Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:35:30 GMT

ارتباطات با کشورهای همسایه شمالی از طریق دریای خزر توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۸۷۶/ارتباطات_با_کشورهای_همسایه_شمالی_از_طریق_دریای_خزر_توسعه_یابد

ارتباطات با کشورهای همسایه شمالی از طریق دریای خزر توسعه یابد

رشت- رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه شمالی از طریق دریای خزر، تحولی بزرگ در منطقه ایجاد می کند و مزایای اقتصادی قابل توجهی برای کشور به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح اسکله های بندرکاسپین در انزلی با اشاره به مزایای دریای خزر برای منطقه اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم از دریای خزر به نحو مطلوببهره ببریم در حالی که شکرانه چنین نعمت بزرگی که خداوند به کشور ما بخشیده این است که از آن بهره کافی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: در حوزه گردشگری دریای خزر نیز نتوانسته ایم بهره کافی را برده و افتتاح طرحگردشگری مارینا بندر کاسپین کهبا سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن رقم می خورد در راستای ارتقای بهره بردن از جاذبه های گردشگری دریایخزر و ایجاد تفریحات سالم برای مردم است.

وی وجود تالاب انزلی را یکی از نعمات خداوندی در کنار دریای خزر دانست و بر حراست و حفاظت از آن تاکید کرد.

روحانی توسعه ارتباطات از طریق دریای خزر را یکی از مهمترین مزایای دریای خزر عنوان و اظهار کرد:همسایگی با چهار کشور در اطراف دریای خزر می تواند در مسیر بهره بردن از دریای خزر گام بزرگی باشد.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به توسعه ارتباطات با کشور روسیه طی چند ماه اخیر که به رشد ۲۰۰ درصدی رسیده است گفت:افزایش ارتباطات دو برابری با روسیه طی دو ماه اخیر نشان میدهد که می توان از طریق دریای خزر با چهار کشور همسایه شمالی ارتباطات را توسعه داد و از دریای خزربهره درستی ببریم.

وی با بیان اینکه ساخت و تکمیل بندر کاسپین می تواند ارتباطات با کشورهای همسایه شمالی و اروپای شرقی و شمالی را ارتقا دهد افزود: به دنبال ایجاد مناطق آزادی هستیم کهباعث تولید و اشتغال و توسعه ارتباطات و جاذبه گردشگری باشد.

روحانی تصریح کرد: مناطق آزادی مانند منطقه ازاد انزلی که بندر کاسپین در آن ساخته می شود می تواند مرکزی برای حمل و نقل کالا شود و ترانزیت کشور را رونق دهد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اتصال خط راه آهن از رشت به انزلی بیان کرد: اتصال خط آهن از رشت به انزلی و همینطور رشت به آستارا یکی از بحث های اصلی در سفر به رورسیه بوده است به طوری که قرارداد ساخت شش هزار واگن در روسیه منعقد شده که حدود پنج هزار واگن آن در داخل کشور تولید می شود و اشتغالزایی را برای جوانان کشور به ارمغان می آورد.

وی تصریح کرد: با تکمیل بندر کاسپین و اتصال راه آهن به آن، امکان اتصال کوتاهتر و ارزانتر بین بندرعباس و مسکو رقم می خورد و این مهم در آینده نزدیک با سفر ریاست جمهوری آذربایجان به کشورمان وارد مرحله عملیاتی می شود.

روحانی اجرای مسیر ترانزیتی فوقرا برای کشورهای منطقه قابل اهمیت دانست و گفت: اتصال مسیر فوق تحول بزرگی در منطقه ایجاد می کند و امتیازات اقتصادی قابل توجهی را برای ما خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: سفر به گیلان برای مردم این استان و همه کشور پربرکت باشد.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: فضای کنونی کشور برای توسعه مهیا است و تلاش دولت برای بهره بردن همه مردم در استان های مختلف از فضای کنونی برای رسیدن به توسعه و امنیت است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۸۷۶/ارتباطات_با_کشورهای_همسایه_شمالی_از_طریق_دریای_خزر_توسعه_یابد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: