Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:24:45 GMT

چلسی - بارسلونا، یادآور جنجالی‌ترین قضاوت لیگ قهرمانان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۱۳۱۸/چلسی_بارسلونا_یادآور_جنجالی_ترین_قضاوت_لیگ_قهرمانان

چلسی - بارسلونا، یادآور جنجالی‌ترین قضاوت لیگ قهرمانان

قضاوت جنجالی تام هنینگ نتیجه بازی برگشت چلسی و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۹ را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، در سال ۲۰۰۹، چلسی برای دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استمفورد بریج میزبان بارسلونا بود. آبی‌های لندن از شروع بازی تیم برتر بودند و خیلی زود توسط مایکل اسین به گل رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال تام هنینگ با قضاوت‌هایش مرد اول این بازی بود. در نهایت رویای تیم لندنی با گل دراماتیک آندرس اینیستا در لحظات پایانی نابود شد و چلسی از صعود به فینال باز ماند.

داور نروژی با این هدف به لندن سفر کرده بود که حتی یک پنالتی هم سوت نزند. او تنها یک، دو یا سه پنالتی را به نفع چلسی نگرفت بلکه از ۶ صحنه جنجالی در محوطه جریمه بارسلونا گذر کرد. دیدیه دروگبا، فلورن مالودا، میشاییل بالاک و نیکلاس آنلکا فریاد زدند، اعتراض و خواهش کردند تا داور یک خطا در محوطه جریمه اعلام کند اما هنینگ این کار را نکرد و نتیجه بازی را تعیین کرد. بهترین کلمه برای وصف این قضاوت دزدی بود.

پس از بازی داور نروژی در لندن و اسلو ( محل سکونتش) تهدید به مرگ شد. دوران قضاوتش نیز تحت تاثیر این بازی قرار گرفت و پس از حضور در یورو ۲۰۰۸ از فهرست پایانی برای جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی کنار گذاشته شد.

هنینگ ۹ سال بعد گفت که در آن شب اشتباهات زیادی داشته است اما هر کسی می‌تواند چنین اشتباهاتی داشته باشد. بازیکنان و سرمربیان نیز می‌توانند دچار خطا شوند اما نباید به آن‌ها چنین بی‌احترامی کرد. او در ادامه اعتراف کرد که در آن شب مجبور شده است هتلش را عوض کند و روز بعد به خاطر تهدیدهای موجود خیلی مراقب بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۳۱۸/چلسی_بارسلونا_یادآور_جنجالی_ترین_قضاوت_لیگ_قهرمانان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: