Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:49:32 GMT

فناوری هارپ؛ شایعه داغ روزهای پس از زلزله +فیلم

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۲۱۳۱/فناوری_هارپ_شایعه_داغ_روزهای_پس_از_زلزله_فیلم

فناوری هارپ؛ شایعه داغ روزهای پس از زلزله +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بحبوحه روزهایی که مردم تهران و چند شهر این استان درگیر ترس و اضطراب ناشی از زلزله هفته گذشته بودند، شایعه‌سازان دست به دامن موضوعی جالب و انصافا مناسب با همین حال و هوا زدند. این شایعه‌ حوالی سال 2010  و در زمان زلزله  هائیتی، در نقطه‌ای دیگر از جهان نیز به گوش می رسید؛ رخدادی که از چند ماه پیش با شنیدن صداهایی عجیب و غریب در برخی نقاط مرزی و زمین لرزه‌های پی در پی در سطح کشور زمزمه‌های آن قوت گرفت؛ پدیده‌ای به نام  "هارپ "

هارپ پروژه‌ای علمی پژوهشی است که حدود 24 سال پیش توسط تیمی مشترک از نیروی هوایی و دریایی، دانشگاه آلاسکا و حدود 15 دانشگاه دیگر آمریکایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شد این تحقیق به منظور شناخت بیشتر یکی از لایه‌های مهم جو به نام یونوسفر صورت می‌گیرد اما بعدها مشخص شد که هدف چیز دیگری بوده است؛ تکمیل یک سلاح نو ( پروژه‌ای با تکنولوژی جنگ ستارگان )  که به زبان ساده برای تقویت ارتباط زیردریایی‌های مجهز به سلاح اتمی طراحی شده است.

لایه یونوسفر با قدرت خداوندی خود قادر است برای تأمین سلامت زندگی مردم پرتوهای خطرناک خورشید (اشعه فرابنفش و ایکس) را جذب و از ورود آنها به زمین جلوگیری کند؛ چیزی که در حال حاضر  به دست بشر به یک سیستم خطرناک و مضر تبدیل شده است.

محققان  در اجرای پروژه هارپ 180 برج آنتن آلومینیومی به ارتفاع 50 متر و 23 سانتی متر در زمینی به وسعت 23 هزار متر مربع در آلاسکا نصب کردند. این آنتن‌ها با تولید امواج مافوق کوتاه و فرستادن آنها به دورترین و ناشناخته‌ترین لایه‌ جو زمین به نام یونوسفر (در فاصله 50 تا 100 کیلومتری جو زمین )  باعث  وقوع اتفاقاتی خطرناک می‌شوند.

در حقیقت بخشی از این امواج در ارتفاع 10 تا 350 کیلومتری سطح زمین جذب می‌شود و با ایجاد تغییر در الکترون‌ها، یونوسفر را گرم می‌کنند.حالا با گرم شدن محیط، یونوسفر هم دست به کاری غیر طبیعی می‌زند و با تولید امواجی مافوق کوتاه و با استفاده از قابلیت انعکاسی خود این امواج را به زمین می‌فرستد.

این  امواج به واکنش های زیست محیطی شدید در دل زمین منجر می‌شود. در نتیجه گسل‌های درونی زمین  فعال و در نهایت لرزش زمین و حرکت لایه‌های آن منجر به رخدادی غیرطبیعی شبیه زلزله می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۱۳۱/فناوری_هارپ_شایعه_داغ_روزهای_پس_از_زلزله_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: