Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@23:03:19 GMT

رونمایی از دو قلم داروی جدید با حضور وزیر بهداشت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۴۱۹۸/رونمایی_از_دو_قلم_داروی_جدید_با_حضور_وزیر_بهداشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  قطره چشمی لوتپردنول(با نام تجاری لوترا) با کاربرد رفع حساسیت های چشمی  و التهابات پس از اعمال جراحی چشمی و  پتاسیم سیترات (با نام تجاری آلکانف)با کاربرد هیپوکالمی و درمان سنگ های کلیه ومجاری اداری و اسیدوز توبولار کلیوی رونمایی شد.

وزیر بهداشت ودرمان در این مراسم با بیان اینکه تولید این داروها ها در فرصت زمان کم توانایی های بخش خصوصی را در صنعت تولید دارو نشان می دهدگفت: باید در تولید دارو و عرصه بیشتر برای بخش خصوصی بازشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن قاضی زاده هاشمی  با اشاره به اینکه قبلا داروی لوتپردنول فقط از خارج واردمی شد افزود امیدواریم بیمه ها و غذاو دارو این قلم دارو را از لیست واردات خود خارج کنند.

وزیر بهداشت گفت: نباید به اسم تولید داخل و دارو با سلامت مردم بازی کرد و باید داروها با کیفیت کامل تولید شود و سازمان غذا ودارو دراین زمینه سخت گیری کرده و اثر

بخشی داروهای داخلی وخارجی بررسی و درسبد مردم قرارگیرد.

مدیر عامل شرکت داروسازی رها هم با اشاره به اینکه پیش از این تولید این داروها وارداتی بود گفت:تولید این دوقلم داروی بیش از ۵میلیون دلار صرفه حویی ارزی داشته است.

غلامرضا اخوان فرید کاهش عوارض دارویی،اثر گذاری خوب را از دیگر ویژگی های این دارو ها دانست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۴۱۹۸/رونمایی_از_دو_قلم_داروی_جدید_با_حضور_وزیر_بهداشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: