Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:14:43 GMT

20 درصد باغ های مادری نهال میوه کشور در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۲۵۷/۲۰_درصد_باغ_های_مادری_نهال_میوه_کشور_در_خراسان_رضوی

20 درصد باغ های مادری نهال میوه کشور در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 20 درصد باغ های مادری نهال میوه کشور در این استان است.

هاشم نقیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ابلاغ جدید وزارت جهاد کشاورزی، تولید نهال به سوی مدرن و فنی شدن پیش می رود که در این راستا تاکنون پنج باغ مادری تولید نهال در کشور احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 2 باغ مادری در شهرستانهای جوین و چناران این استان فعال است، اظهار کرد: ایجاد و فعال سازی سومین باغ نیز در مزرعه آستان قدس رضوی در دستور کار است.
وی گفت: 2 باغ مادری موجود بیش از 60 هکتار وسعت دارد که با توجه به چیدمان و استاندارد کاشت درختان مادر در این باغ مجموع کاشت درخت در فضای مفید حدود 20 هکتار است.
نقیبی با بیان اینکه درختان موجود در این 2 باغ از نظر سلامت تحت نظارت قرار دارند، افزود: آلودگی وبیماری در این باغات در حد صفر است و پایه های این درختان که شامل میوه های وارداتی و داخلی است به منظور تولید نهال مرغوب جداسازی می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: تمام شرایط، فضا و تولیدات در این باغات تحت کنترل دقیق قرار دارد.
سالانه 1.5 میلیون اصله نهال در 14 نهالستان دارای مجوز استان خراسان رضوی تولید می شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۲۵۷/۲۰_درصد_باغ_های_مادری_نهال_میوه_کشور_در_خراسان_رضوی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: