Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:29:12 GMT

نقدی بر مسابقات بوکس قهرمانی کشور/ میزبان همیشه قهرمان می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۹۱۶۹/نقدی_بر_مسابقات_بوکس_قهرمانی_کشور_میزبان_همیشه_قهرمان_می_شود

نقدی بر مسابقات بوکس قهرمانی کشور/ میزبان همیشه قهرمان می‌شود!

رقابت‌های بوکس بزرگسالان کشور با قهرمانی تیم کردستان (میزبان) به پایان رسید در حالی که مروری بر سابقه این رویداد حداقل در چند سال اخیر نشان می‌دهد میزبان همیشه به عنوان قهرمانی می‌رسد!

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور (انتخابی تیم ملی) یادواره ۵۴۰۰ شهید کردستان از ۵ تا ۱۰ آبان به میزبانی سنندج برگزار شد و در پایان تیم میزبان موفق شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که سابقه رقابتهای قهرمانی کشور حداقل در چند سال اخیر نشان می دهد تیم میزبان همیشه جام قهرمانی را بالای سر می برد.

هنوز فراموش نکرده ایم که سال گذشته تیم سیستان و بلوچستان در شرایطی که میزبان بود با فاصله جام قهرمانی را بالا برد و صحبت از مدیریت استثنایی و درخشش فوق العاده نمایندگان این استان به گوش می رسید ولی در این دوره از رقابتها تنها دو فینالیست داشت که به اذعان تیم های شرکت کننده یکی از این دو نفر نیز با نامی مستعار (دانیال شه بخش) در مسابقات شرکت کرده بود.

شاید بتوان یکی از عوامل پیروزی تیم میزبان در رقابتهای کشوری بوکس را سهمیه کامل تیم برگزار کننده مسابقات دانست اما هرساله این تجربه تکرار می شود که تیم های شرکت کننده به ناداوری و جانبداری به نفع تیم میزبان اعتراض می کنند. اعتراض هایی که البته به جایی هم نمی رسد و سال گذشته تیم سیستان( میزبان) قهرمان شد، سال ۹۴ تیم آذربایجان غربی (میزبان)، سال ۹۳ تیم لرستان (میزبان) و ...

میزبانان در رقابتهای امسال حتی حق آب و گل داشتند و یکی از بوکسورها با سبیل در مسابقات حاضر شد! اتفاقی که به نوبه خود جزو شگفتی های ورزش بوکس است و با قوانین آیبا مغایرت دارد. برگزاری با تاخیر مسابقات و کندی در روند وزن کشی هم از دیگر مواردی بود که تیم های شرکت کننده به آن اعتراض داشتند. در  این میان نباید از تلاش استان کردستان و رئیس هیات آن برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات چشم پوشی کرد و شاید بتوان همه این نقض قوانین را به پای کادر اجرایی و برگزار کننده مسابقات دانست که به صورت مستقیم زیر نظر فدراسیون فعالیت می کرد.

تجلیل از ناطق نوری پدر بوکس ایران که چندی پیش و بعد از حدود ۲۸ سال از ریاست فدراسیون بوکس استعفا داد نقطه اوج این میزبانی بود. ناطق که با بی مهری عجیبی حتی تا نخستین روز مسابقات هیچ دعوت رسمی از سوی فدراسیون برای حضور در این رویداد نداشت به همراه نایب رئیس خود راهی کردستان شد و با استقبال علاقه مندان و خانواده این رشته همراه شد.

عدم دعوت از برخی چهره ها در رقابتهای قهرمانی بوکس بزرگسالان کشور هم در نوع خود بی سابقه بود. در حالی که بیش از دو ماه تا پایان قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی بوکس باقی مانده از وی برای حضور در این رویداد دعوتی نشد و در مقابل چهره هایی نوظهور تحت عنوان اعضای کمیته فنی ناظر و شاهد  این مسابقات بودند.

بدون شک بوکس کشور با استعفای ناطق نوری در آستانه انتخاباتی تاریخی قرار دارد چرا که قرار است پس از ۲۸ سال اداره نسبتا سنتی این فدراسیون، حالا رئیسی جدید سکان کار را بر عهده گیرد که نگرش ها و تصمیمات وی می تواند یا باعث جهشی بزرگ در بوکس شود و یا عقبگردی غیرقابل جبران را در پی داشته باشد. آنچه مسلم است خانواده بوکس عملکرد، جهت گیری ها و تصمیمات و برنامه های حداقل چند گزینه پرشانس در انتخابات را از نزدیک دیده و لمس کرده اند و شاید حالا بتوانند به خوبی در خصوص انتخاب رئیس جدید خود تصمیم گیری کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۹۱۶۹/نقدی_بر_مسابقات_بوکس_قهرمانی_کشور_میزبان_همیشه_قهرمان_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: