Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@13:16:01 GMT

سفير هند: دالان شمال – جنوب، هند را به بنادر ايران و جمهوري آذربايجان وصل مي کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۳۸۹/سفیر_هند_دالان_شمال_جنوب_هند_را_به_بنادر_ایران_و_جمهوری_آذربایجان_وصل_می_کند

سفير هند: دالان شمال – جنوب، هند را به بنادر ايران و جمهوري آذربايجان وصل مي کند

خبرگزاري آريا - باکو – ايرنا – سفير هند در باکو گفت : دالان بين المللي حمل و نقل شمالجنوب ، هند را به بنادر ايران ، جمهوري آذربايجان ، روسيه و کشورهاي اروپاي شمالي پيوند مي دهد.

به گزارش ايرنا ، سانژاي رانا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون ارتباط مستقيمي ميان هند و جمهوري آذربايجان وجود نداشته و دالان حمل و نقل شمالجنوب از نظر تحقق اين مهم از اهميت خاصي برخوردار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفير هند با اشاره به اينکه مذاکرات با دولت جمهوري آذربايجان در زمينه تکميل اين دالان بين المللي حمل و نقل ادامه دارد گفت : ما از اقدامات انجام گرفته از سوي دولت باکو مطلع هستيم و از آن تقدير مي کنيم .
وي ابراز اميدواري کرد ، در آينده نزديک حمل و نقل محموله ها ميان دو کشور از طريق اين دالان بين المللي آسانتر شود .
دالان شمال - جنوب يا کريدور شمال-جنوب از مسيرهاي راهبردي در نيمکره شرقي جهان است.
موقعيت مناسب ريلي و جاده‌اي و دسترسي ايران به سواحل طولاني در خليج فارس، درياي عمان، درياي مکران، سواحل درياي خزر در سال هاي اخير بسيار مورد توجه توليدکنندگان بزرگ اقتصادي جهان بوده است. اگر بعضي مسيرهاي ناتمام ريلي و جاده‌اي ايران تکميل شود ايران مي‌تواند از عبور و ترانزيت کالا از خطوط ريلي و جاده‌اي خود درآمد سرشاري داشته باشد.[
موافقتنامه دالان حمل ونقل بين‌المللي شمال - جنوب در شهريور ماه 1379 در سن پترزبورگ به امضاي وزراي حمل و نقل سه کشور ايران، هند و روسيه رسيد.
اين راه‌گذر مهمترين حلقه تجارت بين آسيا و اروپا مي‌باشد که در مقايسه با مسيرهاي سنتي از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزينه تا 30 درصد ارزانتر مي‌باشد. راه‌گذر شمالجنوب يکي از مسيرهاي مهم ترانزيتي در آسياي ميانه است و کشورهاي در مسير اين راه‌گذر هر يک با تشکيل اتحاديه و انعقاد قراردادهاي همکاري در رقابتي همه‌جانبه به توسعه و تجهيز بنادر، جاده‌ها، ترمينال و مسيرهاي ريلي خود مي‌پردازند.
آساق **337*1579
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۳۸۹/سفیر_هند_دالان_شمال_جنوب_هند_را_به_بنادر_ایران_و_جمهوری_آذربایجان_وصل_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: