Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:07:37 GMT

مشخصات جعبه سياه هواپيماي سقوط کرده به کوهنوردان داده شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۳۳۲/مشخصات_جعبه_سیاه_هواپیمای_سقوط_کرده_به_کوهنوردان_داده_شد

مشخصات جعبه سياه هواپيماي سقوط کرده به کوهنوردان داده شد

خبرگزاري آريا - ياسوج - ايرنا - نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي گفت: مشخصات و اطلاعاتي از جعبه سياه هواپيماي تهران - ياسوج توسط شرکت سازنده به کوهنوردان اعزامي به محل سقوط هواپيما داده شده است تا ضمن جست و جوي پيکرها، پيدا کردن جعبه سياه نيز در دستور و اولويت بعدي آنها باشد.

به گزارش ايرنا، در نشستي که شامگاه چهارشنبه با حضور اسماعيل نجار رئيس سازمان مديريت بحران کشور، امير کيومرث شرفي معاون عمليات نيروي زميني ارتش، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري و نمايندگاني از شرکت سازنده هواپيماي اي تي آر 72 در محل وقوع حادثه در محدوده روستاي دنگزلو شهرستان سميرم برگزار شد، موضوع پيدا شدن جعبه سياه هواپيما مورد بررسي قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغر سليمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامي ايرنا به محل سقوط هواپيما در ارتفاعات دنا اظهار داشت: در اين نشست تاکيد شد که شرايط و همه امکانات لازم براي تيم‌هاي بازرسي از جمله هيات هفت نفره فرانسوي شرکت اي. تي. آر فراهم شود.
وي گفت: تيم هفت نفره فرانسوي از امروز با هماهنگي‌هاي لازم به منطقه و محل وقوع سانحه اعزام خواهند شد تا با مساعد شدن شرايط هوا کار بررسي و شناسايي جعبه سياه هواپيما در دستور کار قرار گيرد.
سخنگوي کميسيون امور شوراهاي مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اساس اعلام سازمان هواپيمايي و شرکت سازنده هواپيماي اي تي آر در اثر برخورد جعبه سياه با رطوبت، اين دستگاه پالس‌هايي را تا شعاع 100 متر ايجاد مي‌کند که کوهنوردان و ساير نيروهاي جستجوگر مي‌توانند با دريافت سيگنال‌ها به سرنخ‌هايي از اين جعبه سياه برسند.
به هر جريان کوتاهي از هر چيزي که معمولاً منظم و تکرار شونده باشد پالس مي‌گويند.
وي افزود: البته اولويت نخست جست و جو انتقال پيکرها است ولي پيدا کردن جعبه سياه و مشخص شدن علت اصلي سانحه نيز اهميت ويژه‌اي براي مسئولان، سازمان‌هاي نظارتي و خانواده‌هاي جانباختگان دارد.
وي ابراز داشت: تمامي شرايط، امکانات، همکاري‌ها و هماهنگي‌ها توسط دولت و نهادها و سازمان‌هاي مختلف کشوري و لشکري به‌ويژه بين استان‌هاي اصفهان و کهگيلويه و بويراحمد از همان روز نخست بروز اين سانحه وجود داشته است.
وي عنوان کرد: بزرگ‌ترين مانع و چالش اساسي، شرايط نامساعد هواي منطقه است که کار امدادرساني و جست و جو و انتقال بقاياي جانباختگان را با مشکل مواجه کرده است.
وي گفت: بخش محدودي از بقاياي اين پيکرها روز گذشته توسط تکاوران ارتش از ارتفاع چهار هزار متري قله پازن پير به پايين انتقال يافت که کار نمونه گيري ژنتيکي و تشخيص هويت آنها در حال انجام است.
نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي گفت: با هماهنگي‌هاي انجام شده تمامي بقاياي پيکرها از محل سانحه هوايي به ياسوج مرکز کهگيلويه و بويراحمد انتقال داده خواهد شد و کار تشخيص هويت آنها بر عهده پزشکي قانوني اين استان است.
پرواز شماره 3704 هواپيمايي آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يکشنبه تهران را به مقصد ياسوج ترک ولي در نزديکي سميرم اصفهان سقوط کرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج مي‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط اين هواپيما در منطقه کوهستاني پادناي سميرم اعلام شد.
اين هواپيما هر روز يک پرواز از تهران به ياسوج و يک پرواز بر عکس داشت که به‌طور ميانگين 50 تا 60 مسافر حمل مي‌کرد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه اين هواپيما در کوه‌هاي نقل در مرز بين شهرستان‌هاي سميرم از توابع اصفهان و دنا در کهگيلويه و بويراحمد پيدا شد.
ديروز چهارشنبه نيز به دليل شرايط نامساعد جوي و بارش برف و باران و وزش باد اين عمليات نيمه تمام مانده بود.
ولي بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسي کهگيلويه و بويراحمد ديروز به ايرنا گفته بود که بر اساس تحليل آخرين نقشه‌هاي پيش يابي هواشناسي وضعيت جوي در محل سقوط هواپيماي تهران ياسوج به‌صورت ناپايدار بوده و بارش باران و برف در اين محل تا سه شنبه هفته آينده ادامه خواهد داشت.
3016/6110/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۳۳۲/مشخصات_جعبه_سیاه_هواپیمای_سقوط_کرده_به_کوهنوردان_داده_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: