Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:23:40 GMT

پایان فصل صید ماهی در سواحل مازندرانی دریای خزر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۸۳۷/پایان_فصل_صید_ماهی_در_سواحل_مازندرانی_دریای_خزر

پایان فصل صید ماهی در سواحل مازندرانی دریای خزر

عباسعلی شیخ تبار معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : فصل صید ماهیان استخوانی سواحل استان از هفدهم مهرماه سال قبل آغاز شد و بر اساس تصمیم کمیته صید سازمان شیلات ایران امروز پانزدهم فروردین آخرین روز پره کشی صیادان است.
وی اضافه کرد: شیلات مازندران پیشنهاد و تقاضای تمدید صید را به شیلات ایران ارسال کرد ،اما هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال گذشته بر اساس تصمیم شیلات ایران، فصل صید ماهی در سواحل مازندرانی خزر تا سی ام فروردین سال 95تمدید شده بود.
**درآمد 53میلیارد تومانی صیادان مازندران از دریای خزر
شیخ تبار آمار صید ماهی را تا پایان روز دهم فروردین ماه امسال 2هزارو 150 تن به ارزش 53میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.
شیلات مازندران متوسط قیمت انواع ماهی سفید، کفال و کپور را حدود 25هزار تومان در هر کیلو گرم محاسبه کرده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران با بیان اینکه یکهزارو 42تن از ماهیان صید شده از گونه سفید و 982تن کفال است، اضافه کرد: به دلیل تعداد بالای روز های سرد و پایین بودن دمای هوا، صید ماهی سفید 32درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
شیخ تبار متوسط دمای مناسب آب برای مهاجرت ماهیان استخوانی دریای خزر از اعماق آب به سمت سواحل و رودخانه ها را 12 تا 14درجه اعلام کرد و گفت: به رغم اینکه سال قبل بیش از 60میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر و رها سازی شده بود اما به دلیل اینکه تعداد روزهای سرد آب دریای خزر زیاد بوده است، ماهی سفید کمتر صید شد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۸۳۷/پایان_فصل_صید_ماهی_در_سواحل_مازندرانی_دریای_خزر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: