Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@09:06:56 GMT

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۳۲۹/ظرفیت_نگهداری_معتادان_متجاهر_در_استان_تهران_افزایش_یافته_است

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران افزایش یافته است

وزیر کشور در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی استان تهران گفت: مصوبه دولت درباره نحوه فعالیت NGO ها برای تبدیل به قانون هرچه زودتر تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی استان تهران ظهر امروز (شنبه 30 دی ماه) در محل مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران افزایش یافته است، اظهار داشت: در گذشته میزان ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر حدود 450 نفر بود در حالیکه با اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفت اکنون ظرفیت نگهداری به 8 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه باید با به کار بردن روش های علمی، تخصصی و اجتماعی زمان پاک ماندن معتادان را پس از درمان بیماری افزایش دهیم گفت: اگر روش و برنامه های نوینی در این باره وجود دارد از آن استقبال می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر نقش هماهنگ‌کننده و سیاستگذاری دارد، افزود: این ستاد حدود 22 عضو دارد که هر یک وظیفه ذاتی در امر مبارزه با مواد مخدر دارند که هر یک بودجه جداگانه هم در این خصوص دارند بنابراین ستاد با ایجاد نقش هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها در راستای هرچه بهتر انجام وظایف و اقدامات این دستگاه ها اقدام می کند.

رحمانی فضلی درباره منابعی که در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، گفت: از این منابع در قالب موافقتنامه‌هایی که براساس اقداماتی که دستگاه می‌خواهند انجام دهند صورت می‌گیرد و در این زمینه نیز نسبت به هزینه کرد این منابع نظارت لازم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ستادها به طور کلی نقش هماهنگ‌کننده دارند اما شورای اجتماعی کشور با توجه به جلسات پنجگانه ای که با رهبر معظم انقلاب داشتیم برای آن ساختار و منابع جدید ایجاد شد و از آن پس مسائل مرتبط با امور اجتماعی کشور از طریق سازمان امور اجتماعی پیگیری می شود و در این زمینه نیز برنامه‌ها به صورت مناسب در حال انجام است و گام های بزرگ برداشته شده همچنین دادستان تهران هم در جلسات حضور دارند.

وزیر کشور درباره چگونگی و نحوه فعالیت NGO ها و خیریه ها گفت: در دولت نیز در زمینه چگونگی و نحوه فعالیت سازمان های مردم نهاد مصوبه‌ای داشتیم که این مصوبه برای تبدیل به قانون هرچه زودتر تقدیم مجلس می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امنیت ایران در منطقه با ثبات و پایدار است، افزود: در راستای حفظ کرامت و ارزش انسانی مهاجرین و به منظور کنترل دقیق تر مرزها نسبت به جلوگیری از ورود اتباع غیرمجازتوافقات جدیدی با کشورهای مورد نظر داشته ایم که امیدواریم با اجرای آن میزان مهاجرت های غیرقانونی به کشورمان کاهش یابد.

وی در خصوص پروتکل نصب دوربین های شهری اظهار داشت: معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور مشخصات فنی دوربین های مورد نظر را برای نصب در شهرها، اماکن و ... را تعیین کند تا بر اساس آن اقدام به خرید و نصب دوربین ها شود.

وزیر کشور تاکید کرد: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر و با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد ارتقاء امنیت هستیم البته نه بدان معنا که فضا امنیتی شده بلکه احساس امنیت بالا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز جدی هستیم، اظهار داشت: هر کجا فرمانداری ها و شهرداری ها نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اقدامی نکردند بازرسی‌ها ورود کنند و گزارش آن را بدهند.

رحمانی فضلی گفت: فرمانداری ها و شهرداری ها قاطعانه با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند با پرداخت جریمه به راحتی از کنار این مسائل عبور نکنید بلکه باید این ساخت و سازها تخریب شوند.

استاندار تهران مکلف به تهیه گزارشی جامع از وضعیت شهرستان های استان تهران شد

وی با اینکه در زمینه ساماندهی کمپ‌های غیرمجاز اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته که باید جدی دنبال شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 300 کمپ غیر مجاز شناسایی و پلمپ شده است، در این زمینه سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت متولی هستند که باید اقدامات جدی‌تری داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان های استان تهران از استاندار تهران خواست گزارش جامعی از وضعیت شهرستان ها و شهرک های اطراف تهران تهیه و ارائه کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۳۲۹/ظرفیت_نگهداری_معتادان_متجاهر_در_استان_تهران_افزایش_یافته_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: