Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@21:49:29 GMT

ایجاد بزرگترین شبکه مویرگی دانش در حوزه پدافند غیر عامل خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۷۹۰/ایجاد_بزرگترین_شبکه_مویرگی_دانش_در_حوزه_پدافند_غیر_عامل_خراسان_رضوی

ایجاد بزرگترین شبکه مویرگی دانش در حوزه پدافند غیر عامل خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،در آستانه 29 بهمن، هفتمین سالگرد ابلاغ سیاست های کلی نظام در امور پدافند غیر عامل، نخستین همایش توجیهی متقاضیان مربیگری برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید ابوالفضل احمدی در این همایش با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در امور پدافند غیر عامل گفت: این جلسه که در آستانه هفتمین سالگرد ابلاغ این سیاست ها برگزار می شود فرصت مناسبی است تا با قاطعیت و با افتخار پیشتازی استان را در عملیاتی نمودن سیاست های سیزده گانه نظام اعلام نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه ما توانسته ایم با رویکرد دانش محور و از طریق طراحی مدل مبدل، آرمان ها و سیاست های عرشی نظام را به عرصه اقدام و عمل پیوند دهیم.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون تمامی چارچوب های نهادی تعریف شده نظیر کارگروه های تخصصی،کمیته پدافندغیرعامل دستگاه ها، شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها، قرارگاه های عملیاتی و... زیر نظر شورای پدافند غیرعامل استان (شپا) به صورت کاملا هماهنگ، نظام مند، یکپارچه و هوشمندانه برای تحقق چشم انداز 1400 استان تلاش می نمایند و نتیجه آن دستاوردهای بسیار ارزشمندی است که طی یک ساله اخیر حاصل شده است.
احمدی تصریح کرد: "فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتی و غیردولتی، پیش بینی مواد درسی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل" به عنوان بند هفتم سیاست­های ابلاغی مقام معظم رهبری، از طریق سه هدف عملیاتی در سال 96 در استان مورد پیگیری قرار گرفته است که "ساماندهی مربیان پدافند غیرعامل" یکی از آن ها است.
وی همچنین به تدوین دستورالعمل انتخاب، سازماندهی و توانمند سازی مربیان پدافند غیرعامل استان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: این دستورالعمل با هدف نیل به خود کفایی دستگاه ها و فرمانداری ها، نظام مند نمودن و ایجاد وحدت رویه و تسهیل و تسریع در تامین مربی مورد نیاز دستگاه ها و شهرستان ها و بالاخره شکل گیری هسته علمی در هریک از گروه های تخصصی به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری­های عالمانه، تدوین و در سی مهرماه 96 به تصویب شورای پدافند غیرعامل استان رسیده است.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: مطابق این دستورالعمل پیش بینی می کنیم حدود هزار مربی در سطح استان تربیت شود به نحوی که به ازای هر 150 کارمند دولت حداقل یک مربی در سطح دستگاه ها و شهرستان ها و در هشت حوزه تخصصی وجود داشته یاشد که از این میزان حدود 600 نفر سهم آموزش و پرورش و حدود 400 نفر سهم سایر دستگاه ها خواهد بود.
احمدی تصریح کرد: خوشبختانه این فراخوان با استقبال بسیار خوب دستگاه ها و کارکنان دولت همراه شد و تاکنون 46 دستگاه با این طرح مشارکت داشته و 431 نفر ( به جز آموزش و پرورش ) متقاضی ثبت نام و از سوی دستگاه ها معرفی شده اند.
وی گفت: این همایش نیز به عنوان اولین گام برای حدود دویست نفر از متقاضیان شهرستان مشهد برنامه ریزی شده و در مراحل بعد برای سایر شهرستان ها برگزار خواهد شد.
وی ایجاد بزرگترین شبکه مویرگی دانش در حوزه پدافند غیرعامل را از مهمترین دستاوردهای این طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان پدافند غیرعامل، دانشگاه ها و جهاد دانشگاهی استان و از طریق ایجاد انجمن علمی پدافند غیرعامل و مشارکت اساتید و مربیان این حوزه، خراسان رضوی به کانون تولید دانش بومی در حوزه پدافند غیرعامل تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۷۹۰/ایجاد_بزرگترین_شبکه_مویرگی_دانش_در_حوزه_پدافند_غیر_عامل_خراسان_رضوی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: