Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:13:11 GMT

نقد عناصر داستان در آثار فرزانه کرم‌پور

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۸۹۰/نقد_عناصر_داستان_در_آثار_فرزانه_کرم_پور

نقد عناصر داستان در آثار فرزانه کرم‌پور

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد صحنه‌پردازی برجسته‌ترین عنصر داستانی در تمام آثار فرزانه کرم‌پور، داستان‌نویس معاصر است.

به گزارش ایسنا، بیتا محمدی - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی - در پایان‌نامه خود با عنوان "نقد و تحلیل عناصر داستان در آثار فرزانه کرم‌پور" به بررسی اهمیت عناصر داستانی پیرنگ، حقیقت‌مانندی، درونمایه، موضوع، شخصیت و شخصیت‌پردازی، زاویه دید، صحنه و صحنه‌پردازی، گفت‌وگو، سبک، لحن و لحن‌پردازی، فضا و رنگ پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این پژوهش، آشنایی و شناخت بیشتر عناصر داستان به نویسنده کمک می‌کند تا بتواند مفهوم و مقصود خود را بهتر بیان کند و به خواننده هم کمک می‌کند درک و دریافت بهتری از اثر داشته باشد. فرزانه کرم‌پور، یکی از داستان‌نویسان توانای معاصر است که بر روی آثارش تحقیق و نقد شایانی انجام نشده است.

در این پژوهش تلاش شده با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی به بررسی و تحلیل عناصر داستان در آثار این نویسنده مانند "کشتارگاه صنعتی"، "حوا در خیابان"، "دعوت با پست سفارشی" و "نقطه گریز" پرداخته شود.

همچنین از مهم‌ترین اهداف این پژوهش بررسی چگونگی به‌کار گرفتن عناصر داستان در آثار فرزانه کرم‌پور به عنوان یک نویسنده شناخته‌شده در حوزه ادبیات بزرگسالان و همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف نویسنده است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد صحنه‌پردازی برجسته‌ترین عنصر داستانی در تمام آثار کرم‌پور است و سبک او در آثارش سبک واقع‌گرایی یا رئالیسم است.

این پایان‌نامه با راهنمایی دکتر محبوبه خراسانی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد دفاع شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۸۹۰/نقد_عناصر_داستان_در_آثار_فرزانه_کرم_پور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: