Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@07:09:31 GMT

موسوی لارگانی: شفاف کنید آزادی یعنی مردم عریان بیرون بیایند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۸۱۴۵۰۹/موسوی_لارگانی_شفاف_کنید_آزادی_یعنی_مردم_عریان_بیرون_بیایند

موسوی لارگانی: شفاف کنید آزادی یعنی مردم عریان بیرون بیایند؟

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه مجلس به کارخانه قانون سازی تبدیل شده، گفت: این درحالی است که وظیفه نظارتی مجلس به حاشیه رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز (چهارشنبه) در میزگردی با عنوان «جمهوری اسلامی ایران؛ از خواسته‌ها تا عملکردها» به میزبانی خبرگزاری ایمنا، با اشاره به اینکه انقلاب ما ۴۰ ساله شده است، اظهار کرد: عدد ۴۰ در دین اسلام عدد تکمیلی است، به عنوان مثال نبوت پیامبر اعظم(ص) در سن ۴۰ سالگی صورت گرفت و امیدواریم در سال‌های آینده نیز همچون گذشته شاهد پیشرفت‌های ارزشمندی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز رضایت از برگزاری چنین میزگردی افزود: مسئولان باید مورد بازخواست و سوال خبرنگاران قرار گیرند تا با چنین رویه‌ای چالش‌های احتمالی رفع شود.

حجت الاسلام لارگانی در ادامه با اشاره به آرمان‌های امام و نظرات ایشان در مورد مجلس گفت: امام معتقد بودند تا مردم سرنوشت خودشان و جامعه را با حضور در انتخابات مشخص کنند، از این رو اول انقلاب، حتی در نوع حکومت نیز رای مردم گرفته شد که بیش از ۹۸ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب با برگزاری انتخابات متعدد، مردم سرنوشت خود را رقم زدند، بسیاری از کشورهایی که ادعای دموکراسی می کنند در نهایت شاهد حضور ۳۰ درصدی مردم هستند، اما این رقم در ایران به مرز ۱۰۰ درصد رسیده بود.

حجت الاسلام لارگانی افزود: این آمار در انتخابات گوناگون نیز بیش از ۶۰ درصد بوده و این ناشی از خواسته امام(ره) در مورد شرکت مردم در تعیین سرنوشت خود است.

مجلس در راس امور باشد

وی با اشاره به تاکید امام(ره) مبنی بر تشکیل مجامع مردمی گفت: به عنوان مثال تشکیل مجلس، شوراها و ... ناشی از تاکیدات امام(ره) است، امام فرمودند: «مجلس شورای اسلامی در راس امور باشد»، همچنین بعد از رحلت امام، رهبر معظم انقلاب نیز با تعابیر دیگری در راس بودن مجلس را تاکید کردند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) تاکید دارند به نمایندگان شجاع، آگاه، مسلمان و ... رای داده شود تا از حق مردم دفاع شود، ایشان می‌فرمایند: «باید به پابرهنه‌های نظام خدمت کنیم»، نمایندگان باید مخالف اسلام سرمایه داری، رانت خوار و آمریکایی باشند و نمایندگان باید مدافع اسلام ناب محمدی(ص) باشند.

حجت الاسلام لارگانی با اشاره به تبیین شاخص های انتخاب نمایندگان مردم گفت: بهترین این شاخص ها معرفی شهید مدرس بود، چرا که ایشان بهترین نماینده مردم در مجلس و تنها هدفش دفاع از حق مردم بود، صحبت امام(ره) این بود که نماینده باید از طبقه متوسط به پایین باشد در این صورت درد محرومان را می داند.

وی با اشاره به انتخاب رییس جمهور در ادوار گذشته گفت: شهید رجایی کمتر از یک ماه رییس جمهور بود، اما چون درد کشیده بود طرح‌های خوبی ارائه داد تا مشکل محرومان رفع شود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: طی برآوردهای انجام شده بیش از 12 هزار قانون در کشور داریم که برخی از آنها موجب شده مدیران و مسئولان در تصمیم گیری متحیر باشند، البته عده ای از نمایندگان در حال اصلاح و حذف برخی قوانین هستند، اما متاسفانه مشکلی که گریبان گیر نمایندگان شده این است که مجلس کارخانه تولید قانون شده و نظارت بر اجرای قوانین به حاشیه کشیده شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی ارزیابی جایگاه امروز مجلس افزود: جایگاه مجلس طبق ملاک قانون تنزل داشته و این شاید ناشی از حضور مسئولانی است که در راس امور قرار دارند و قانون شکنی‌هایی توسط آنان انجام شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: به فرموده امام(ره) «مجلس در راس امور قرار دارد و طبق پست‌های سازمانی، نماینده هم‌طراز با وزیر است»، اما در واقع این گونه نیست همچنان که شاهدیم در کنار وزرا نیروهای انسانی زیاد و بودجه های فراوانی وجو دارد، اما نمایندگان مجلس چنین امکاناتی ندارند.

انقلاب در ذات خود عیبی ندارد

حجت الاسلام لارگانی تصریح کرد: همانطور که اسلام در ذات خود عیبی ندارد و اشکال از مسلمانان است، انقلاب اسلامی نیز مبرا از هرگونه عیب بوده و مشکلات موجود از مدیرانی است که این انقلاب را به بیراهه کشیده اند.

وی با اشاره به آزادی در ایران تصریح کرد: در کشور ایران آزادی بیان به حدی است که نوجوان ۱۴ ساله‌ای رهبری را به چالش می‌کشد، موضوعی که در هیچ کجای دنیا نظیر آن را نمی توان دید حتی قبل از انقلاب نیز زن و شوهر بین خودشان جرات صحبت در مورد حکومت را نداشتند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: آزادی را نباید با بی بند و باری اشتباه گرفت، صحبتی که رییس جمهور در مورد آزادی مطرح کرده این بودکه مردم عریان بیرون بیایند؟ این موضوع را شفاف کنید.

حجت الاسلام لارگانی با اشاره به منویات رهبری در مورد آزادی دانشگاه‌ها گفت: رد کردن خط قرمز ها به معنی آزادی نیست، تا بگوییم نه شرقی نه غربی، جمهوری ایرانی، آیا می خواهیم اسلام را از بین ببریم؟

وی با اشاره به انتقاد  نصر در مورد اینکه نباید نظارت‌ها استصوابی باشد، گفت: از نبود همین موضوع ضربه‌هایی وارد شد و نظام به این نتیجه رسید که این نوع نظارت باید وجود داشته باشد، چرا که ایجاد چالش در نظام  بحث دیگری است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به هدف اصلی مجلس افزود: مجلس وظیفه نظارت را به خوبی انجام نمی دهد، برای همین ۸۰ درصد انحراف بودجه‌ای صورت گرفت.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۵۰۹/موسوی_لارگانی_شفاف_کنید_آزادی_یعنی_مردم_عریان_بیرون_بیایند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: