Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@14:16:12 GMT

طرح راه آهن مراغه- ارومیه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۲۳۵۹۶۲/طرح_راه_آهن_مراغه_ارومیه_بهار_سال_آینده_به_بهره_برداری_می_رسد

طرح راه آهن مراغه- ارومیه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات کنارگذر بوکان و بزرگراه میاندوآب - بوکان و بوکان - سقز گفت: برای طرح راه آهن مراغه - ارومیه تاکنون پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است و با اتمام آن تحولی در ناوگان حمل و نقل عمومی و صنعت آذربایجان غربی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه طرح راه آهن مراغه - ارومیه یک طرح ملی است، اظهار کرد: عملیات ریل گذاری این مسیر تمام شده و در حال حاضر از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خادمی افزود: امسال با هدف اتصال پنج مرکز استان های کرمانشاه، همدان، گیلان و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین 2 خط خاف به هرات و یزد به اقلید 516 کیلومتر ریل گذاری می شود و این در حالی است که این میزان سه برابر متوسط میانگین 170 کیلومتری ریل گذاری کشور است.
وی در خصوص وضع کریدور شماره 10 کشور که از شهرستان های میاندوآب و بوکان عبور و به استان کردستان می رسد، اظهار کرد: محورهای مناطق کردنشین استان کردستان و آذربایجان غربی که در این کریدور قرار گرفته، به مناقصه گذاشته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: برای تقویت بزرگراه میاندوآب به بوکان و از طرف بوکان به سقز در استان کردستان کمک مالی خواهد شد و این تزریق بودجه باعث تحرک در طرح می شود.
وی در خصوص کنار گذر بوکان نیز افزود: سه تقاطع کنار گذر بوکان به مناقصه گذاشته و تجهیز کارگاه شده است و مرحله دوم این طرح نیز آغاز بکار کرده است.
خادمی در خصوص راه های روستایی بوکان گفت: 6 روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال که اعتبار آن نیز اختصاص یافته در سال آینده با 30 کیلومتر طول آسفالت خواهد شد.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: طرح های بزرگراه میاندوآب به بوکان پیشرفت کندی دارد و بر این اساس باید برای جبران عقب ماندگی های این طرح چاره ای اندیشیده شود.
محمد قسیم عثمانی افزود: برای شتاب بخشی به این طرح ها یا باید پیمانکار طرح عوض شود یا اینکه بودجه بیشتری به آن اختصاص پیدا کند.
وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات در محور میاندوآب به بوکان اتفاق می افتد که با پایان طرح بزرگراه مشکل حمل و نقل این مسیر نیز رفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا در پایان این جلسه از محورهای مواصلاتی بوکان بازید شد.
7510/3093/3072
** خبرنگار: محمد ادیب ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۹۶۲/طرح_راه_آهن_مراغه_ارومیه_بهار_سال_آینده_به_بهره_برداری_می_رسد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: