21 – حرکت خوب و ارسال زیبای پهلوان موقعیت خوبی برای تراکتوری ها به وجود آورد اما ضربه سر فرزاد حاتمی با اختلاف اندکی از بالای دروازه میهمان به بیرون رفت.

دقیقه 36 – یک و دوی تراکتوری ها پشت محوطه جریمه با شوت زیبای عالیشاه دروازه شیخ ویسی را به خطر انداخت اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 40 – شوت سنگین خوزستانی ها از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه تراکتوری ها به بیرون رفت.

دقیقه 50 – حمله استقلالی ها در حالی که تنها یک مدافع را پیش روی خود داشتند با هوشیاری مهدی زاده، مدافع گیلانی تراکتوری ها از بین رفت.
دقیقه 53 – ضربه دیدنی میثم دورقی از پشت محوطه جریمه با برخورد به تیر دروازه راهی به دروازه تراکتوری ها نیافت.

دقیقه 61 – حرکت دیدنی پهلوان درون محوطه جریمه تراکتوری ها با شوت زیبای او ادامه یافت اما شیخ ویسی با واکنشی به موقع وفوق العاده این فرصت را از تراکتوری ها گرفت.
دقیقه 64 – حرکت ایرانپوریان از کناره محوطه جریمه با پاس زاویه بسته او ادامه یافت اما شیخ ویسی این توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 66 – ارسال دیگری از ایرانپوریان با ضربه سر شیرجه ای محمد نادری دروازه خوزستانی ها را به شدت تهدید کرد اما این توپ راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 67 – پاس دیدنی کیانی باعث شد تا پهلوان با فرار خود با دروازه بان حریف تک به تک شود اما ضربه آرام پهلوان در حالی که از شیخ ویسی عبور کرد تنها یک قدم مانده تا ورود به دروازه حریف توسط مدافعان استقلال دفع شد.
دقیقه 67 – یک پاس دیگر از سوی کیانی به حاتمی رسید اما ضربه چکشی این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 68 – شوت دیدنی استقلالی ها با واکنش گروسیان مهار شد.

دقیقه 73 – ارسال ایرانپوریان با پرواز شیخ ویسی از روی دروازه تیم مهمان دور شد.
دقیقه 80 – بهترین فرصت استقلالی های خوزستان در این دقیقه با خطای نادری و اعلام پنالتی برای این تیم صورت گرفت اما فرزین گروسیان موفق شد با سیوی دیدنی ضربه میثم دورقی را مهار کند.
دقیقه 81 – کرنر خوزستانی ها روی دروازه تراکتورسازی خطرناک بود اما باز هم گروسیان این توپ را به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 83 – یک ارسال فوق العاده دیگر از سوی ایرانپوریان در موقعیتی فوق العاده به حاتمی رسید اما این مهاجم موفق نشد این فرصت عالی را به گل تبدیل کند.
دقیقه 85 – یک فرصت فوق العاده دیگر از سوی تراکتوری ها از روی خط دروازه برگشت داده شد.

بهترین بازیکن:

در این دیدار تمام بازیکنان تراکتورسازی موفق شدند یک بازی بی نقص و دیدنی از خود به نمایش بگذارند. این بازیکنان در تمام خطوط موفق شدند به خوبی در میدان حاضر شوند. اما در این میان عملکرد سه بازیکن کاملا چشم نواز بود. محمد ایرانپوریان، احسان پهلوان و مهدی کیانی سه بازیکنی بودند که با فوق العاده در میدان حاضر شدند و با حرکات خود زمینه ساز به ثمر رسیدن گل های فراوان این تیم شدند.

اتفاق ویژه:

خیلی وقت بود سرخ پوشان تبریزی را به این شکل ندیده بودیم. تیمی محکم و گلزن که به حریف خود باج نمی دهد. تراکتورسازان برای اولین بار در لیگ هفدهم موفق شدند خود را در قامت یک مدعی نشان دهند. آنها که اخیرا به تقویت تیم خود پرداختند در این دیدار توانستند 3 بار دروازه حریف را باز کنند و حداقل یک دو جین فرصت طلایی را نیز از دست دهند. تبریزی ها با این پیروزی توانستند برای تمام رقبای خود خط و نشان بکشند و نشان دهند چشم به سهمیه آسیا دارند. تغییر و تحول فراوان تراکتوری ها را می توان ویژه ترین اتفاق این بازی دانست و در انتظار بازی های این تیم در دور برگشت نشست.

اولین امتیاز لیگ برتری آقای گل مقابل ژنرال

در حالی که هر دو تیم اصفهانی و مشهدی حاضر در لیگ برتر نیاز به سه امتیاز این دیدار داشتند در نهایت موفق به این کار نشدند تا با یک امتیاز بی تاثیر بازی را ترک کنند. با این امتیاز ذوبی ها به بیستمین پوئن خود رسیدند و در رده هفتم قرار گرفتند و سیاه جامگان نیز با 9 امتیاز همچنان در قعر جدول حضور دارد.

هفته شانزدهم لیگ هفدهم، جمعه 01/10/96، ساعت 14:30، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: جواد رحیم زاده کمک ها: سجاد طوری، براتعلی مولوی

اخطار:

روح الله سیف اللهی(30)- حسین بادامکی(53)- هانی هاشمی(65) از سیاه جامگان

ذوب آهن:

رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، جورجی ولسیانی، محمدرضا حسینی، ربیع عطایا(55- قاسم حدادی‌فر)، مرتضی تبریزی(62- اسماعیل شریفات)، بختیار رحمانی(82 مهدی رجب زاده)، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان و کی روش استنلی
سرمربی: امیر قلعه نویی

سیاه‌جامگان:

محمد حسن عین افشار، مهدی عسکری، هانی هاشمی، محسن آقایی، پیام ملکیان، مصطفی احمدی، کریم احمدی، کیوان امرایی، حسین بادامکی(63 امیرمحمد پناهی)، روح الله سیف اللهی و یونس شاکری
سرمربی: رضا عنایتی

دقایق حساس:

دقیقه 14 – سیاه جامگان اولین موقعیت مهم خود در این دیدار را در این دقیقه به دست آورد؛ اما در نهایت نتوانست از آن استفاده ای ببرد و این موقعیت ایده آل از دست این تیم پرید.
دقیقه 17 – حرکت حسینی با ارسال او از کناره چپ زمین ادامه یافت و به دنبال آن ضربه سر بختیار رحمانی به چهارچوب مشهدی ها رسید؛ اما توسط عین افشار مهار شد.

دقیقه 29 – شوت روپای سیف اللهی از روی خط محوطه جریمه به زیبایی زده شد؛ اما توسط مظاهری مهار شد.
دقیقه 32 – پاس رو به عقب اشتباه مشهدی ها به تبریزی رسید و کاپیتان ذوبی ها در حالی که می توانست استفاده بهتری از این موقعیت طلایی کند با ضربه ای بی دقت توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه 52 – در حالی که فخرالدینی در موقعیتی فوق العاده حضور داشت داور به نشانه آفساید در سوت خود دمید، اما بعدا در تصاویر آهسته مشخص بود که این موقعیت هرگز آفساید نبود.
دقیقه 55 – پاس ارسالی با اختلاف کمی از پیش پای شاکری عبور کرد تا او نتواند دروازه تیم میزبان را باز کند.

دقیقه 60 – محمدرضا حسینی در این دقیقه توانست خود را به دروازه مشهدی ها برساند، اما در حالی ضربه خود را زد که چیزی نمانده بود دروازه حریف را باز کند، اما تاثیر عین افشار و سپس مدافع تیم این توپ را از روی دروازه خود دور کردند.
دقیقه 61 – یک موقعیت طلایی دیگر روی دروازه سیاه جامگان به وجود آمد؛ اما این توپ نیز سودی برای آنها نداشت و فخرالدینی نتوانست توپ تبریزی را به گل تبدیل کند.
دقیقه 67 – فرصت خوب دیگری برای تیم میزبان به وجود آمد که در نهایت مدافع سیاه جامگان موفق شد این موقعیت را نیز از روی دروازه خودی دور کند.

دقیقه 77 – ارسال ضربه کرنر ذوبی ها توسط حدادی فر موقعیت خوبی روی دروازه سیاه جامگان به وجود آورد، اما ضربه سر سیدمحمدحسینی را عین افشار روی خط دروازه مهار کرد.
دقیقه 81 – ضربه روپا و دیدنی بختیار رحمانی دروازه مشهدی ها را با خطر روبرو ساخت، اما بازهم عین افشار برنده این نبرد بود و توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 81 – ارسال کرنر ذوبی ها با ضربه سر مدافع این تیم چیزی نمانده بود تا اولین گل بازی را به وجود بیاورد، اما باز هم این اتفاق نیفتاد و این موقعیت فوق العاده از کنار دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

محمدحسن عین افشار بهترین بازیکن دیدار امروز بود. گلر مشهدی ها که پس از خروج بادامکی بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو بسته بود، توانست بارها برابر حرکات هجومی تیم مهمان ایستادگی و موقعیت های زیادی را مهار کند.

در طرف دیگر محمد حسینی و بختیار رحمانی نیز از تیم ذوب آهن موفق شدند بازی خوبی به نمایش بگذارند و برای موفقیت در این بازی موقعیت های فراوانی را ایجاد کنند.

اتفاق ویژه:

رضا عنایتی که چندی پیش برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری نشست در این دیدار موفق شد اولین امتیاز خود را به دست بیاورد. او پس از دو شکست در دیدارهای قبلی در این بازی به یک تساوی ارزشمند مقابل ذوب آهن رسید.
بازگشت کاپیتان اول ذوبی ها را نیز می توان یکی دیگر از اتفاقات مهم این دیدار دانست. در حالی که قاسم حدادی فر در جریان دیدار رفت مقابل همین تیم سیاه جامگان دچار پارگی رباط صلیبی شده بود در نیمه دوم دیدار برگشت برابر همین تیم، باز هم راهی میادین شد.

قاضی، مهاجری را نجات داد

تیمهای پدیده مشهد و پیکان تهران در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر از ساعت 14 در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان به تساوی 1-1 انجامید.

ابتدا آرمان قاسمی در دقیقه 53 تیمش را روی پاس مومنی جلو انداخت اما در دقیقه 72 محمد قاصی با یک شوت دیدنی از راه دور کار را به تساوی کشاند تا نتیجه بزای رفت این بار در ثامن تکرار شود.

با این نتیجه پیکان 26 امتیازی شد و موقتا در رده چهارم باقی ماند. پدیده هم با 19 امتیازی شدن موقتا و برای چند دقیقه به رده نهم صعود کرد.

فرار شش امتیازی

سپیدرود توانست جدال مدعیان سقوط را به سود خود در رشت خاتمه دهد و اکنون از اطمینان خاطر بیشتری نسبت به نفت برای بقا در لیگ برتر برخوردار است. در شرایطی که هر دو تیم با شرایطی تقریبا مشابه از حیث مشکلات مالی، تغییرات مدیریتی و فنی این دیدار را آغاز کرده بودند، سپیدرود با تمرکز بیشتر و با حمایت هوادارانش این بازی را در نهایت به سود خود خاتمه داد و اکنون باید دید این موفقیت در دیدارهای آتی نیز همراه آنها خواهد بود یا خیر. سپیدرود با کسب این سه امتیاز مشکی‌پوشان، استقلال خوزستان و نفت تهران را در جمع سقوطی‌ها قرار داد و تیره روزی‌های نفت بعد از سومین تغییر روی نیمکت نیز همچنان ادامه دارد.

استادیوم : سردار جنگل تماشاگر: حدود 5 هزار نفر
داور: وحید کاظمی کمک داور: حمیدرضا کنعانی و فرهاد مروجی

اخطار: حمید ملکی ( 20 و 71) و هادی موسوی (76) از سپیدرود و سینا خادم پور (32) از نفت تهران

اخراج: حمید ملکی (71) از سپیدرود

سپیدرود:

سید محمد حسینى، سید هادى موسوى، میثم تهی‌دست، حسین کعبى، حمید ملکى، على عباسى (محمد لطفی 64)، میثم فردوسى(80 محمدرضا مهدوی)، توحید غلامى، میعاد یزدانى، حسین ابراهیمى و پویا نزهتى( 74 میلاد قربان زاده)
سرمربی: امید روانخواه

نفت تهران:

میلا فراهانی، محسن بنگر، محمد نصرتی، امیرحسین فشنگچی، عیسی آل کثیر، علی عزت کرامت، پوریا امینی، رضا حبیب زاده، سینا خادم پور (74 سامان آقازمانی)، میلاد سوری و نادر هوشیار
سرمربی: آتیلا حجازی

شرح گل‌ها:

سپیدرود رشت 1 نفت تهران 0: ( علی عباسی، دقیقه 2): سپیدرود در همان ثانیه‌های ابتدایی موفق شد روی حرکت محمد نزهتی که در ادامه با توپ ربایی عباسی همراه شد و ضربه این بازیکن از میان پای میلاد فراهانی گل اول سرخپوشان دست‌ یابد.

سپیدرود رشت 2 نفت تهران 0: ( دقیقه 56، پویا نزهتی): پاس در عمق فردوسی با فرار نزهتی در موقعیتی تک به تک فرصت گلزنی را برای این مهاجم فراهم کرد و او تیمش را به گل دوم رساند.

سپیدرود رشت 3 نفت تهران 0 ( دقیقه 64، میعاد یزدانی): مهاجم سابق استقلال که در نیم فصل اول فرصت خودنمایی چندانی نداشت با فرار از پشت مدافعان نفت صاحب موقعیتی تک به تک شد که موفق به گشودن دروازه آبی‌پوشان در این مصاف شد.

سپیدرود 3 نفت تهران 1: ( دقیقه 77، حبیب زاده): ضربه ایستگاهی عیسی آل کثیر با برخورد به تیرک دروازه نصیب رضا حبیب زاده شد که او دروازه خالی را با ضربه‌ی خود گشود.

شرح بازی:

سپیدرود که با تغییرات فنی خود به دنبال جدا شدن از قعر جدول بود، در اولین گام نفت نگون بخت را روبروی خود می‌دید که از شرایط نابسمان و عدم تمرکز این تیم در دقایق اولیه به بهترین شکل ممکن سود برد و توانست گل خود را ثبت کند. در ادامه نیز آنها با خط هجومی خود که از نزهتی و ابراهیمی تشکیل شده بود و با میعاد یزدانی و عباسی حمایت می‌شد فرصت‌های دیگری روی دروازه نفت شکل داد که در زدن ضربات آخر و رسیدن به گل دوم ناکام ماند. نفت که سرمربی خود را نیز روی نیمکت نمی‌دید در دقایق پایانی دو فرصت خوب توسط آل کثیر و فشنگچی به دست آورد که حسینی مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.
سپیدرود در نهایت با همان گل دقیقه 2 توسط عباسی نیمه اول را خاتمه داد و اکنون امیدوار به حفظ نتیجه و کسب امتیاز در 45 دقیقه دوم خواهد بود.

نیمه دوم این دیدار با توجه به حساسیت امتیازی موجود با کنترل توپ توسط نفتی‌ها دنبال شد و آنها چند فرصت نصفه و نیمه نیز روی دروازه سپیدرود شکل دادند. با این حال سرخپوشان رشتی با حمایت هواداران و تدابیر فنی سرمربی جدید خود توانستند به گل دوم نیز دست یابند تا کار شاگردان آتیلا حجازی را خیلی زود تمام کنند. بازیکنان نفت که بعد از دریافت گل دوم کاملا بی انگیزه شده بودند این فرصت را برای گل سوم حریف نیز در اختیار حریفشان قرار دادند و در حالی که با گل بنگر امیدوار به کم شدن اختلاف بودند کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. آل کثیر را می‌توان با انگیزه ترین بازیکن این دیدار در اردوی نفت عنوان کرد، بازیکنی که با توجه به تلاش برای گلزنی بارها ضربات خود را به سمت دروازه حسینی روانه کرد و یک بار نیز با ضربه ایستگاهی دیدنی خود که به تیرک دروازه حریف برخورد کرد زمینه گل نفت را فراهم کرد.
نفت با آتیلا حجازی نیز امیدوار کننده ظاهر نشد و از هم اکنون می‌توان آنها را مدعی اصلی سقوط به دسته پایین‌تر معرفی کرد. سپیدرود نیز با انگیزه و شوک ناشی از تغییرات فنی عملکرد بهتری از خود به جا گذاشت و باید در انتظار بازی بعدی این تیم و نمایش دوباره شاگردان روانخواه برای برآورده شدن انتظارات ماند.

بهترین بازیکن:

محمد نزهتی با یک گل و یک پاس گل نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت و بارها با تدارک برنامه‌ی هجومی تیمش نفت را به دردسر انداخت. او در این بازی بارها در پشت محوطه جریمه نفت خودش و هم‌تیمی‌هایش را صاحب فرصت کرد که حاصل آن یک گل و یک پاس گل بود تا سپیدرود در اولین گام برای شروع نیم فصل دوم امیدوار به کارش در ادامه مسیر ادامه دهد.
سیدمحمد حسینی نیز در چند صحنه توانست ناجی تیمش در این بازی شود و اختلاف گل شکل گرفته را می‌توان به عملکرد او درون دروازه این تیم و مقاومت برابر ضربات آل کثیر و فشنگچی دانست.

لحظات حساس:

دقیقه 3: سپیدرود در دومین موقعیت جدی خود با فرار میعاد یزدانی صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه بغل پای این بازیکن با فاصله کم از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد.

دقیقه 29: پاس عالی حسین ابراهیمی، میعاد یزدانی را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد که ضربه این بازیکن با بی دقتی از کنار دروازه نفت تهران به بیرون رفت.

دقیقه 33: ارسال کرنر برای سپیدرود بعد از عبور از چند بازیکن به میلاد فردوسی رسید که ضربه سر این بازیکن به راحتی در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 35: میعاد یزدانی در برخورد با عزت کرامت در گوشه محوطه جریمه متوقف شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و ضربه کنار دروازه بازی را بار دیگر به جریان انداخت.

دقیقه 42: آل کثیر به عنوان برترین گلزن نفت در فرصتی مناسب در ضدحمله صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه اش را با شدت به سمت دروازه کوبید که حسینی آن را دفع کرد.

دقیقه 45: امیرحسین فشنگچی دیگر موقعیت تیمش در ثانیه‌های پایانی نیمه اول را شکل داد که با ضربه داخل هجده این بازیکن، حسینی به زیبایی آن را دفع کرد.

2+90: عیسی آل کثیر در موقعیتی تک به تک با سیدمحمد حسینی ضربه‌اش را نواخت که دروازه‌بان سپیدرود مانع از کم شدن اختلاف گل دو تیم شد و آن را راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

سپیدرود با تغییر مربی و مدیریت خود توانست اولین دیدار نیم فصل را با پیروزی مقتدرانه شروع کند و هواداران خود را امیدوار به ادامه فصل کند. آنها که در دور رفت مقابل نفت و تقریبا همین شرایط قرار گرفته بودند با اشتباهات فردی پیاپی نتیجه را واگذار کردند؛ اما اینبار به بهترین شکل از میزبانی خود سود برده و با سه امتیاز هواداران را راضی به خانه فرستادند.

نکات ویژه:

* دو تیم در نیم فصل اول با نتیجه دو بر یک به سود نفت تهران به کار خود خاتمه دادند.
* سرمربی سپیدرود در دیدار رفت علی نظرمحمدی بود و روی نیمکت نفت تهران نیز حمید درخشان حضور داشت. اکنون دو تیم با شرایط فنی متفاوت و سرمربیان جدید روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

تیر دروازه مانع از پیروزی کرانچار

در زمین نامناسب دستگردی سپاهان که بخصوص در نیمه دوم فرصت های زیادی برای گلزنی داشت، مقابل سایپا به تساوی رضایت داد. اولین گل این بازی توسط مهدی ترابی (35) به ثمر رسید و ساسان انصاری از روی نقطه پنالتی در دقیقه 85 بازی را مساوی کرد.

سایپا تهران- فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه پاس قوامین- ساعت ۱۶:۲۰

داوران: بیژن حیدری – حسن یوسفی – عسگر محمدی – حسین زیاری – ناظر: محمود رفیعی

اخطار: میلاد سرلک (59) از سپاهان و محمدرضا سلیمانی (65) از سایپا

ترکیب سایپا:

فلاح‌زاده، علیاری، دانشگر، آرش رضاوند ( ۵۲ محمد سلطانی)، ترابی قلی‌زاده، اسدی، شیری، خالدی، سلیمانی و محمد عباس زاده ( ۶۵ روزبه شاه علیدوست)

سرمربی: علی دایی

ترکیب سپاهان:

کیخسروی، یزدانی، حسن جعفری ( ۷۰ حسین پاپی)، سعید آقایی ( ۴۵ مهدی شریفی)، پورقاز، علی کریمی، مهدی رحیمی، جلال علی‌محمدی، میلاد سرلک ( ۷۴ رسول نویدکیا)، ساسان انصاری و مهرداد محمدی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

شرح گل‌ها:

۱-۰ ( سایپا): در دقیقه ۳۵ تیم سایپا چسبیده به محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و مهدی ترابی با یک ضربه زمینی و بغل پا موفق شد توپ را به زاویه ای که دروازه بان ایستاده بود بزند تا گل اول بازی را به ثمر‌ برساند.

۱-۱ (سپاهان): ارسال مهرداد محمدی با دست علی قلی زاده برخورد کرد و داور اعلام پنالتی کرد. ضربه پنالتی توسط ساسان انصاری به گل تبدیل شد.

 شرح بازی:

شرایط بسیار بد ورزشگاه پاس قوامین در نیمه اول اجازه بازیسازی به هیچ یک از دو تیم را نمی داد، با این حال این شاگردان کرانچار بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند؛ ولی مهدی ترابی با تیزهوشی روی یک ضربه ایستگاهی سایپا را پیش انداخت تا دو تیم با همین نتیجه و در روزی که بازی خوبی را شاهد نبودیم راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم کرانچار مهدی شریفی را از ابتدا جایگزین سعید آقایی کرد و به سیستم ۴/۲/۳/۱ روی آورد تا با انرژی بیشتری در حملات ظاهر شود. این تدبیر کرانچار باعث تسلط بیشتر آنها بر توپ و میدان شد و موقعیت های زیادی هم برای سپاهان به ارمغان آورد. دو بار کوبیدن به دیرک دروازه و یک پنالتی ثمره حملات پرتعداد سپاهانی ها بود که البته در محوطه جریمه زهر لازم را نداشتند تا در مقابل سایپا که در نیمه دوم به استفاده از تک موقعیت ها دل بسته بود به تساوی یک‌ بر یک قناعت کند.

بهترین بازیکن:

علی کریمی و مهدی ترابی دو ملی پوش تیم های سپاهان و سایپا از بهترین های میدان بودند.

لحظات حساس:

دقیقه ۲۷: اولین موقعیت جدی این دیدار با شوت پشت محوطه جریمه مهرداد محمدی ایجاد شد که با فاصله از بالای دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه ۳۱: ارسال مورب مهدی ترابی از نزدیکی های نقطه کرنر با ضربه سر محمد دانشگر‌ می رفت که اولین گل بازی را ثبت کند؛ ولی خوش شانسی شاگردان کرانچار و عکس العمل به موقع مدافعین مانع شد.

دقیقه ۴۴: پاس کات بک حسن جعفری و ضربه جلال علی محمدی موقعیت خطرناکی برای سپاهان ایجاد کرد؛ ولی توپ در میانه راه به مدافعین سایپا برخورد کرد.

دقیقه ۵۳: ضربه مهدی شریفی از داخل محوطه جریمه پس از برگشت ناقص مدافعین سپاهان بی دقت زده شد و توپ راهی اوت شد.

دقیقه ۵۷: شوت سیاوش‌ یزدانی از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۶۱: ضربه زیبا و سهمگین جلال علی محمدی از پشت محوطه جریمه به دیرک افقی دروازه برخورد کرد تا بدشانسی های سپاهان ادامه داشته باشد.

دقیقه ۶۴: کرنر ارسالی سپاهان با ضربه مهدی شریفی و با اختلاف بسیار کمی از کنار دیرک عمودی راهی اوت شد.

دقیقه ۷۳: شوت محمد دانشگر‌ با برخورد به پای مهدی رحیمی منحرف شد و به کناره ها رفت.

دقیقه ۷۵: شوت سنگین مهدی ترابی با واکنش کی خسروی راهی اوت شد.

دقیقه ۷۸: ارسال فوق العاده مهدی ترابی و ضربه سر بازیکنان سایپا در اختیار کیخسروی قرار گرفت.

دقیقه ۸۸: ضربه ایستگاهی زیبای مهرداد محمدی به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا برای دومین مرتبه مانع گلزنی سپاهانی ها شود.

دقیقه ۹۰: پاس کات بک مهدی شریفی با ضربه ساسان انصاری به دروازه برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:

هواداران سپاهان که نزدیک به 200 نفر بودند در پایان مسابقه دست به تشویق سپاهان زدند که این نشانه رضایت آنها از نمایش شاگردان کرانچار بود. تیمی که در بازی امروز 2 بار تیر دروازه حریف را لرزاند و دروازه اش باز هم روی یک شوت پشت محوطه جریمه باز شد.

حواشی:

* دو بازیکن جدید سپاهان به دلیل عدم صادر شدن ITC در این بازی حضور ندارند.
* نزدیک به صد هوادار تیم سپاهان در این مسابقه حضور یافته اند تا تیمشان را حمایت کنند.

* مهدی شریفی در این دیدار با تصمیم کرانچار روی نیمکت تیم حضور دارد.

* عزت پورقاز در این دیدار بعد از ماه ها به میادین بازگشته و در کنار یزدانی قلب خط دفاعی سپاهان را تشکیل می دهد.

* علیرغم اینکه سپاهان نبض بازی را تا دقیقه ۳۰ بازی در اختیار دارد، ولی شرایط چمن اجازه ایجاد موقعیت به این تیم را نمی دهد.

* اعتراض علی دایی به داوری برخورد جدی داور مسابقه را به همراه داشت .

* کریم قنبری و لسان فولادی دو مربی جدید سپاهان از روی سکوها عملکرد بازیکنان تیم را دنبال می کنند.

* میلاد محمدی و‌ فراز کمالوند دو‌ میهمان ویژه این دیدار بودند.

* هواداران سپاهان در پایان بازی به شدت در حال تشویق تیمشان هستند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۹۵۷۱/۸_پلان_از_هفته_شانزدهم_لیگ_برتر_فوتبال_کشور_درخشش_استقلال_در_هفته_تساوی_ها_جدول را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: