Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@01:39:15 GMT

پلیس کانادا هم یک جوان ایرانی را به ضرب گلوله کشت/ وزارت امور خارجه: پیگیری می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۶۶۰/پلیس_کانادا_هم_یک_جوان_ایرانی_را_به_ضرب_گلوله_کشت_وزارت_امور_خارجه_پیگیری_می_کنیم

پلیس کانادا هم یک جوان ایرانی را به ضرب گلوله کشت/ وزارت امور خارجه: پیگیری می‌کنیم

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اطلاعات دریافتی در خصوص قتل یک شهروند ایرانی توسط پلیس کانادا، ضمن محکومیت این اقدام خشن گفت: متاسفانه مطلع شدیم یک شهروند ایرانی به نام «بابک سعیدی» ساکن کانادا که بیمار نیز بوده، به ضرب گلوله پلیس کشته شده است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام قاسمی در واکنش به اطلاعات دریافتی در خصوص قتل یک شهروند ایرانی توسط پلیس کانادا، ضمن محکومیت این اقدام خشن پلیس کانادا اظهار داشت: متاسفانه مطلع شدیم یک شهروند ایرانی به نام «بابک سعیدی» ساکن کانادا که بیمار نیز بوده، به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی افزود: ما در حال بررسی جزئیات موضوع بوده و از مجاری ذیصلاح و رسمی پیگیر این مسأله برای روشن شدن ابعاد آن و توضیح دولت کانادا خواهیم شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطر نشان کرد: ایرانیان مقیم کانادا برای احقاق حقوق کنسولی خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند و طی دو سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای به منظور ایجاد شرایط مطلوب تری جهت ارائه مجدد خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا انجام شده است که هنوز به نتایج کافی و لازم نرسیده است.

به گزارش میزان حدود یک ماه پیش در تاریخ ۲۶ آبان برابر با ۱۷ نوامبر، پلیس آمریکا که به اِعمال خشونت شهره است، یک تبعه ایرانی به نام «بیژن قیصر» را در شهر «فیرفکس» ایالت ویرجینیا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار داد.

این اقدام ظالمانه پلیس آمریکا در شرایطی بود که «بیژن قیصر» به هیچگونه سلاحی مجهز نبود و صرفا در حال رانندگی در خیابان بود. آنطور که یک شاهد ماجرا به روزنامه واشنگتن پست گفته است، دو مامور پلیس از فاصله نزدیک به این تبعه ایرانی که پشت فرمان خودرو بوده، شلیک کردند. ظاهرا تعداد گلوله‌های شلیک شده به سر «بیژن قیصر»، سه گلوله بوده است که با توجه به نزدیکی پلیس ضارب به مقتول، می‌توان عمق فاجعه را برای این شهروند ایرانی حدس زد.

سرانجام در تاریخ ششم آذر، پس از ده روز از این واقعه دردناک، خبر رسید که «بیژن قیصر»، این شهروند ایرانی – آمریکایی در اثر جراحات وارده بواسطه تیراندازی پلیس آمریکا، جان خود را از دست داده است.

خانواده «بیژن قیصر» که در زمان مرگ تنها ۲۵ سال سن داشت و کارمند حسابدار شرکت پدرش در منطقه «مک‌لین» ایالت ویرجینیا بود، پس از مرگ جوانشان در بیانیه‌ای تاکید کردند که پلیس آمریکا سه بار به سر بیژن شلیک کرده و او دچار ضایعه مغزی غیرقابل بازگشت شده است.

خبر به قتل رسیدن «بیژن قیصر» شهروند ایرانی مقیم آمریکا توسط پلیس فدرال ایالات متحده، بلافاصله با واکنش مسئولان کشورمان مواجه شد

 بیشتر بخوانید:
پیگیری قتل دلخراش جوان ایرانی به‌دست پلیس آمریکا به کجا رسید؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۶۶۰/پلیس_کانادا_هم_یک_جوان_ایرانی_را_به_ضرب_گلوله_کشت_وزارت_امور_خارجه_پیگیری_می_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: