Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@12:17:34 GMT

پارکور برای ماموران ناجا اجباری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۵۹۵/پارکور_برای_ماموران_ناجا_اجباری_شد

پارکور برای ماموران ناجا اجباری شد

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پارکور ورزشی است که در چند سال گذشته در کشور ما به خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان رواج زیادی یافته است و به شهرنوردی نیز مشهور است. به ویژه پس از پخش فیلم‌های هالیوودی که پارکور را ترویج می‌کردند، در گوشه و کنار شهرهای بزرگ جوانان و نوجوانانی را می‌بینیم که مشغول تمرین حرکات این ورزش نو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف از پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کارآترین، روان ترین و مستقیم ترین مسیر و مناسب ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد.

کارآیی، یکی از مهم ترین مشخصه‌های پارکور است و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع باشند؛ بلکه لازم است حرکات ورزشی مستقیم و با صرف انرژی کم انجام و همچنین مانع از آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شود.

پارکور مناسب ترین و سریع ترین راه برای تعقیب و گریز و عبور از موانع سخت است. در واقع پارکور ورزشی ترکیبی از ژیمناستیک تا کوهنوردی است.

حالا پلیس ایران هم تصمیم گرفته به نیروهایش پارکور آموزش دهد و این کار را هم اجباری کرده است. این اقدام پلیس ایران بسیار شایسته تقدیر است، چرا که ورزش پارکور در کارهای روزمره پلیس و به خصوص تعقیب و گریز مجرمان بسیار کارآیی دارد. پلیس با اجرای این طرح علاوه بر بروزرسانی نیروهای خود، مطمئنا کارآتر خواهد شد.

یکی دیگر از موارد تغییر نظام آموزشی درجه داران پلیس ایران، اجباری شدن آموزش دفاع شخصی است که در کنار یادگیری پارکور پلیس را چابک تر خواهد کرد، چرا که امروز اتکا به سلاح و تجهیزات نظامی برای دستگیری مجرمان و تامین امنیت جامعه کفایت نمی کند و بروزرسانی نظام آموزشی ناجا به شدت مورد نیاز بود.

گفتنی است؛ پیش از این بحث آموزش دفاع شخصی برای بانوان شاغل در نیروی انتظامی مطرح شده بود.

سردار امیرحسین یاوری، معاون تربیت و آموزش ناجا در این باره اظهار کرد: در نظام جدید آموزشی درجه‌داران پلیس برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که تمام درجه‌داران کشور بدون استثنا باید بعد از خروج از دوران آموزشی خود چهار مرحله دوره دفاع شخصی را بگذرانند و در انتهای این دوران تمام مهارت‌های دفاع شخصی را در حد و اندازه مربی درجه سه دفاع شخصی دارا باشند.

وی اضافه کرد: در این تغییر نظام آموزشی، علاوه بر دفاع شخصی، آموزش پارکور برای تمام درجه‌داران پلیس اجباری می‌شود و همه درجه‌داران باید دوره کامل آموزش پارکور را ببینند تا در هنگام تعقیب و گریز در خیابان بتوانند به‌خوبی بدوند و از موانع موجود معابر و خیابان‌ها عبور کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۵۹۵/پارکور_برای_ماموران_ناجا_اجباری_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: