Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:24:32 GMT

محاصره پایتخت طبیعت با قبرستانهای طایفه ای/ وقتی یاسوج شهر مردگان می شود+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۳۵۱۷/محاصره_پایتخت_طبیعت_با_قبرستانهای_طایفه_ای_وقتی_یاسوج_شهر_مردگان_می_شود_تصاویر

شهر یاسوج یا همان (پایتخت طبیعت)امروز برای توسعه گردشگری خود به غیر از توسعه زیرساختها با مشکلی دیگر روبه رو است که این مشکل بودن زیاد از حد آرماستانهای طایفه در مناطق توریستی و تفریحی آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،کالبد و هویت شهرهای سنتی ایران وبویژه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ساختاری طایفه ای و تاریخی بوده که قابلیت زندگی، حس تعلق، وحدت و استفاده بهینه از منابع طبیعی را بطور کامل در زندگی روزمره خود با هم متحد کردن زندگی و طبیعت با هم درآویخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شهر نشینی سنتی به عنوان یک شهر نشینی تاریخی دیگر جایی در شهرنشینی مدرن نداشته که همین موضوع باعث شده که ریتم شهرسازی مدرن برای توسعه رو به شهر نشینی پایدار بیاورد.

شهر پایدار یک فرمول نیست که با بکار بستن آن در هر نقطه ای که بخواهیم بتوانیم به یک شکل و فرم شهری به آن دست پیدا کنیم بلکه باید با داشتن و توسعه زیرساختها و داشتن المانهای کافی از آن بهره ببریم.

شهر پایدار شهری است به رنگ طبیعت و هویت بومی منطقه وهمواره به رنگ سبز نیست، گاهی اوقات قهوه ای و گاهی قرمز است! شهر پایدار در اصل با یک توسعه جدید رشد روستا نشینی را پا پس زده و با داشتن تمامی امگانات به یک شهر پایدار با تمام لازمه های زندگی مدرن به وجود می آید.

از طرفی دیگر صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولت ها به آن اهمیت می دهندکه در توسعه شهر پایدار یکی از لازمه های اصلی است.

امروزه توسعه گردشگری یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد.

چوبی که لای چرخ صنعت توسعه گردشگری یاسوج رفت

امروز با توجه به اینکه شهر یاسوج به عنوان یک شهر توریستی و گردشگرپذیر از آن یاد می شود ،اما کماکان از چند مشکل عدیده در توسعه گردشگری خود رنج می برد.

یکی مشکل شهر یاسوج به عنوان یک شهر در حال توسعه نداشتن زیرساختهای مهم و حیاتی در امر توسعه گردشگری است که باعث شده آنچنان که باید و شاید این شهر در حال توسعه از آن ریتم خاص در توسعه گردشگری برخوردار نباشد و به گونه دیگر راه پیشرفت در توسعه خود را نگاه کند.

یاسوج که در چند سال اخیر به پایتخت طبیعت مشهور بوده و بر روی زبانها افتاده با داشتن آب و هوایی خنگ در تابستان و موقعیتی توپوگرافی و مناسب در دل دل طبیعت بکر زاگرس جنوبی و داشتن آب و جنگل و کوههای برف گیر همیشه در صدر مناطق بسیار مهم در توسعه گردشگری ایران بوده است، امروز در گیر و دار همان سلیقه های سنتی خود و ایجاد آرامستانهای و قبرستانهای طایفه ای ومثال( هرکسی سازش خودش را کوک کرده) گیر افتاده است.

این موضوع را می توان از دید عمرانی نداشتن یک شاخصه کلی شهر نشینی و بودن معظلاتی از جمله توسعه قبرستانهای های طایفه در مناطق گردشگری این شهر زیبا دید که باعث شده توسعه های ذاتی آن کمک کم جای خودش را به حاشیه های فراوان بدهد.

قبر ستانهای طایفه ای ، امروز به عنوان معظلی در پایتخت طبیعت یاد می شود که در بهترین و زیبا ترین مکانهای گردشگری این شهر سکنی گرفته اند و باعث شده که توسعه اقلیمی گردشگری این شهر جوان کمک به به حاشیه رفته و جایی برای مناسبت پنداشتن فرم گردشگری آن پیدا نشود.

مشکلی که شاید در آینده زنگ خطری برای این شهر زیبا با داشتن آب و هوایی متنوع برای گردشگران فراری از گرما باشد و باعث شود که میزان زیادی از صنعت توسعه گردشگری این شهر زیبا از بین برود.

آرامستان های طایفه ای که از قدیم الایام به واسطه داشتن جمعیت روستا نشین در بیشتر مناطق یاسوج به وجود آمده، امروز به عنوان مانعی برای توسعه گردشگری یاسوج بدل شده و شاید باعث شود که شاخص های مهمی که برای توسعه گردشگری این شهر مهم بوده و تعریف شده است به کلی از بین برود.

ایجاد روز افزون قبرستانهای طایفه ای در مکانهای تفریحی شهر یاسوج امروز به معظلی برای آینده این شهر به عنوان پایتخت طبیعت بدل شده و شاید در آینده نزدیک رهگذران این شهر را به نام شهر مردگان بشناسند که یکی از نشانه های آن ایجاد قبرستانهای طایفه ای در مهمترین مکانهای توریستی و سیاحتی این شهر است.

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۳۵۱۷/محاصره_پایتخت_طبیعت_با_قبرستانهای_طایفه_ای_وقتی_یاسوج_شهر_مردگان_می_شود_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: