Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:36:43 GMT

فعالیت‌‌های موسسات خیریه استان اردبیل تخصصی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۷۶۰۳/فعالیت_های_موسسات_خیریه_استان_اردبیل_تخصصی_می_شود

فعالیت‌‌های موسسات خیریه استان اردبیل تخصصی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فعالیت‌ها و خدمات موسسات خیریه استان اردبیل به ‌صورت تخصصی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین دشتی صبح امروز دردیدار با اعضای مجمع خیران استان اردبیلاظهار داشت: این نهاد همواره از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری همکار و همیار موسسات خیریه استان بوده و در راستای ارتقای اعتماد عمومی و جلب رضایت خیران باید هزینه‌ کرد کمک‌های مردمی به صورت متمرکز و شفاف به اطلاع نیکوکاران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ناهماهنگی و پراکندگی فعالیت‌ها اعتماد خیران به فعالیت‌های خیرخواهانه را کاهش خواهد داد و با توجه به گستردگی موسسات خیریه و عام‌المنفعه در سطح استان، می‌توانیم فعالیت‌ها را به صورت تخصصی به موسسات واگذار کنیم که این امر روند رسیدگی به فقرا را تسهیل‌ خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیلبا اشاره به اینکه هم اکنون 56 موسسه خیریه در سطح استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هماهنگی و همسویی موسسات خیریه با کمیته امداد می‌تواند زمینه‌ساز تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به امور خانواده‌های نیازمند باشد که در این زمینه تلاش داریم با راه‌اندازی «سامانه جامع» بیش از پیش برای رفع مشکلات اساسی نیازمندان گام برداریم.

دشتی با بیان اینکهموسسات خیریه همواره همکار و همیار این نهاد در دستگیری از مستمندان و افراد بی‌بضاعت هستند و به هیچ عنوان موسسات خیریه را رقیب خود نمی‌دانیم چرا که در سایه همکاری‌ و هماهنگی‌های مضاعف‌تر می‌توانیم خدمات گسترده‌تری را به اقشار آسیب پذیر ارائه کنیم، افزود:اقدامات نیکوکارانه موسسات خیریه باید به شکل محدوده‌ بندی و تخصصی‌تر انجام شود چرا که اگر فعالیت‌های خیرخواهانه به صورت تخصصی انجام شود، همبستگی‌های اجتماعی افزایش یافته و خیران با اطمینان و اعتماد بیشتری به استقبال دستگیری از اقشار آسیب‌پذیر می‌شتابند.

وی اظهار داشت:بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فعالیت‌ها و خدمات موسسات خیریه استان اردبیل به ‌صورت تخصصی ارائه می‌شودکهدر این زمینه کمک به نیازمندان و ایتام بر عهده کمیته امداد،کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانبخشی بر ‌عهده سازمان بهزیستی،درمان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و حوزه فرهنگی بر عهده اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیلبیان کرد: این نهاد بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و اولویت‌بندی نیازمندی‌ خانواده‌های تحت حمایت به آنان خدمت‌رسانی می‌کند که وجود بانک اطلاعاتی و سیستم نیازسنجی دقیق سبب ‌شده است تا با رصد وضعیت اقشار نیازمند، خدمات به صورت هدفمند ارائه شود که آمادگی داریم اطلاعات درخواستی را در اختیار موسسات خیریه قرار دهیم تا همه نیازمندان از خدمات خیرخواهانه بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه گفت: نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه راهکار اساسی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که بسیاری از آنها فقر و تنگدستی را به وجود می‌آورد.

دشتی با بیان اینکه بهره‌مندی افراد جامعه از بیمه‌ تأمین اجتماعی نیز سبب خواهد شد تا آنان پس از کهولت سن از مزایای بازنشستگی و سایر مزیت‌های بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند، تصریحکرد: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه، باید کار جمعی انجام شود تا همه افراد جامعه با بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی، با مشکلات کمتری رو‌به‌رو شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیلبا اشاره به اینکه ضرورت دارد تا کمیته مشترکی شامل خانه خیران، کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان تشکیل شود، افزود: در این صورت نقاط قوت و ضعف خدمات‌دهی به خانواده‌های نیازمند مشخص شده و می‌توانیم پاسخگوی بخش مهمی از مشکلات آنان باشیم.

مدیرعامل خانه خیران استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه باید از پراکندگی خدمت‌رسانی به خانواده‌های بی‌بضاعت جلوگیری شود، گفت: در راستای انسجام در ارائه خدمات، بهتر است سیستمی طراحی شود تا علاوه بر جلوگیری از موازی کاری بتوانیم با عدالت بیشتری خدمات را بین نیازمندان توزیع کنیم.

سیدآقا سیدحاتمیبا اشاره به اینکه برای جذب حداکثری منابع مردمی باید شفاف‌سازی بیشتری انجام گیرد، بیان کرد: لازم است موسسات خیریه نیز عملکرد و هزینه کرد کمک‌های مردمی را به صورت دقیق و شفاف به اطلاع خیران برسانند.

سیدحاتمی افزود: ضرورت دارد حرمت و شخصیت خدمات‌گیرندگان از طرف موسسات خیریه حفظ شود چرا که هدف از خدمت‌رسانی به فقرا و نیازمندان، حفظ عزت انسانی آنان است تا با رفع مسائل و مشکلات، بتوانیم آنان را به سمت توانمندی سوق دهیم.

انتهای پیام/

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۷۶۰۳/فعالیت_های_موسسات_خیریه_استان_اردبیل_تخصصی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: