Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@12:53:43 GMT

دغدغه افزایش نشاط و شادابی مردم را داریم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۲۲۵۸۶۱/دغدغه_افزایش_نشاط_و_شادابی_مردم_را_داریم

دغدغه افزایش نشاط و شادابی مردم را داریم

اصفهان- نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از ماموریت ها و دغده های شورای پنجم شهر اصفهان افزایش سطح نشاط و شادابی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا نصر اصفهانی در آیین «پژوهش در صرع»، اظهارکرد: در شرایطی که با تعطیلی سه روزه مدارس به دلیل آلودگی هوا مواجه هستیم، به وضوح می توان ملاحظه کرد که مردم محزون هستند چرا که آب در بستر زاینده رود جاری نیست و گرفتاری های اقتصادی بر مردم غالب شده و آنها را مکدر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید به سمت افزایش نشاط و شادابی در شهر گام بردارد، افزود: بخشی از این ایجاد نشاط و شادابی به اقداماتی باز می گردد که برای مردم در شهر انجام می شود، به عنوان مثال شهروندان هنگام استفاده از قطار شهری حس خوبی دارند و با آرامش از این امکان بالقوه شهری استفاده می کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان احداث آبنماها، پارکها درمحله ها را به معنای ایجاد نشاط وشادابی در بین شهروندان دانست و ادامه داد: برخی اقدامات در قالب برگزاری جشن ها هم می تواند در شهر برای شهروندان نشاط آور باشد.

وی معتقد است با رسیدگی به بیماران مبتلا به صرع و توانمندسازی آنها می توان در راستای نشاط بخشی آنها گام برداشت.

نصر اصفهانی تاکید کرد: باید همه تلاش را مصروف کنیم تا سطح نشاط و شادابی مردم افزایش یابد، در این مسیر شورای شهر باید از مشارکت و همراهی مردم و پیشنهادات آنها بهره مند شود و به سازمان های مردم نهاد و خیریه ها توجه کند.

وی اضافه کرد: وقتی می بینیم در شهر اصفهان حدود ۵۰۰ خیریه با ماموریت های مختلف به صورت خودجوش خدمت رسانی می کنند، ماموریت ما دو چندان می شود و باید کمک کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد دولت از شرایط بهتری برخوردار شود تا خدمت رسانی بهینه تری داشته باشد.

وی در پایان از اهتمام، هوشیاری و نوع دوستی انجمن خیریه صرع اصفهان تشکر کرد و گفت: از طریق کمیسیون بهداشت و سلامت شورا سعی در رفع مشکلات مصروعان خواهیم داشت.

در شهر اصفهان ۳۰ هزار بیمار مبتلا به صرع وجود دارد

مدیر اجرایی انجمن خیریه صرع اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان ۳۰ هزار نفر مبتلا به بیماری صرع شناخته شده اند، گفت: از این تعداد ۳ هزار نفر از بیماران صرع در این مرکز پرونده تشکیل داده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.

عباس شیاسی به چشم انداز و رسالت مرکز تحقیقات صرع مسیح اشاره و تصریح کرد: مرکز تحقیقات صرع مسیح، انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در راستای  نیاز بیماران مبتلا به صرع در زمینه های درمانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مهمترین رسالت خود در جهت ترویج روش های درمانی نوین و ارتقای سطح سلامت ورضایتمندی این بیماران می داند.

وی ادامه داد: این انجمن در نظر دارد که از طریق بهره گیری از پتانسیل های علمی پژوهشگران توانمند کشور آزمایشگاه های مجهز و برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی داخل  وخارج از کشور در راستای تولید دانش و شناخت بیشتر نسبت به این بیماری و بهره گیری از دستاوردهای پژوهشی به منظور پیشگیری از گسترش و درمان بیماری صرع گام های بلندتری را بردارد.

مدیر اجرایی انجمن خیریه صرع اصفهان اولین گام برداشته شده برای شروع تحقیقات گسترده توسط این مرکز را ثبت اطلاعات بالینی و نمونه های بیولوژیکی بیماران جهت آماده سازی بانک اطلاعات خواند و گفت: مراحل اجرایی آن در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز تحقیقاتی تصمیم دارد با همکاری گروه ها و شاخه های علمی مختلف با انجام تحقیقات بین رشته ای و فراهم آوری فرصت ها و بسترهای پژوهشی مناسب در ارتباط با این بیماری، برای پژوهشگران و محققان کشور یک مرکز تحقیقاتی معتبر در کشور و به عنوان یک قطب پژوهشی باشد.

شیاسی اظهارکرد: هدف نهایی ما اجرایی کردن ننتایج کاربردی به منظور بالندگی بیماران مصروع برای شکوفایی پتانسیل های فردی شان است تا با اتکا به توانمندی هایی که می تواند روز به روز افزون تر و تقویت گردد، زندگی نسبتاً مستقلی را برای آنان برنامه ریزی کند.

وی یادآور شد: از گام های بعدی برنامه استراتژیک مرکز، تهیه تجهیزات برای آزمایش و پژوهش های تخصصی از طریق خون و بافت مغز افراد مبتلا به صرع، سازماندهی خرید تجهیزات و مواد مصرفی و توسعه تجهیزات آزمایشگاه تخصصی است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۵۸۶۱/دغدغه_افزایش_نشاط_و_شادابی_مردم_را_داریم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: