Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@06:18:30 GMT

سکوت مرموز پسر نوجوان که 2 شب به خانه نیامد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۸۰۸۶/سکوت_مرموز_پسر_نوجوان_که_۲_شب_به_خانه_نیامد

حوادث رکنا: پسر باهوش خانواده زبانزد فامیل بود. همه می‌گفتند سامان تک است و از سن خودش بیشتر می‌فهمد. پسر نوجوان کنجکاو بود و مدام اصرار می‌کرد برایش یک گوشی تلفن همراه پیشرفته بخرند. او بالاخره به آرزویش رسید و کادوی جشن تولدش یک گوشی تلفن دلخواهش بود.

سامان قول داد که با توجه بیشتری درس بخواند و شاگرد اول بشود اما این‌ها فقط حرف و وعده الکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامان خیلی زود از تمام سوراخ‌سمبه‌های گوشی تلفن همراه سر در‌آورد. او در مدت کوتاهی، وابستگی عجیبی به گوشی تلفن و دنیای مجازی پیدا کرد.

این وابستگی از حد سرگرمی Hobby فراتر رفت و به یک اعتیاد مجازی تبدیل شد، اعتیاد خوش‌خط‌و‌خالی که به‌ظاهر آرام بود و یک طوفان پشت پرده خود داشت. سامان بیشتر وقت خود را صرف کار با گوشی تلفن همراهش می‌کرد و خانواده‌اش از این بابت نگران بودند. پدر سامان چندبار تصمیم گرفت گوشی تلفن همراه را از او بگیرد‌ اما پسر نوجوان مقاومت می‌کرد و این درگیری‌ها و وابستگی به فضای مجازی سبب افت شدید تحصیلی او شد. والدین سامان نمی‌دانستند باید چه‌کار کنند. فرزندشان گوشه‌گیر و منزوی شده بود و دیگر در جمع خانواده هم حاضر نمی‌شد. مادر سامان تصور می‌کرد این رفتارها به خاطر بحران دوران نوجوانی و بلوغ در پسرش است و سعی می‌کرد به شوهرش دلداری بدهد که هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت اما این زوج جوان نمی‌دانستند چه خطر بزرگی از بیخ گوش زندگی‌شان رد می‌شود‌.

سامان یک روز در خانه تنها بود. ‌مادر و پدرش وقتی از بیرون برگشتند متوجه غیبت پسرشان شدند. آن‌ها تا آخر شب منتظر فرزندشان بودند اما هیچ خبری از او نبود. زن جوان و شوهرش به هرکجا عقلشان قد می‌داد زنگ زدند. موضوع را به پلیس Police هم اطلاع دادند ولی به نتیجه‌ای نرسیدند. بعد از گذشت دو شبانه‌روز، پسر نوجوان به خانه برگشت.

او در مواجهه با سؤال‌های پدرو مادرش، تهدید می‌کرد اگر دست از سرش برندارند، خودش را می‌کشد. پسر نوجوان هنوز توضیحی نداده که کجا بوده است و چرا چنین پاسخی به والدینش می‌دهد. پدر و مادر سامان که به مرکز مشاوره آمده بودند، اظهار کردند که ای کاش زودتر از مشاور خانواده کمک می‌گرفتند. پدر سامان می‌گفت: تمام اعضای خانواده باید وابستگی خود به فضای مجازی را مدیریت کنند. متأسفانه هرکس را می‌بینی، یک گوشی تلفن همراه در دست گرفته و در لاک تنهایی فرو رفته است. این مشکلی جدی است که خانواده‌های زیادی را تهدید می‌کند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۸۰۸۶/سکوت_مرموز_پسر_نوجوان_که_۲_شب_به_خانه_نیامد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: