Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@09:44:45 GMT

در کارگروه اشتغال استان استان؛ضرب العجل استاندار گلستان براي بانک هايي که اعتبارات دستگاه هاي اجرايي نزد آنهاست

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۷۶۸۳/در_کارگروه_اشتغال_استان_استان_ضرب_العجل_استاندار_گلستان_برای_بانک_هایی_که_اعتبارات_دستگاه_های_اجرایی_نزد_آنهاست

در کارگروه اشتغال استان استان؛ضرب العجل استاندار گلستان براي بانک هايي که اعتبارات دستگاه هاي اجرايي نزد آنهاست

خبرگزاري آريا - استاندار گلستان براي بانک هايي که اعتبارات دستگاه هاي اجرايي جهت ارائه تسهيلات به مردم نزد آنهاست ضرب العجل تعيين و اظهارکرد: بايد پول هاي ارزاني که دولت بر اساس توافق دستگاه هاي اجرايي به بانک ها داده است در قالب تسهيلات تا 15 اسفند به متقاضيان ايجاد اشتغال پرداخت شود و اگر اين امکان وجود ندارد دلايل آن را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر سيد مناف هاشمي در جلسه کارگروه اشتغال استان، ضمن تسليت به مناسبت ايام فاطميه و نيز جانباختگان تعدادي از هموطنان عزيزمان در سانحه دلخراش سقوط هواپيماي مسافربري، تصريح کرد: اگر چنانچه بانک هايي که اعتبارات دستگاه هايي همچون بهزيستي و کميته امداد در آن است همکاري لازم را جهت ارائه تسهيلات اشتغال زا نداشته باشند لازم است دستگاه هايي اجرايي از همکاري با آنها خودداري کرده و از ظرفيت بانک هاي موازي بهره گيرند.
وي با قدرداني از بانک هايي که در راستاي خدمات دولت و همسو با مردم حرکت مي کنند، خاطر نشان کرد: رويکرد ما بايد بازگشايي گره ها باشد و ديگر منابع دولتي نيز بايد از بانک هايي که قصد همراهي ندارند خارج شود و به بانک هاي همراه و همسو با اهداف اشتغال و توليد منتقل گردد.
استاندار گلستان با اشاره به اهميت شناسايي طرح هاي بزرگ در شهرستان ها ، گفت: فرمانداران و مديران تنها به طرح هاي کوچک توجه نداشته باشند بلکه تلاش کنند از ظرفيت طرح هاي بزرگ نيز استفاده نمايند و ما نيز طرح هاي بالاي 2.5 ميليارد تومان را پس از تصويب در کارگروه استاني به کارگروه ملي ارسال مي نماييم تا از اعتبارات در اختيار وزارتخانه استفاده شود.
وي افزود: برخي طرح ها نشير احداث نيروگاه هاي کوچک خورشيدي و زراعت چوب در رسته هاي سامانه اشتغال تعريف نشده که لازم است با همکاري دبيرخانه و تجميع اين موارد دستور ويژه آن را از وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي اخذ نماييم.
دکتر هاشمي با اشاره به اشتغال 18هزار و 507 نفري ايجاد شده تا اين زمان در سال 96 ، خاطر نشان کرد: اقدام صورت گرفته و همراهي دستگاه ها در خصوص اجراي تعهدات شايسته تقدير است ام بايد اين آمار مورد بررسي، رصد و راستي آزمايي قرار گيرد و دبيرخانه بايد جزئيات تعهدات اشتغال زايي دستگاه هاي اجرايي و آمارهاي آنها را بررسي نمايد.
وي افزود: اگر چه تعهد استان در سال 96 ايجاد 19 هزار و 400 شغل بوده اما بايد بتوانيم هدف خود را بالاي صد درصد و تا 20 هزار نفر ارتقا دهيم.
استاندار گلستان دستگاه هاي اجرايي را موظف کرد هدف گذاري سال آينده خود در زمينه ايجاد اشتغال را با جزئيات کامل در جلسه آتي کارگروه اشتغال ارائه نمايند و تلاش داشته باشند حداقل 50 درصد آمار سال 96 براي خود رشد در نظر بگيرند.
دکتر هاشمي رشد 5 تا 10 درصدي در ايجاد اشتغال در سال آينده را نامطلوب دانست و افزود: بايد با کار کارشناسي و تقسيم کار درست تلاش کنيم تکاني جدي به عرصه اشتغال دهيم و دستگاه هايي که موفقيت آنها در سال جاري زير صد درصد بوده است نياز است پيش از جلسه بعد با معاون اقتصادي استاندار جلسه اي داشته و نتايج در آخرين جلسه سال ارائه شود.
لازم به ذکر است در جلسه کارگروه اشتغال استان، مازندراني مدير کل کار، تعاون و رفاه اجتماعي گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته در زمينه اشتغال و عملکرد تسهيلات بند «الف» و «ب» تبصره 18 قانون بودجه سال 96 ارائه کرد و گفت: تا کنون 67 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال زايي روستايي به شهرستان ها تخصيص يافته که بر اساس جمعيت روستايي شهرستان هاي مختلف ارائه خواهد شد.
وي افزود: تا کنون از محل اعتبارات بند «الف» مبلغ 11 ميليارد تومان تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۷۶۸۳/در_کارگروه_اشتغال_استان_استان_ضرب_العجل_استاندار_گلستان_برای_بانک_هایی_که_اعتبارات_دستگاه_های_اجرایی_نزد_آنهاست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: