Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@13:04:47 GMT

نظام آموزشی باید به سمت توانمندسازی حرکت کند/آشنایی با بازار کار جهانی نیاز نیروی کار

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۷۲۵۷/نظام_آموزشی_باید_به_سمت_توانمندسازی_حرکت_کند_آشنایی_با_بازار_کار_جهانی_نیاز_نیروی_کار

نظام آموزشی باید به سمت توانمندسازی حرکت کند/آشنایی با بازار کار جهانی نیاز نیروی کار

محمدرضا سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) در نخستین نشست از سلسله نشست‌های عدالت اجتماعی از «آرمان تا واقعیت» با موضوع اشتغال و عدالت اجتماعی گفت: اشتغال متکی بر توسعه قابلیت‌های فردی، اجتماعی و محیطی است، لذا نظام آموزشی باید به سمت توانمندسازی حرکت کند.

وی افزود: اگر فضای آموزشی ما، قابلیت‌ها را افزایش دهد آن موقع می‌توان انتظار داشت که فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت‌ها از سوی نهادهای بین‌المللی دسته‌بندی شده و عمده آنها مانند فهم فرهنگی از جامعه، اخلاق حرفه‌ای، انعطاف‌پذیری، سهیم شدن در نوآوری و خلاقیت، توانایی فائق شدن بر شرایط مبهم، توانایی کار تیمی و ... است.

وی قابلیت‌ها را به سه دسته قابلیت‌های فردی، اجتماعی و محیطی تقسیم کرد و گفت: در قابلیت‌های فردی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مانند آموزش، سلامت، مهارت و .. مطرح است که شرط لازم برای ورود به بازار کار است.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی تصریح کرد: قابلیت‌های اجتماعی مانند انسجام ملی، مشارکت اجتماعی و قابلیت‌های محیطی مانند محیط زیست سالم، امنیت و ... که همه این موارد در کنار هم یک فضای اجتماعی قابلیت‌زا را بوجود می‌آورند و اشتغال متکی به توسعه این قابلیت‌ها در هر سه وجه است. بدون شک نقص قابلیت‌های هر کدام از این وجوه یک مانع برای شغل‌آفرینی در اقتصاد خواهد بود.

وی تاکید کرد: اشتغال نیازمند تغییر نگرش نیروی کار، تغییر ساختارها و انسجام سیاستی است. نظام آموزشی باید به سمت توانمندسازی حرکت کند.

سپهری تصریح کرد: در دنیای امروز شایستگی‌ها به اشتغال کمک می‌کند و آشنایی با بازار کار جهانی نیاز امروز نیروی کار است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۲۵۷/نظام_آموزشی_باید_به_سمت_توانمندسازی_حرکت_کند_آشنایی_با_بازار_کار_جهانی_نیاز_نیروی_کار را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: