Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:57:26 GMT

حضور80 کوهنورد حرفه ای در منطقه کوه دنا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۴۷۲/حضور۸۰_کوهنورد_حرفه_ای_در_منطقه_کوه_دنا

حضور80 کوهنورد حرفه ای در منطقه کوه دنا

مهدی نصر اصفهانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود: از زمانی که اولین گروه کوهنوردی و گروه های امداد و نجات که به شهرستان سمیرم اعزام شدند، بچه های کوهنوردی استان اصفهان هم مشارکت فعال داشتند.

وی در ادامه افزود:این گروه ها از هفت جبهه پیمایش خود را به سمت قله شروع کردند وحتی  تا 300 متری لاشه ی هواپیما نزدیک شدند اما به دلیل برف ،کولاک و مه شدید، موفق به ادامه دادن نشدند و دستور برگشت صادر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان خاطر نشان کرد: زمانی که لاشه هواپیما شناسایی شد، اولین گروهی که هلی برد شد گروه چهار نفره هیئت کوهنوردی استان اصفهان بود که از ساعت 10 صبح در محل حادثه مستقر شدند، و درحین ادامه 26 نفر از بچه های ارتش به کمک ما آمدند و 32 نفر از اجساد پیدا شد. البته در ادامه کارآقای نجار مدیریت بحران کشور، دستور توقف عملیات داد و بچه های کوهنوردی به پایین منتقل شدند.

نصر اصفهانی در ادامه اظهار داشت: فردا 30 نفر کوهنورد جدید از اصفهان راهی سمیرم می شوند تا فرداشب  در منطقه حادثه حضور یابند. وضعیت جوی منطقه سقوط هواپیما  بسیار بحرانی است،حتی امنیت کوهنوردان را به خطر می اندازد. چون احتمال سقوط آنها را پیش بینی می کنیم. و دما منفی 30 درجه است، وزش باد 100کیلومتر برساعت است .

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه حادثه بارش برف بسیار زیادی دارد، امکاناتمان زیر بارش برف رفته ،کارمان بسیار دشوارتر از قبل شده و باید برف ها را کنار بزنیم و از زیر برف دسترسی به لاشه هواپیما پیدا کنند.از طرفی دیگر جعبه سیاه هنوز پیدا نشده و همه برای این کار برنامه گذاری کردند.

مهدی نصراصفهانی، در خصوص اینکه چه تعداد تیم کوهنوردی به محل حادثه اعزام شده گفت:تیم های ما 12 نفره است ولی در ارتفاع به صورت چهارنفر چهارنفر به بالا می فرستیم ولی 80 نفرکوهنورد حرفه ایی حضور دارند، و اسکی کوهستان هم به کمک ما آمدند،که موقع اجساد بچه های اسکی کوهستان توانایی این را داشته باشند اجساد را به پایین انتقال دهند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در خصوص اینکه کوهنوردان چه شرایط های داشته باشند گفت:کوهنوردانی که قله های 4 هزار متری را رفته باشند.

وی در ادامه به خبرنگار ما گفت: تجهیزات خیلی به کار ما می آید و بچه های کوهنوردی با امکانات خودشان می آیند و جا دارد هلال احمر استان حداقل 50 لباس کوهنوردی در اختیاربچه های ما بگذارند.

مهدی نصر اصفهانی، در خصوص اینکه چه تعداد اجساد به پایین منتقل شده افزود:تا الان32 نفر پیدا شده و یه بخشی ازاین اجساد که 10 نفرباشد به پایین انتقال داده شد.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به وضعیت نامساعد هوا گفت:  امکان دارداین عملیات تا یکماه به طول بیانجامد.

 

انتهای پیام/م

 

آخرین وضعیت منطقه کوه دنا محل سقوط هواپیما

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۴۷۲/حضور۸۰_کوهنورد_حرفه_ای_در_منطقه_کوه_دنا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: