Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@14:11:53 GMT

آغاز تدوین نهایی سند آمایش آذربایجان‌شرقی از اوایل سال جاری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۸۵۴/آغاز_تدوین_نهایی_سند_آمایش_آذربایجان_شرقی_از_اوایل_سال_جاری

آغاز تدوین نهایی سند آمایش آذربایجان‌شرقی از اوایل سال جاری

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی با اشاره به طی فرایند تدوین اولیه سند آمایش استان از دهه 80 و مراحل به روزرسانی و بازنگری آن گفت: در اوایل سال جاری و حدود 10 ماه پیش تدوین نهایی سند آمایش استان را شروع کرده‎ایم.

وی همچنین به توضیح اینفوگرافیک جمعیتی، محیط زیست و بیان تبعات زیست محیطی استان و در نهایت ارائه پیشنهادات مربوطه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی هم با مروری بر قابلیت‌های این استان اظهار کرد: فاز اول مطالعات آمایش استان آذربایجان‌غربی در سال 84 شروع شد و در سال 88 مقارن با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به پایان رسید.

ناصر حضرتی‌پور، افزود: به روزرسانی فاز اول مطالعات و شروع فاز دوم را در سال 91 شروع کردیم و در نهایت با طی فرایندهای مربوطه در تهران اعلام کردند که این سند نیازمند بازنگری اساسی است.

وی با بیان اینکه ما مطالعات آمایش تمام شده‌ای نداریم که حالا نتایج آن را اعلام کنیم، افزود: در حال حاضر مطالعات آمایش استان را از نو شروع کرده‌ایم و کارهای مقدماتی آن را نیز انجام داده‌ایم.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان یادآور شد: در بحث سند آمایش ابهام داریم و نمی‌دانیم سازمان چه الگوهایی مدنظر دارد و چه کارهایی صورت گرفته است.

بهرام نصراللهی‌زاده، با بیان اینکه تدوین سند آمایش کردستان هم مسیر پیچیده‌ای را طی کرده و گزارش اولیه کاملا ناقص و غیرقابل استفاده است، افزود: اخیرا با دانشگاه شهید بهشتی به توافقاتی رسیده‌ایم تا مطالعات آمایش استان را انجام دهند.

وی در ادامه به تشریح سیمای عمومی استان کردستان پرداخت و با اشاره به توسعه نامتوازن این استان و کل کشور گفت: کردستان حدود 1.8 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و نرخ رشد جمعیت از میانگین کشور بالاتر است، آمایش سرزمینی باید در جهت توسعه متوازن کشور تدوین شود

نصراللهی‌زاده بر لزوم تعیین اصول کلی و جهت‌گیری کار تاکید و تصریح کرد: باید مشخص شود که در منطقه‌بندی چه کاری باید انجام دهیم که قبلا انجام نمی‌دادیم و روش کار و تقسیم کار در داخل منطقه به چه شکل باید باشد.

محمد حسینقلی‌زاده معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هم در غیاب رئیس این سازمان به ارائه گزارش وضعیت مطالعات آمایش این استان پرداخت و گفت: ما پیشنهاد دادیم به جای آمایش استانی آمایش منطقه‌ای را در دستور کار داشته باشیم؛ چرا که معتقدیم استانی بودن آمایش‌ها هزینه‌کرد اضافی است و راه به جایی نمی‌برد.

در ادامه روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی منطقه 2 کشور به اظهار نظر در خصوص شیوه، ساز و کار و زمینه همکاری یا تقسیم کار مشترک در جهت انجام مطالعات منطقه‌ای پرداختند.

در پایان افراد حاضر در جلسه برای رسیدن به تفاهم در زمینه چشم‌انداز توسعه بلندمدت منطقه، بر اساس تخصص‌های هر استان و هم‌راستاسازی چشم‌اندازهای استان‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۸۵۴/آغاز_تدوین_نهایی_سند_آمایش_آذربایجان_شرقی_از_اوایل_سال_جاری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: