Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@17:10:54 GMT

قیمت فعلی سیمان واقعی نیست/ عوامل قیمت تمام شده در حال افزایش است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۵۵۳/قیمت_فعلی_سیمان_واقعی_نیست_عوامل_قیمت_تمام_شده_در_حال_افزایش_است

قیمت فعلی سیمان واقعی نیست/ عوامل قیمت تمام شده در حال افزایش است

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه قیمت فعلی سیمان واقعی نیست،گفت: صنعت سیمان برای ادامه تولید حتما نیازمند این است که قیمت‌های آن بهتر شود.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: بازار سیمان همانند گذشته بود و تغییر مبنی بر افزایش قیمت ها نداشتیم بلکه به دلیل رقابت منفی که وجود داشته قیمت ها کاهش هم یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: البته این موضوع مزیت به حساب نمی‌آید بلکه باید همیشه قیمت بهینه را برای فروش در نظر داشت تا کارخانه ها بتوانند سرپا بمانند.

وی با بیان اینکه با قیمت های فعلی کارخانجات سیمان در حاشیه خوبی قرار ندارند، گفت: باید قیمت توسط عرضه و تقاضا تعیین شود تا کارخانه ها بتوانند روند تولید و حفظ اشتغال خود را ادامه دهند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با تاکید بر اینکه قیمت واقعی سیمان چیزی نیست که در حال حاضر به فروش می‌رسد، تصریح کرد: عوامل قیمت تمام شده در حال افزایش است و از طرفی اگر قیمت سوخت نیز افزایش یابد قطعا روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود اما، در حال حاضر صحبتی درباره افزایش قیمت در انجمن صورت نگرفته است.

شیخان گفت: صنعت سیمان برای ادامه تولید حتما نیازمند این است که قیمت‌های آن بهتر شود و بدین منظور حتما باید به سمتی برویم که این سازوکار را بهتر کنیم و اگر این کار صورت نگیرد قطعا شاهد تعطیلی کارخانجات خواهیم بود البته در این بین باید کشش بازار را هم مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: برای اینکه این شرایط ایجاد شود باید سیمان وارد بورس کالا شود تا هم قیمت‌ها شفاف شود و هم دلالی کمرنگ شود و در این بین منافعی که دلالان از آن سود می برند را به سمت تولیدکنندگان مصرف کنندگان هدایت کنیم.

شیخان با بیان اینکه طی این مدت سیمان گران نشده بلکه تخفیفاتی که کارخانجات ارائه می دهند کم و زیاد می شود،گفت: قیمت هر تن سیمان فله تیپ 2 درب کارخانه 120 هزار تومان است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره بازار عراق هم افزود: صادرات سیمان به عراق به علت راه اندازی کارخانجات این کشور و حمایت دولت از صنایع داخلی بسیار کم شده و در حال حاضر فقط کلینکر به این کشور صادر می شود البته مقداری صادرات سیمان هنوز به کردستان عراق صورت صورت می گیرد.

وی درباره یارانه های صادراتی نیز گفت: در حال حاضر خبری از یارانه های صادراتی نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۵۵۳/قیمت_فعلی_سیمان_واقعی_نیست_عوامل_قیمت_تمام_شده_در_حال_افزایش_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: