Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@14:56:14 GMT

گناباد کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۹۱۴۲/گناباد_کجاست

گناباد جنوبی ترین شهر استان خراسان رضوی است که در فاصله 260 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. 

شهر گناباد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که قدیمی ترین و عمیق ترین قنات جهان به نام قنات قصبه که ثبت جهانی نیز شده در این شهر قرار دارد. 

قنات قصبه عمری بالغ بر 2500 سال دارد که البته باستان شناسان معتقدند که عمر واقعی این قنات 4000 هزار سال است که از آنجا که بر اثر زلزله تخریب شده دوباره و در 2500 سال پیش ساخته و ترمیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهر گناباد یکی از چند شهر مهم تولید زعفران در ایران می باشد که در تولید زعفران نسبت به شهرهایی که بعدا در تولید زعفران پرآوازه شدند مانند تربت حیدریه و قائن مقدم بوده است. 

اخیرا به دنبال حوادثی در خیابان پاسداران تهران نام این شهر دوباره بر سر زبان افتاده است، این در حالی است که درصد بسیار کمی از مردم گناباد جزو دراویش گنابادی هستند. 

البته مقر اصلی دراویش گنابادی شهر بیدخت است که جزو توابع گناباد است و خانقاه این دراویش در این شهر می باشد که در فاصله 5 کیلومتری گناباد قرار دارد. 

یکی از شهرهای شناخته شده دیگر گناباد، شهر کاخک است که بواسطه تدفین امام زاده محمد عابد در آن شهر دارای شهرت و اهمیت است. 

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۱۴۲/گناباد_کجاست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: