Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:00:51 GMT

کم تحرکی ۸۶ درصد مردان گیلانی/ارتقای شاخص های سلامت ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۸۴۸۲/کم_تحرکی_۸۶_درصد_مردان_گیلانی_ارتقای_شاخص_های_سلامت_ضروری_است

کم تحرکی ۸۶ درصد مردان گیلانی/ارتقای شاخص های سلامت ضروری است

رشت-همایش هفته سلامت مردان در رشت درحالی برگزار شد که مسئولان حوزه بهداشت و درمان گیلان از کم تحرکی ۸۶ درصدی مردان این استان خبر داده و برلزوم ارتقای شاخص های سلامتی آنها تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مردان با شعار «ورزش ، کلید سلامتی» برگزار شد و در این هفته تلاش می شود تا با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین برگزاری همایش هایی در این رابطه بر حساسیت توجه به موضوع سلامت مردان تأکید و راهکارهای ارتقای شاخص سلامت مردان نیز بررسی و ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همایشی با عنوان «سلامت مردان» در سالن اجتماعات این معاونت در رشت برگزار شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این همایش ضمن اشاره به اهمیت موضوع سلامت در جامعه مردان و لزوم توجه بیشتر براین موضوع، اظهار کرد: از سال ۸۵ در وزارت بهداشت و درمان برنامه ای برای ارتقای شاخص های سلامتی در مردان آغاز شد.

استفاده ۵۰ درصد مردان گیلانی از رژیم نامناسب غذایی

 محمد عباسی با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت مردان با توجه به شرایط خاص آنها بسیار مهم است، افزود: نبود توجه به این حوزه می تواند تاثیرات مخربی بر روی زندگی خانوادگی افراد داشته باشد.

 وی در ادامه با تأکید براینکه مردان مستعد ابتلا به برخی از بیمارها به دلیل شرایط سخت کاری و مصرف مواد دخانی و استفاده از رژیم های غذایی نامناسب است، تصریح کرد: برنامه ریزی در راستای ارتقای شاخص های امید به زندگی در مردان باید از سوی مسئولان امر جدی گرفته شود.

عباسی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه ۳۶ درصد مردان گیلانی مبتلا به فشار خون بالا هستند، ادامه داد: ۱۷ درصد مردان استان نیز از چاقی رنج می برند.

معاون بهداشتی همچنین با اشاره به رژیم نامناسب غذایی که از سوی مردان استفاده می شود، گفت: متاسفانه ۵۰ درصد مردان گیلانی از رژیم نامناسب غذایی استفاده می کنند.

وی با تأکید براینکه کم تحریکی از مهم ترین عوامل بروز بیماری در مردان است، خاطرنشان کرد: ۸۶ درصد مردان در استان گیلان کم تحرک هستند.

عباسی همچنین به برخی از عوامل مرگ و میر در میان مردان، اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، تصادفات رانندگی و دیابت چهار عامل اصلی مرگ و میر در میان مردان است

وی همچنین در ادامه به برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش بررسی آسیب و خطرات سلامتی مردان و همچنین شناسایی راهکارهای ارتقای سلامت مردان است.

اهمیت فعالیت فیزیکی برای برخورداری از سلامت در میان مردان

معاون فنی معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این همایش برضرورت توجه به سلامت مردان و ارتقای شاخص های سلامتی در آنها تأکید کرد.

علی نقی کریمی ورزش را یکی از مهم ترین عوامل پیشگیری از بیماری و همچنین سلامت در مردان برشمرد و گفت: از مهم ترین عوامل مرگ و میر و کاهش سلامت در مردان تصادفات رانندگی، حوادث مربوط به شغل، اعتیاد و مصرف موادمخدر و دخانی و چاقی و استفاده از رژیم نامناسب غذایی است.

وی همچنین دریافت نکردن خدمات بهداشتی از سوی مردان را یکی دیگر از عوامل بیماری دانست و افزود: اصولا مردان بعد از ابتلا به بیماری از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند می شوند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کم تحرکی در میان مردان، خاطرنشان کرد: داشتن فعالیت فیزیکی از سوی مردان در حفظ سلامت آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۸۴۸۲/کم_تحرکی_۸۶_درصد_مردان_گیلانی_ارتقای_شاخص_های_سلامت_ضروری_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: