Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:56:41 GMT

صید ماهی خاوریاری ۶۰۰ کیلوگرمی در آب‌های دریای خزر

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۸۲۸/صید_ماهی_خاوریاری_۶۰۰_کیلوگرمی_در_آب_های_دریای_خزر

صید ماهی خاوریاری ۶۰۰ کیلوگرمی در آب‌های دریای خزر

گرگان- فیل‌ماهی خاویاری با وزن حدودی ۶۰۰ کیلوگرم در آب‌های خزر توسط صیادان گمیشانی صید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک فیل‌ماهی خاویاری با وزن حدودی ۶۰۰ تن و بیش از ۷۰ کیلوگرم خاویار روز یکشنبه توسط صیادان دو کومه گمیشانی صید شد.

خبر صید این ماهی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و مسئولان شیلات گلستان ضمن تایید این خبر از ارائه جزئیات بیشتر به خبرنگار مهر خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریای خزر به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند. «فیل‌ماهی»، «تاس‌ماهی روسی» یا «چالباش»، «تاس‌ماهی ایرانی» یا «قره‌برون»، «ماهی شیب» و ماهی «ازون‌برون» یا «سوروگا»، گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.

در ایران کرانه‌های شرقی دریای خزر به‌ویژه سواحل بندر ترکمن از خلیج حسنقلی تا میانکاله مهم‌ترین محل صید ماهیان خاویاری است که به‌تنهایی نیمی از خاویار ایران در آنجا استحصال می‌شود.

گفتنی است، با توجه به در معرض انقراض بودن این گونه های نادر محدودیت های صید بسیاری برای ماهیان خاویاری در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۸۲۸/صید_ماهی_خاوریاری_۶۰۰_کیلوگرمی_در_آب_های_دریای_خزر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: