Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:01:09 GMT

افزایش 30 درصدی بودجه عمرانی شهرداری مرند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۱۶۶۶/افزایش_۳۰_درصدی_بودجه_عمرانی_شهرداری_مرند

افزایش 30 درصدی بودجه عمرانی شهرداری مرند

تبریز – ایرنا – معاون فنی و عمران شهرداری مرند از افزایش 30 درصدی بودجه عمرانی این شهر در بودجه سال آینده خبر داد.

سجاد فرهادزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه چرا میزان پروژه های عمرانی این شهر کمتر شده است، اظهار کرد: پروژه های عمرانی کاسته نشده بلکه تبلیغات کمتری نسبت به پروژه های در دست اجرا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بودجه عمرانی شهرداری بستگی به درآمد پیش بینی شده است و بودجه شهری نیز از طریق حمایت های مردمی تامین می شود.
فرهادزاده از افزایش بودجه عمرانی شهرداری مرند خبر داد و افزود: کل بودجه این شهرداری در سال آینده 637 میلیارد و 754 میلیون ریال پیش بینی شده که بودجه عمرانی سال آینده از 220 میلیارد ریال به 280 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی سیاست گذاری شهرداری مرند را اتمام پروژه های نیمه تمام و از قبل تعریف شده اعلام کرد و گفت: براین اساس حرکت به کندی صورت گرفت؛ مدیریت بحران، تالار شهر، جاده جلفا - مرند، جاده مرند - خوی، ساختمان فضای سبز از جمله این پروژه های نیمه تمام است.
معاون فنی و عمران شهرداری مرند ادامه داد: پروژه احداث ترمینال روستایی یک پروژه نیمه تمام بود که به اتمام رسید و بزودی افتتاح می شود.
فرهادزاده با بیان اینکه بخشی از پروژه های عمرانی نیمه تمام مانند تالار شهر، جاده مرند و جلفا حل شده است،افزود: نیاز شهر با توجه به سیاست گذاری و امکاناتی که در شهرداری وجود دارد، آسفالت و سنگ فرش پیاده روهاست که در بودجه سال آینده برجسته تر می شود.
معاون شهردار مرند گفت: از دستگاه آسفالت تراش برای اولین بار در این شهر استفاده و مواد حاصل از تراش آسفالت را به صورت بازیافت استفاده کردیم.
فرهادزاده با اشاره به توسعه سنگ فرش ویژه نابینایان، اظهار کرد: دیواره های سنگی چایکنار چهره زیبایی نداشت که نسبت به زیباسازی آن اقدام کردیم و چراغ و گلدان ها با آبیاری قطره ای روی دیواره ها نصب می شود.
وی از تجهیز کارخانه آسفالت شهرداری مرند خبر داد و گفت: آسفالت درون شهر با جاده بیرون شهر متفاوت است، برای افزایش عمر آسفالت باید در دو لایه انجام شود.
فرهادزاده ادامه داد: از شهروندان و پلیس انتظار داریم در این زمینه همکاری کنند، مردم نیز باید برای افزایش طول عمر آسفالت خیابان ها در فصل زمستان رعایت کنند و به برخی توصیه ها عمل کنند.
وی در پاسخ به اینکه مگر پروژه جواهر جزو پروژه های نیمه تمام نیست، خاطر نشان کرد: جواهر پروژه سرمایه گذاری است و طبق شرایط عمومی پیمان عمل می کنیم و جزو پروژه های عمرانی محسوب نمی شود.
فرهادزاده افزود: امور این پروژه نیز از طریق واحد سرمایه گذاری شهرداری پیش می رود، در این پروژه، سرمایه گذار پیمانکار ما نیست بلکه شریک ماست و ما به عنوان معاونت فنی و عمرانی نمی توانیم به آن ورود پیدا کنیم.
معاون شهردار مرند همچنین به عملیات مقاوم سازی پل ولایت شهر مرند اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در سطح شهر، به روش انکراژ، در واقع عمل دوخت را انجام می دهیم، مقاوم سازی این پل، در سه گام است.
وی از اتمام گام اول مرمت پل خبر داد و افزود:در گام دوم پیمانکار یک ماه فرصت خواسته و هم اکنون این پل مسدود است و اگر منابع مالی تامین شود تا 10 روز آینده به پایان می رسد و تا یک ماه آینده به طور کامل بازگشایی می شود.
فرهادزاده از ورود شهرداری به اماکن سنتی و تاریخی این شهر خبر داد و گفت: مرمت حمام تاریخی قاضی مرند در حال انجام است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این عملیات در سه فاز طراحی و با نظارت میراث فرهنگی در حال انجام است.
وی افزود: به بازارهای سنتی این شهر نیز می پردازیم و در زمینه احداث سر درب و بهسازی اقداماتی انجام شده، احداث سه درب جدید بازار نیز سال آینده در نظر گرفته شده است.
معاون فنی و عمران شهرداری مرند در پایان به گروه امانی شهرداری اشاره کرد و گفت: این گروه متشکل از هشت نفر است که حجم کاری های آنان بسیار بالاست و پروژه های ریزی که پیمانکار به آن ها وارد نمی شود، انجام می دهند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۶۶۶/افزایش_۳۰_درصدی_بودجه_عمرانی_شهرداری_مرند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: