Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@03:33:29 GMT

مرکل هم نگران غوطه‌شرقی دمشق شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۸۵۷/مرکل_هم_نگران_غوطه_شرقی_دمشق_شد

رویداد۲۴-صدراعظم آلمان اعلام کرد، وزیر امور خارجه کشورش به زودی درباره حل و فصل اوضاع در غوطه شرقی دمشق با سرگئی لاوروف، همتای روسش مذاکره خواهد داشت.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود در پارلمان این کشور و در آستانه اجلاس غیررسمی سران اروپا که قرار است فردا (جمعه) برگزار شود، گفت: زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان صبح امروز تماس تلفنی با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین قرار است با همتای روس‌ خود تماس تلفنی داشته باشد. ما باید هر آنچه می‌توانیم برای پایان دادن به این کشتار صورت دهیم.

صدراعظم آلمان ضمن محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در سوریه که آن را یک "قتل عام" خواند، افزود: برلین در راستای تلاش برای توقف خشونت‌ها به ارتباطش با روسیه ادامه خواهد داد.

وی در جای دیگری از سخنرانی خود از تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا نقش خود را در کمک به وضعیت سیل گسترده مهاجران ایفا کنند و برای از بین بردن این سیل با تقویت مرزهای خارجی و مبارزه با مشکلاتی که باعث می‌شود مردم از سرزمین‌هایشان فرار کنند با یکدیگر همکاری کنند.

مرکل گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید بدانند که همبستگی و اتحاد، خیابان یک طرفه نیست و همه باید برای ارزش‌های مشترک اروپایی مبارزه کنند. رهبران اتحادیه اروپا باید با یک سیستم سهمیه بندی عادلانه برای پذیرش پناهجویان موافقت کنند.

در همین حال صدراعظم آلمان تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید به فشارهای اقتصادی و سیاسی جهانی که رو به افزایش است واکنش نشان دهند و این در راس برنامه نشست روز جمعه اتحادیه اروپا قرار دارد.

مرکل به بحران در سوریه و اهمیت رو به رشد اقتصادهای آسیایی به عنوان مسائلی که اروپا باید به آن واکنش نشان دهد، اشاره کرد.

وی افزود: بیش از هر زمان دیگری ما به واکنش‌های اروپایی نسبت به این فشارها و مسائل بزرگ و مهم عصر خودمان نیاز داریم.

مرکل در جریان این سخنرانی صریحا اعلام کرد که آینده اتحادیه اروپا یکی از اولویت‌های دوره چهار ساله جدید صدراعظمی‌اش خواهد بود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۸۵۷/مرکل_هم_نگران_غوطه_شرقی_دمشق_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: