Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@15:46:53 GMT

مالکان خودرو دریافت گواهی معاینه فنی را به آخر سال موکول نکنند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۷۹۹۹/مالکان_خودرو_دریافت_گواهی_معاینه_فنی_را_به_آخر_سال_موکول_نکنند

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی معاینه فنی مازندران با اشاره به ازدحام مراجعه‌کنندگان در روزهای پایانی سال برای دریافت گواهی معاینه فنی خودرو، گفت: مالکان خودروها این امر را به‌روزهای آخر سال نکشانند. به گزارش بلاغ به نقل عصرساری، محمدرضا جعفریان با اشاره به ازدحام مراجعه‌کنندگان در روزهای پایانی سال برای دریافت گواهی معاینه فنی خودرو، اظهار کرد: خودروهای پلاک شخصی بعد از چهار سال و خودروهای عمومی بعد از یک سال از سال ساخت آنان ملزم به اخذ گواهی معاینه فنی خودرو هستند و مالکان خودروها این امر را به‌روزهای آخر سال نکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه براساس قانون هوای پاک برای معاملات خودرو و تعویض پلاک داشتن گواهی معاینه فنی معتبر الزامی است، اظهار کرد: خودروهای دوگانه‌سوز (CNG) کارخانه‌ای و غیر کارخانه‌ای باید علاوه بر اخذ گواهی معاینه فنی بنزینی، حتماً نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی CNG با مراجعه به مراکز معاینه فنی اقدام کنند در غیر این صورت بعد از اتمام مهلت سه‌ ماهه از زمان اخذ گواهی بنزینی، گواهی معاینه فنی ابطال خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی معاینه فنی مازندران با اشاره به وضعیت خودروهای مردودی، خاطرنشان کرد: خودروهای مردودی تا 15 روز بعد از مراجعه اول صرفاً باید به همان مرکز اولیه مراجعه کنند.

این مسئول به تمهیدات روزهای پایانی سال و جلوگیری از ازدحام مراجعه‌کنندگان در مراکز معاینه فنی خودرو مازندران اشاره کرد و افزود: احتمال خرابی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی خطوط مکانیزه دور از ذهن نیست و در صورت بروز چنین مشکلی در مراکز تک خطه، موجب سرگردانی ارباب‌رجوع، درگیری و بلاتکلیفی ارباب‌رجوع و مرکز می‌شود، لذا با نصب خط دوم در این مراکز ضمن جلوگیری از بروز مشکلات مذکور، تکریم ارباب‌رجوع هم رعایت شود.

جعفریان با تأکید بر رعایت حق و تکریم ارباب‌رجوع از مسئولان استان خواست دستوری صادر کنند تا نسبت به رسیدگی درخواست‌های مکرر مراکز تک خطه موجود برای صدور مجوز افزایش خط اقدامات لازم به عمل آید تا در صورت بروز موارد پیش‌گفته پاسخگو ارباب‌رجوع باشند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۷۹۹۹/مالکان_خودرو_دریافت_گواهی_معاینه_فنی_را_به_آخر_سال_موکول_نکنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: