Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:01:39 GMT

۱۰ هزار صیاد، صید ماهیان دریای خزر را آغاز کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۲۳۵۹۷۶/۱۰_هزار_صیاد_صید_ماهیان_دریای_خزر_را_آغاز_کردند

۱۰ هزار صیاد، صید ماهیان دریای خزر را آغاز کردند

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر با ۱۰ هزار صیاد فعال در استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مختار آخوندی گفت : در مجموع سه استان شمالی ۱۲۰ شرکت تعاونی صیادی پره امسال در صید ماهیان استخوانی دریای خزر شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : از ۱۲۰ شرکت تعاونی پره، ۵۴ تعاونی به استان مازندران، ۵۱ تعاونی به استان گیلان و ۱۷ تعاونی به استان گلستان اختصاص دارد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار صیاد استان های شمالی در قالب تعاونی های صید پره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر خواهند پرداخت.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران درباره زمان اتمام صید ماهیان استخوانی در دریای خزر گفت : به منظور بررسی ذخایر ماهیان استخوانی به طور مرتب گشت های تحقیقاتی انجام خواهد شد و با برگزاری جلسات کمیته مدیریت صید، زمان نهایی اتمام صید در سه استان شمالی مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: صید ماهیان استخوانی معمولاً هر سال از دهم مهر آغاز می شود و تا ۱۵ فرودین سال بعد ادامه دارد.

آخوندی گفت : هدف اصلی سازمان شیلات ایران کمک به جامعه صیادی برای برداشت حداکثر میزان ماهی همراه با صید پایدار است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اضافه کرد: در دریای خزر ۱۵ گونه ماهی استخوانی زیست می کند که سه گونه ماهیان سفید، کفال و کپور بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی را در سه استان ساحلی دارد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، با اشاره به اینکه پارسال در مجموع پنج هزار و ۳۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سه استان شمالی صید شد، گفت: این آمار کاهش سه درصدی نشان می داد.

آخوندی ادامه داد: پارسال شاهد کاهش ۲۱ درصدی صید ماهی سفید و افزایش ۶۸ درصدی کفال ماهیان در آب های دریای خزر بودیم که در مجموع این آمار، صید دریای خزر با ۳ درصد کاهش به پایان رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۹۷۶/۱۰_هزار_صیاد_صید_ماهیان_دریای_خزر_را_آغاز_کردند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: