Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@04:39:58 GMT

جانباز قطع نخاع کاشمری به یاران شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۶۷۶۸/جانباز_قطع_نخاع_کاشمری_به_یاران_شهیدش_پیوست

جانباز قطع نخاع کاشمری به یاران شهیدش پیوست

سیدمحمد موسوی فرگی جانباز 70 درصد قطع نخاعی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر جانباز سرافراز 70 درصد کاشمری که از ناحیه گردن قطع نخاع بود به یاران شهیدش پیوست.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در همین زمینه در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: جانباز شهید سیدمحمد موسوی فرگی که در دوران دفاع مقدس کادر رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است در سال 1362 و در عملیات والفجر در اثر برخورد تیر مستقم از ناحیه گردن قطع نخاع شده و به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا وکیلی‌نیا ادامه داد: این شهید سرافراز در سال 1338 به دنیا آمده بود و در سن 24 سالگی جانباز و پس از 34 سال تحمل آثار جراحت و جانبازی، به یاران شهیدش پیوست.

وی در مورد آیین بزرگداشت این شهید اظهار داشت: امروز یک‌شنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان در محل فرمانداری کاشمر برگزار خواهد شد تا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت مراسم تشییع و بزرگداشت شهید والامقام، سیدمحمد موسوی فرگی انجام شود.

وکیلی‌نیا ادامه داد: بر اساس آنچه تا کنون پیش‌بینی شده است مراسم وداع با پیکر مطهر شهید، در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) یکشنبه شب برگزار خواهد شد و مراسم تشییع شهید موسوی نیز صبح دوشنبه از محل مسجد جامع کاشمر تا مقابل سپاه برگزار و سپس بر اساس وصیت خود این شهید والامقام، پیکر مطهر وی جهت تدفین به زادگاهش، روستای فرگ منتقل و در جوار شهدای این روستا به خاک سپرده خواهد شد.

وی تأکید کرد: آنچه اعلام شد پیش‌بینی‌هایی است که تا کنون انجام شده و إن‌شاء‌الله برنامه‌های قطعی پس از برگزاری جلسه در محل فرمانداری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در پیامی شهادت این جانباز سرافراز را تسلیت گفت.

متن پیام وی به این شرح است:

إنا لله و إنا إلیه راجعون

پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران بجا گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده بود و صبر بر مشکلات و استقامت، سال‌ها بعد از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد.

شهادت سردار رشید اسلام سید محمد موسوی را به مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و خانواده این شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض مینماییم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی شهادت جانباز دفاع مقدس، سیدمحمد موسوی فرگی را تسلیت گفت.

متن پیام بهروز بنیادی به این شرح است:

شهادت جانباز سرافراز و اسوه ایثار و استقامت، سید محمد موسوی فرگی پس از سال‌ها درد و رنج، یادمان دیگری از رشادت و غیرت در عین بی ادعایی است.

شهید موسوی نمونه کاملی از صداقت و سلامت نفس و تعهد بود و جای تأسف است که در سال‌های گذشته آن‌چنان که شایسته او بود نتوانستیم به او خدمت کنیم.

شهادت مظلومانه این بزرگ مرد دیار ترشیز را به همرزمان شهیدش و خانواده صبورش و تمامی مردم پاک سرشت ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

جا دارد قدردان تلاش‌های خالصانه خانواده محترم ایشان خاصه همسر گرامی و سخت کوش این شهید بزرگوار باشیم.

درود و رحمت خدا بر همه رزمندگان الهی.

شایان ذکر است شهید سیدمحمد موسوی فرگی در مهرماه سال 1390 به همراه جمعی از جانبازان قطع نخاع کشور به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۶۷۶۸/جانباز_قطع_نخاع_کاشمری_به_یاران_شهیدش_پیوست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: