Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-24@23:01:56 GMT

سرپل ذهاب کجاست؟ +نقشه و تعداد جمعیت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۲۰۸/سرپل_ذهاب_کجاست_نقشه_و_تعداد_جمعیت

سرپل ذهاب کجاست؟ +نقشه و تعداد جمعیت

سرپل ذهاب (زهاب) (کردی:سه‌رپێڵ زه‌هاو) یکی از شهرهای استان کرمانشاه ایران است. مردم این شهر کرد هستند. این شهر مرزی ایران در زمان جنگ ایران و عراق به شدت آسیب دید اما بعد از جنگ بازسازی شد.

این شهر در ۴۵ درجه و ۵۲ دقیقه طول شرقی و ۳۴ درجه و ۲۴ درجه عرض جغرافیایی و در غرب کشور و منتهی‌الیه شیب ارتفاعات زاگرس بر سر راه بین‌المللی تهران – بغداد موسوم به جاده کربلا واقع گردیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر مرکز شهرستان سرپل ذهاب است. این شهرستان با قدمتی بالغ بر ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح با فاصله ۶۶۵ کیلومتری از تهران واقع گردیده‌است و از شهرستانهای مرزی و باستانی استان کرمانشاه است.

جمعیت سرپل ذهاب در سال ۱۳۹۰ :  ۸۵.۶۱۶

تعداد دهستانها ۵ عدد که عبارتند از ۱- پاطاق(بشیوه) ۲- بزمیر آباد ۳- دشت ذهاب ۴- قلعه شاهین ۵- قره بلاغ

شهرستان سرپل ذهاب از شمال به شهرستان جوانرود، از غرب به شهرستان قصرشیرین و کشور عراق، از شرق به شهرستان اسلام آباد غرب و از جنوب به شهرستان گیلان غرب محدود می‌شود.

فاصله بین کرمانشاه و سرپل ذهاب : ۱۴۴ کیلومتر

فاصله سرپل ذهاب تا قصر شیرین : ۳۰ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا دالاهو : ۴۵ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا گیلانغرب : ۵۴ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا ثلاث باباجانی : ۷۶ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا اسلام آباد غرب : ۷۸ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا ایوان : ۱۱۶ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا جوانرود : ۱۲۴ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا روانسر : ۱۴۴ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا چرداول : ۱۵۵ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا ایلام : ۱۵۷ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا سیروان : ۱۶۴ کیلومتر
فاصله سرپل ذهاب تا پاوه : ۲۰۰ کیلومتر

آثار دیدنی سرپل ذهابنقش‌برجسته آنوبانی‌نی (کهن‌ترین کتیبهٔ سنگی آسیا)دکان داوودآرامگاه احمد بن اسحاقسرابگرمآبشار پیرانباغ‌های گلینارتفاعات دالاهومنطقه پاتاق

زلزله سرپل ذهاب

روز یکشنبه ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶، ساعت ۲۱:۴۸دقیقه ، زلزله ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر غرب ایران و شرق عراق را لرزاند که کانون این زلزله به علت نزدیکی به شهرستان سرپل ذهاب بیشترین خسارت را به این شهر وارد کرد.



نقشه با کیفیت استان کرمانشاه

 

ساتین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۲۰۸/سرپل_ذهاب_کجاست_نقشه_و_تعداد_جمعیت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: