Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:08:41 GMT

«فیل» به جای فیلم؛ سر و صدا بجای تماشا

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۲۲۷۷۲۵/فیل_به_جای_فیلم_سر_و_صدا_بجای_تماشا

«فیل» به جای فیلم؛ سر و صدا بجای تماشا

تبریز - اکران انیمیشن «فیلشاه» در جریان جشنواره فیلم فجر تبریز تعداد چشمگیری از مخاطبان کودک و نوجوان را به «سینما ناجی» کشاند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - بهنام عبداللهی: چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر تبریز را فیل‌ها به‌جای فیلم‌ها آغاز کردند. تا روز سه‌شنبه هیچ انیمیشینی در سانس بعد از ظهر اکران نشده بود که آن روز به‌صورت استثنایی «فیلشاه» در ساعت ۱۶:۳۰ به‌روی پرده رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال از این انیمیشن را نمی‌توان در معنای بزرگسالانه‌اش (یعنی پر شدن صندلی‌های سالن) توصیف کرد اما صدای سالن از روزهای قبل جشنواره و مطمئنا از روزهای بعدش بلندتر بود.

مخاطبان «فیلشاه» کودکان بودند. البته آنطور که چشمان ما گزارش می‌دهند عده‌ای هم در اکران انیمیشن به بهانه فعال بودن کودک درون‌شان یا آوردن بچه‌هایشان حضور داشتند. فیل‌ها فضای سنگینی بر سالن حاکم نکرده بودند و هرکس در هرموقعی که می‌خواست با صدای بلند می‌خندید.

«هایلایت» در سانس بعدی سه‌شنبه اکران شد و تعداد چشمگیری از مخاطبان جدی سینما را پای حرف‌ها و دغدغه‌های خود نشاند.

روز پنجم روز از جشنواره فیلم فجر تبریز را می‌توان روز تکرار صدا کرد. «کامیون» دوباره آمد که تبریزی‌ها را سوار خود کند و آنان را به کابوس آوارگی جنگی ببرد؛ به‌روزهای بی‌پناهی و درد. اما اینکه تعداد کمتری از صندلی‌های سالن نسبت به اکران روز یکشنبه پر شده بود، نشانگر تعریف و تمجیدهایی بود که تماشاگران به دوستان و آشنایان خود نکرده بودند!

منتقدان و اهالی سینما تبریز «کامیون» را به جلسه گپ سینمایی کشاندند و تا می‌توانستند از راه رفتنش ایراد گرفتند. اینکه کارگردان نتوانسته بود درد عمیق آوارگی جنگی را در فرم خوبی ارائه دهد، عمده‌ترین دلیلی بود که باعث شد آن روز هم «کامیون» از چکش سینمایی‌ها در امان نماند.

«امپراطور جهنم» هم که خاطره خوبی از بهشتی‌ترین جشنواره فیلم ایران در تبریز نداشت، دوباره به‌روی پرده‌ آمد که باز با جای خالی استقبال در صندلی‌های سالن مواجه شد.

تماشاچی‌ها در حین ترک سالن نارضایتی خود از سطح کیفی فیلم را گاهی با کلمات و گاهی با رای‌هایی که روانه صندوق «بد» می‌کردند، ابراز می‌داشتند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۷۷۲۵/فیل_به_جای_فیلم_سر_و_صدا_بجای_تماشا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: