Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@14:57:28 GMT

حادثه هواپیمای تهران-یاسوج در شبکه‌های اجتماعی+عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۷۷۲۸/حادثه_هواپیمای_تهران_یاسوج_در_شبکه_های_اجتماعی_عکس

حادثه هواپیمای تهران-یاسوج در شبکه‌های اجتماعی+عکس

کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سانحه هوایی تهران-یاسوج با هشتگ‌های مختلف،‌ واکنش‌های متفاوتی داشتند، از همدردی و خبر رسانی تا قضاوت‌های زود هنگام و محکوم کردن‌ها و انتشار پست‌هایی از آخرین مکالمات بعضی از مسافران. آفتاب‌‌نیوز :  هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج امروز با بیش از ۶۰ سرنشین سقوط کرد. این هواپیما که هنوز مکان سقوط آن پیدا نشده، در دنیای مجازی نیز  موضوع بحث میان کاربران توئیتر شده و آنها با هشتگ‌های مختلفی از جمله #تهران-یاسوج، #سقوط_هواپیما، #ایران_تسلیت، #پرواز ناتمام و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به این حادثه واکنش نشان دادند.
پس از اینکه این هواپیما سقوط کرد، تعدادی از کاربران به اطلاع‌رسانی در مورد حادثه و جزئیات آن از میان اخبار پرداختند. همچنین در ادامه بخشی از توئیت‌ها به مکان احتمالی سقوط و شرایط آن اشاره داشتند. یکی از کاربران در این رابطه فیلمی را منتشر کرده که خود پیش از این در سفری با هواپیما در این منطقه آن را گرفته بود. او نوشته: «وقتی هواپیمای ای‌تی‌آر ازتهران-یاسوج رو سوار هستید، هواپیما در این فاصله از کنار #دنا عبور می‌کنه. وحشتناک و نفسگیره...»
همچنین برخی از کاربران به اتفاق‌های تلخ یکی دو سال گذشته اشاره داشتند. از حادثه کشتی سانچی و زلزله کرمانشاه تا کشته شدن برخی کودکان و حادثه آتش‌سوزی پلاسکو.
بعضی از کاربران در این رابطه اینگونه واکنش نشان داده‌اند:
«*لباس مشکیارو بخیه بزنیم به تنمون که هی زحمت نشه درآریم دوباره فردا بپوشیم»
*باز یه حادثه، این دفعه کشتی نسوخت، ساختمانی تخریب نشد، معدنی آوار نشد، این بار هواپیمای تهران- یاسوج سقوط کرد.
*جعبه سیاه سانچی هنوز بررسی نشده بود که جعبه سیاه پرواز تهران-یاسوج هم اضافه شد.
*آنقدر عزا بر سرمان ریخته که فرصت زاری نداریم!
*چقدر بده که بازم باید بگیم ایران تسلیت. سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ۶۶ مسافر و خدمه این پرواز در برخورد با کوه دنا جان باختند... ایران، باز هم‌ تسلیت.
*این مملکت کبود شد از این همه داغ.
*شب میخوابیم، صبح که بیدار میشیم خبر بد میشنویم.
کاربر دیگری هم اینگونه به سوانح مختلف رخ داده در چند وقت اخیر واکنش نشان داده است: «سوانح دریایی، سوانح زمینی، سوانح زیر زمینی، سوانح هوایی؛ خوش آمد می گوییم اینجا ایران است.»
یکی از موضوعات دیگری هم که مد نظر کاربران قرار گرفته میزان تلفات در سفر با وسایل نقلیه مختلف است. کاربری در این رابطه به کنایه نوشته:  
«دیگه وقتش رسیده با قاطر سفر کنیم با هواپیما میمیریم با اتوبوس میمیریم با قطار میمیریم»
در میان اظهارات کاربران توئیتری که اظهارات برخی از مسئولان را هم شامل می‌شود،‌ نکاتی در مورد قدیمی بودن ناوگان هواپیمایی کشور دیده می‌شود. از جمله آنها زهرا نژاد بهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه گفته: زمانی که دولت را برای هواپیماهای تازه خریداری شده، مورد تمسخر قرار داده و برجام را نفی و مذمت می‌کردیم، آیا ترس و وحشت ۶۶ مسافر و خدمه هواپیمای آسمان که از حدود ۲۰ سال پیش در ناوگان این شرکت فعال است را در ذهنمان مجسم نکردیم؟»
برخی از کاربران هم موضوع برجام و دریافت هواپیماها را به پیش کشیده‌اند و برخی دیگر هم در نقطه مقابل سقوط هواپیما و فرسوده شدن را نشانی از موثر نبودن برجام عنوان کردند. همچنین در این میان، آخوندی وزیر راه، مسکن و شهرسازی هم در امان نمانده و کاربرانی هم نسبت به عملکرد وزیر راه انتقاد دارند. 
در میان اخبار، موضوعی که مطرح می شود این است که امدادگران هنوز نتوانسته‌اند محل سقوط احتمالی هواپیما را پیدا کنند. انتشار همین اخبار در توئیتر باعث شده برخی از کاربران نسبت به کندی امدادرسانی انتقاد کنند و در واکنش به این مسئله، یکی از کاربران گفته‌: «هواپیمای تهران-یاسوج به کوه خورده .در منطقه کوهستانی برفی سقوط کرده .انتظار دارین ۱۰ دقیقه بعد نیروهای امداد برسن؟»
همچنین یکی از کاربران از لحظه‌ای توئیت کرده که پس از پایان صحبتش در مورد ترس از سقوط هواپیما یکباره با خبر امروز مواجه شده است: «شوکه‌ام، نیم ساعت داشتیم راجع به ترس از سقوط هواپیما با بچه‌ها حرف میزدیم بحث که تموم شد گوشیم رو نگاه کردم. خبر: #هواپیما #تهران_یاسوج سقوط کرد  .بچه‌ها هنوز مثل من گیج و منگ در و دیوار رو نگاه میکنن خدا صبر بده به همه ما»
به گزارش ایسنا،یکی از کاربران هم تصویری را که مدعی است آخرین پیام یکی از مسافران هواپیما است، منتشر کرده است:

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۷۷۲۸/حادثه_هواپیمای_تهران_یاسوج_در_شبکه_های_اجتماعی_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: