Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:22:30 GMT

پکن زیرساخت‌های لازم برای استقرار جنگنده در دریای چین جنوبی را ایجاد کرده است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۸۴۲/پکن_زیرساخت_های_لازم_برای_استقرار_جنگنده_در_دریای_چین_جنوبی_را_ایجاد_کرده_است

پکن زیرساخت‌های لازم برای استقرار جنگنده در دریای چین جنوبی را ایجاد کرده است

منابع آمریکایی می‌گویند که چین زیرساخت‌های لازم در جزیره‌ها مصنوعی واقع دریای چین جنوبی را تکمیل کرده و هرآن می‌تواند در آن جنگنده و دیگر تجهیزات نظامی مستقر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، "موسسه مطالعات استراتژیک و بین‌الملل واشنگتن" با اعلام این خبر گفت که مسئولان پکن در جزایر مصنوعی که در دریای چین جنوبی ایجاد کرده‌اند، تأسیسات راداری، باندهای فرودگاهی و تجهیزات دفاعی ساخته‌اند و این امر به آن‌ها امکان می‌دهد تا در هر وقت که لازم بدانند هواپیماهای جنگنده و تجهیزات نظامی در دریای چین جنوبی مستقر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه آمریکایی اطلاعات خود را از تصاویر ماهواره‌ای که ماه جاری میلادی از جزایر مصنوعی موجود در دریای چین جنوبی گرفته است، استخراج کرده و مدعی است که کار ساخت و ساز زیرساخت‌های نظامی در این جزایر به اتمام رسیده است.

بنابر اعلام موسسه واشنگتن، پکن موشک‌های زمین به هوای "اچ کیو-9" در جزایر مذکور مستقر کرده و موشک‌های کروز ضد کشتی نیز در این جزایر که به پایگاه‌های نظامی تبدیل شده‌اند مستقر شده‌اند. همچنین چین در جزایر مصنوعی ساخته شده در دریای چین جنوبی سیلوهای پرتاب موشک و باند فرود هواپیما برای میزبانی 24 جنگنده و دست کم سه هواپیمای بزرگ بمب‌افکن ایجاد کرده که نشان دهنده تمایل پکن به افزایش حضور نظامی خود در دریای چین جنوبی و جزایر موجود در آن است.

پکن حق مالکیت بر این منطقه را از آنِ خود می‌داند اما مالزی، تایوان، ویتنام،‌ فیلیپین و برونئی نیز مدعی مالکیت بر بخش‌هایی دریای چین جنوبی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۸۴۲/پکن_زیرساخت_های_لازم_برای_استقرار_جنگنده_در_دریای_چین_جنوبی_را_ایجاد_کرده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: