Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@15:20:25 GMT

وعده‌های بی‌سرانجام بیمارستان امام علی (ع) کازرون باز هم پای کمبود اعتبار در میان است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۹۴۰/وعده_های_بی_سرانجام_بیمارستان_امام_علی_ع_کازرون_باز_هم_پای_کمبود_اعتبار_در_میان_است

وعده‌های بی‌سرانجام بیمارستان امام علی (ع) کازرون باز هم پای کمبود اعتبار در میان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عملیات ساخت بیمارستان امام علی (ع) شهرستان کازرون وارد هشتمین سال شد اما هنوز این بیمارستان آماده بهره‌برداری نیست.عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی امام علی(ع) در کازرون از سال 88 در زمینی به مساحت 11.5 هکتار با زیربنای 13 هزار مترمربع آغاز شده است.

مسئولان کنونیو سابقشهرستان کازرون بارها وعده افتتاح این بیمارستان را به مردم داده‌اند که از جمله می‌توان به هفته دولت و دهه فجر 95 اشاره کرد که در اغلب رسانه‌ها نیز منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده‌های بی‌سرانجام یک افتتاح

این بیمارستان آموزشی مربوط به دانشگاه آزاد کازروناست و بناست علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مردم مشکلات آموزشی دانشجویان علوم پزشکی این شهرستان و شهرستان‌های اطراف را که مجری رشته علوم پزشکی هستند، برطرف کند.با گذشت 20 روز از سال 96 و عدم افتتاح بیمارستان دانشجویان دانشگاه آزاد کازرون اعتراض خود را در قالب نامه‌ای بیان کردند.

در بخشی از این نامه آمده است « سال 95 تمام شد و وعده‌ها باز هم عملی نشد. وارد سال 1396 شدیم و باز وعده‌های تکراریمسئولین شهرستان کازرون مبنی بر راه‌اندازی ساختمان بیمارستان آموزشی امام علی (ع) در سال 1395 تحقق نیافت.چرا ساختمانی که 98 درصد آن تکمیل شده است به سرانجام مقصود نمی‌رسد».

یکی از دانشجویان در این باره در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: دانشجویان علوم پزشکی کازرونبرای ادامه تحصیلبا مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند از جمله اینکه باید به دیگر شهرها مراجعه کنند و در یک بیمارستان آموزشی ادامه تحصیل دهند.

به گفته ویبا توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی دانشجویان علوم پزشکی کازرون در استان آواره شدند در صورتی که تکمیل این بیمارستان می‌تواند حداقل هزینه رفتن به شهرهای دیگر را از دوش دانشجو کم کند.

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون نیز در این باره با دانشجویان هم‌صدا است. به اعتقاد ویشتاب در ساخت بیمارستان امام علی (ع) هم مشکلات دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی این دانشگاه را برطرف می‌کند و هم به حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان کازرون کمک می‌کند.

وی می‌گوید: بنا بود که دانشگاه آزاد اسلامی کازرون در 2 سال گذشته این بیمارستان را تحویل دهد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

کمبود اعتبار علت تاخیر

عبدالحمید فرزانه، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به عنوان متولی این بیمارستان در گفت‌وگو با تسنیم علت تاخیر در افتتاح را کمبود بودجه می‌داند و می‌گوید: در صورت تامین 4 میلیارد تومان دیگر این بیمارستان تکمیل می‌شود.

به گفته وی درآمد دانشگاه آزاد از شهریه‌های دانشجویان تامین می‌شود اما کاهش تعداد دانشجو در سال‌های اخیر سبب شده که درآمد دانشگاه کاهش پیدا کند. به اعتقاد وی هزینه‌های جاری دانشگاه آزاد کازرون اجازه پرداختن به پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد.

آنگونه که فرزانه می‌گوید این بیمارستان در حال حاضر 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اختصاص 2 میلیارد تومان از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تا پایان فصل بهار به حد مطلوب برای افتتاح می‌رسد. به گفته وی این مبلغ قرار است صرف ساخت ساختمان همراه بیمار و ایستگاه پرستاری شود و مابقی جزئیات که نقش مهمی در ساختمان بیمارستان ندارد،به تدریج ساخته می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد کازرون البته بر این نکته تاکید دارد که وظیفه دانشگاه تنها تکمیل ساختمان و فضای فیزیکی بیمارستان است اما تجهیز بیمارستان از جمله دستگاه‌های مورد نیاز و تجهیز اتاق عمل به عهده دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

خبرگزاری تسنیمبنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۹۴۰/وعده_های_بی_سرانجام_بیمارستان_امام_علی_ع_کازرون_باز_هم_پای_کمبود_اعتبار_در_میان_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: