Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@23:42:05 GMT

وانت هاي ايراني بالاي 40 ميليون

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۸۲۱۲۱/وانت_های_ایرانی_بالای_۴۰_میلیون

وانت هاي ايراني بالاي 40 ميليون

خبرگزاري آريا - روزنامه خراسان - محمد حقگو: اگر چه عمده سهم بازار وانت (پيکاپ) ها، متعلق به ارزان قيمت هاي آن هاست، اما، اگر دنبال وانت هاي به روزتري هستيد، يا مي خواهيد يک پيکاپ براي مقاصدي غير از باربري (مثل طبيعت گردي) بخريد، نمونه هاي توليد داخل ديگري هم در بازار موجود است. وانت هايي که عمدتاً دو کابين بوده و دو ديفرانسيل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که بررسي ما نشان مي دهد، هم اينک براي خريد يک پيکاپ توليد داخل (که اصالت آن ها عمدتاً چيني است)، چهار گزينه پادرا، ريچ، کاپرا و فوتون پيش روي شماست. اين وانت ها داراي تفاوت قيمتي بين 40 تا بالاي 100 ميليون تومان هستند که پرتيراژترين آن ها، امسال به ترتيب ريچ، کاپرا، پادرا و فوتون بوده است.
پادرا، جانشيني براي نيسان آبي

انتقادها از اين خودروي با قدمت بيش از 40 ساله و ناايمن نيسان جونيور، باعث شده است تا مسئولان سايپا به فکر جانشيني براي آن باشند. پادرا آن گونه که مسئولان سايپا گفته اند، قرار است از سال آينده، جانشين نيسان آبي شود. اين وانت هم تلفيقي است از اتاق وانت چيني فودي Lion با شاسي جونيور! با اين تفاوت که قسمت جلويي اتاق عوض شده، اما قسمت عقبي و پشت خودرو تقريباً همان نيسان است. با وجود اين، فضاي کابين نسبت به وانت نيسان بسيار بهتر شده و امکانات رفاهي بيشتري در آن به کار رفته است. کمتر شدن صداي موتور در داخل کابين و به کارگيري امکاناتي نظير آينه هاي برقي، سيستم تهويه دستي شامل کولر و بخاري، بالابر شيشه هاي برقي و فرمان هيدروليک، ترمز ضد قفل و سيستم تقسيم کننده الکترونيکي نيروي ترمز (EBD) از ديگر نکات قابل اشاره است. موتور اين خودرو 95 اسب بخار قدرت داشته و طبق اعلام برخي منابع، مصرفي حدود 12 ليتر در 100 کيلومتر دارد که نسبت به نيسان، کمتر است. با اين خودروي تک ديفرانسيل مي توانيد در حدود دو تن بار جابه جا کنيد. پادرا هم اکنون در بازار 43 ميليون و 700 هزار تومان است که از قيمت کارخانه حدود يک ميليون تومان کمتر است.
فوتون تونلند؛ جادار و با ابهت

هر چند مسابقه کيفيت خط پاياني ندارد، اما فوتون تونلند را که ايران خودرو ديزل آن را عرضه مي کند مي توان يکي از بهترين وانت هاي توليد داخل دانست. اين خودرو نيز داراي اصالت چيني بوده و تنها خودروي مجموعه چهار پيکاپ مورد بررسي ماست که شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران، کيفيت آن را مشخص کرده است. بر اين اساس، اين وانت که قيمت کارخانه آن حدود 95 ميليون و قيمت بازار آن حدود 113 ميليون تومان است، دو ستاره کيفي را از شرکت يادشده دريافت کرده است. پهنا و ارتفاع بيشتر اين خودرو نسبت به سه خودروي پيشين (همان طور که در جدول نيز قابل ملاحظه است)، سبب شده، فضاي داخلي اين خودرو براي پنج سرنشين بزرگ سال راحت باشد. ايران خودرو ديزل، اين خودرو را در دو نوع ديزلي با قدرت 164 اسب بخار و بنزيني با قدرت 130 اسب بخار توليد کرده است که هم اينک، نوع بنزيني آن در فهرست فروش اين شرکت قرار دارد. فضاي بار اين خودروي دو کابين و دو ديفرانسيل، براي حمل بار در حدود 925 کيلوگرم مناسب است. فوتون تالند داراي سيستم ترمز ABS+EBD است و از ديگر امکانات آن، مي توان به شيشه هاي برقي و دو عدد ايربگ اشاره کرد.
کاپرا؛ چيني محبوب

ديگر پيکاپ پر تيراژ امسال، کاپراست که خيلي ها به خصوص آن ها که علاقه بيشتري به آفرود دارند، از اين خودروي چيني به عنوان يک خودروي محبوب ياد مي کنند. آن هم با سابقه سيستم تعليق بسيار نرم آن. اين پيکاپ داراي دو نسخه تک و دو کابين است که هم اينک بهمن موتور، نسخه جديد و دو کابين آن تحت عنوان کاپرا 2را با قيمتي حدود 75 ميليون تومان در فهرست فروش دارد. کاپرا 2از يک پيشرانه چهار سيلندر ساخت ميتسوبيشي بهره مي برد که 2378 سي سي حجم دارد. حداکثر توان پيشرانه کاپرا به 124.7 اسب بخار در پنج هزار دور مي رسد و ماکزيمم گشتاور 200 نيوتن متري اش نيز در دور سه هزار به هر چهار چرخ منتقل مي شود. مصرف اين خودرو را برخي منابع 12 ليتر در 100 کيلومتر بيان کرده اند. اين خودرو در مدل قديمي تک کابين، قابليت حمل 850 کيلوگرم و در مدل دو کابين، قابليت حمل 480 کيلوگرم بار را دارد. فرمان قابل تنظيم، ايربگ سرنشينان جلو، شيشه بالابر برقي، ترمز ضد قفل، آينه هاي جانبي برقي، سيستم مالتي مديا به همراه بلوتوث و قابليت کنترل الکترونيکي درگيري ديفرانسيل جلو، از جمله امکانات رفاهي اين خودرو به شمار مي رود.
ريچ؛ جانشين خلف نيسان پيکاپ

ريچ نيز به مانند پادرا، جانشين يکي ديگر از پيکاپ هاي بازار يعني نيسان پيکاپ است. خودرويي که حضور موفقي هم به عنوان وانت و هم به عنوان يک خودروي آفرود در سال هاي نه چندان دور در ايران داشت. ريچ وانتي از نسل دانگ فنگ چين است که پارس خودرو، هم اکنون آن را با قيمتي حدود 70 ميليون تومان عرضه مي کند. ظاهر اين خودرو، در قسمت جلو، تا حدودي شبيه مدل هاي مشابه تويوتا و از کنار شبيه مدل هاي مشابه نيسان است و مي توان آن را يک وانت بار نسبتاً به روز دانست. از نظر فني، اين خودرو از يک موتور نيسان نسبتاً قدرتمند 132 اسب بخاري بهره مي گيرد که نيروي آن با يک ديفرانسيل کمکي، در مجموع به چهار چرخ منتقل مي شود. ضمن اين که مي توانيد در سرعت هاي زير 40 کيلومتر دنده سبک 4Hرا فعال يا غيرفعال کنيد. پيکاپ ريچ، مصرفي حدود 11 ليتر در 100 کيلومتر دارد. اين خودرو علاوه بر قابليت حمل 700 تا 800 کيلوگرم بار، مي تواند پنج نفر سرنشين را نيز داخل اتاق اصطلاحاً دو کابينه خود جاي دهد. از جمله امکانات اين خودرو مي توان به آينه جانبي با قابليت تنظيم الکتريکي، ترمز ضد قفل و پرژکتور جلو اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۱۲۱/وانت_های_ایرانی_بالای_۴۰_میلیون را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: