Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@17:54:11 GMT

بازدید بیش از ۲۱ هزار گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۱۲۱۴/بازدید_بیش_از_۲۱_هزار_گردشگر_نوروزی_از_قلعه_فلک_الافلاک

بازدید بیش از ۲۱ هزار گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک

سید امین قاسمی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: روز دوم فروردین ۱۱ هزار و ۱۵۳ نفر از این اثر تاریخی بازدید کرده که نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ایام نوروز، برنامه‌های شاد و مفرح همراه با موسیقی زنده محلی، نمایش طنز و مسابقه با اهدا جوایز هر روز در محوطه باغ گلستان قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد برگزارمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: بازدید نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد.

قاسمی اضافه کرد: قیمت بلیط قلعه تاریخی فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و ۲ موزه باستان شناسی ومردم شناسی ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

این بنای تاریخی بر بلندای تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده و در منابع تاریخی مکتوب با نام‌های متفاوت دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و فلک الافلاک و از یادگار‌های شهر کهن شاپور خواست است که بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی نسبت می‌دهند.

وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع، شامل هشت برج، دو صحن و ۳۰۰ جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملات، گچ و آهک ساخته شده است.

انتهای پیام /م

۲۱ هزار و ۱۴۴ گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۱۲۱۴/بازدید_بیش_از_۲۱_هزار_گردشگر_نوروزی_از_قلعه_فلک_الافلاک را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: