Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@10:59:48 GMT

راه‌اندازی مسیر دوچرخه‌سواری از میدان حسن‌آباد تا دانشگاه جنگ + نقشه مسیر

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۸۷۸۴/راه_اندازی_مسیر_دوچرخه_سواری_از_میدان_حسن_آباد_تا_دانشگاه_جنگ_نقشه_مسیر

راه‌اندازی مسیر دوچرخه‌سواری از میدان حسن‌آباد تا دانشگاه جنگ + نقشه مسیر

شهردار منطقه 11 تهران از راه‌اندازی مسیر ویژه گردشگری و دوچرخه‌سواری در فاصله میدان تا دانشگاه جنگ خبر داد و گفت: این خط ویژه تا نوروز 97 احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نصرالله آبادیان در حاشیه مراسم رونمایی از اولین مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی منطقه 11 تهران(حصار ناصری) گفت: این مسیر با هدف معرفی آثار گردشگری موجود در حصار تاریخی ناصری راه‌اندازی شده و تلاش می‌کنیم تا با ایجاد جذابیت‌های مختلف، مردم را به گردشگری در این مسیر دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، ایجاد یک خط ویژه دوچرخه سواری در حدفاصل مسیر میدان حسن‌آباد تا میدان حر و در ادامه خیابان امام خمینی(ره) تا موزه جنگ است.

آبادیان اضافه کرد: در این مسیر دوچرخه‌سواری 7 جاذبه تاریخی و گردشگری شامل موزه ثبت احوال، موزه مقدم، هنرستان موسیقی، خانه پروفسور عدل، موزه قرآن، میدان حر و دانشگاه جنگ(خانه تیمورتاش) قرار دارد که گردشگران علاوه بر دوچرخه‌سواری می‌توانند در این جاذبه‌ها توقف کرده و از آنها بازدید کنند.

شهردار منطقه 11 تهران از هماهنگی با فرماندهی ارتش برای بازگشایی و تسهیل دسترسی مردم به دانشگاه جنگ خبر داد و گفت: خانه تاریخی تیمور تاش در منطقه نظامی و در دفتر فرماندهی دافوس قرار گرفته ولی با هماهنگی انجام شده، مقرر شد تا روزهای دوشنبه و جمعه امکان بازدید گردشگران از این بنای تاریخی فراهم شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، با گروه‌های گردشگری هماهنگ شده تا در فاز اول با استفاده از خودروهای برقی و سپس با راه‌اندازی مسیر دوچرخه‌‌سواری، با استفاده از دوچرخه، حداقل دو تا سه بار در هفته،‌ این تور گردشگری را برپا کنند.

شهردار منطقه 11 همچنین از هماهنگی بیشتر با منطقه 12 تهران برای توسعه این مسیر در منطقه 12 خبر داد و گفت: با همکاری دبیر ستاد بافت تاریخی شهر تهران در نطر داریم تا یک رینگ دوچرخه‌سواری و گردشگری را در بافت تاریخی پایتخت فراهم کنیم.

آبادیان تاکید کرد: در فاز اول مسیر حسن‌آباد تا دانشگاه جنگ راه‌اندازی شده و امیدواریم بتوانیم با فعال شدن ظرفیت‌های اقتصادی در این بخش، شرکت‌های گردشگری بیشتر در این حوزه فعال شوند.

لازم به ذکر است، اولین مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی منطقه 11 تهران صبح جمعه با حضور مسجدجامعی، خلیل‌آبادی،‌ امانی، زهرا نژادبهرام اعضای شورای شهر تهران، حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، خبرنگاران و قشرهای مردمی از میدان حسن‌آباد آغاز و با بازدید از جاذبه‌های این مسیر به دانشگاه جنگ ختم شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۸۷۸۴/راه_اندازی_مسیر_دوچرخه_سواری_از_میدان_حسن_آباد_تا_دانشگاه_جنگ_نقشه_مسیر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: