Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@14:42:38 GMT

طرح امتداد بزرگراه امام علي(ع) به منطقه شهرستان شميرانات و اوشان، فشم و ميگون/ افزايش سرانه فضاي سبز

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۹۴۱/طرح_امتداد_بزرگراه_امام_علی_ع_به_منطقه_شهرستان_شمیرانات_و_اوشان_فشم_و_میگون_افزایش_سرانه_فضای_سبز

خبرگزاري آريا- طبق آمار جمعيتي شهرداري اوشان؛ فشم و ميگون حدود 8 هزار جمعيت ثابت دارد اما در يک روز تعطيل به ويژه در ايام تعطيل حدود 200هزار خودرو وارد حريم شهري مي شوند و جمعيت اين شهرها به حدود 300 هزار نفر افزايش مي يابد.
شهردار اوشان، فشم و ميگون گفت: طرح امتداد بزرگراه امام علي(ع) به منطقه شهرستان شميرانات و اوشان، فشم و ميگون دغدغه ترافيک و عبور و مرور بيش از 300 هزار نفر مسافران و گردشگران را کاهش مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا، سعيد علي بخشي شهردار اوشان، فشم و ميگون با بيان اينکه در روزهاي تعطيلات و پايان هفته حدود 150 هزار خودرو که بيش از 300 هزار نفر جمعيت مي‌شوند، به منطقه تفريحي شميرانات و شهر فشم پا مي‌گذارند، گفت: يکي از مهمترين دغدغه‌هاي گردشگران، عبور و مرور و ترافيک ساعات بازگشت است که به همين منظور و براي تسهيل رفاه حال گردشگران موضوع امتداد اتوبان امام علي(ع) را مطرح کرديم.
وي ادامه داد: اين طرح در سال 93 و 94 مورد بررسي قرار گرفت و تمامي طرحهاي زيست محيطي، اجتماعي و اقتصادي آن نيز مورد برسي قرار گرفت که در نهايت تاييده زيست محيطي آن هم دريافت شد.
شهردار اوشان، فشم و ميگون با بيان اينکه طرح امتداد اتوبان امام علي(ع) تا شميرانات به استانداري ارسال شده و منتظر تاييديه مسئولان دولتي براي اجراي آن هستيم، تصريح کرد: در اين طرح 9 کيلومتر به اتوبان امام علي(ع) اضافه مي‌شود که در حدود 3.5 کيلومتر به صورت تونل خواهد و ساير مسير نيز روگذر است.
علي بخشي درباره نحوه ساخت و ساز اين طرح اظهار کرد: قصد داريم تا ساخت اين طرح را به بخش خصوصي واگذار کنيم و اگر چنين برنامه‌اي عملياتي شود احتمال دريافت عوارض نيز همانند بزرگراه پرديس وجود دارد.
وي همچنين درباره مقابله با کوه‌خواري و زمين‌خواري نيز اظهار کرد: خوشبختانه در سالهاي گذشته هيچ مورد پرونده کوه‌خواري و زمين‌خواري وجود نداشته است و با توجه به تاکيدات رهبر معظم انقلاب با اين پديده به طور جد مقابله کرده‌ايم؛ حتي در حوزه ساخت و سازهاي غير مجاز نيز با جديت نسبت به سودجويان مقابله کرده‌ايم.
علي بخشي توجه به اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال را ضروري دانست و گفت: خوشبختانه توانسته‌ايم منويات رهبر معظم انقلاب را دراين منطقه عملياتي کنيم و اتکا به بومي سازي و بهره‌گيري از ظرفيت داخلي مطلوب را در دستور کار داشته‌ايم.
سعيد علي بخشي همچنين افزود: با احداث 4 پارک جديد سرانه فضاي سبز در شهرهاي اوشان؛ فشم و ميگون از 101 متر به 190 متر مربع افزايش يافت.
وي بيان کرد: شهرداري اوشان؛ فشم و ميگون 62 سال پيش يعني در سال 1334 تبديل به شهر شد و از روز 6 ارديبهشت ماه سال93 به عنوان شهردار انتخاب شدم.
علي بخشي ادامه داد: شهرداري را با 10 ميليارد تومان بدهي تحويل گرفتم که بودجه شهرداري نيز از 12 ميليارد تومان اکنون به 62 ميليارد تومان افزايش يافت.
وي تصريح کرد: در حال حاضر 9 هزار و 430 متر زمين با ارزش 23 ميليارد تومان تملک براي اجراي پروژه هاي اين شهر هزينه شده است.
شهردار اوشان، فشم و ميگون خريد معدن سنگ زيگاه با ظرفيت برداشت ساليانه 36 هزار تن سنگ، اختصاص بيش از 22 هزار هکتار عرصه براي طرح هاي گردشگري، کاهش صدور پروانه هاي ساخت و ساز از 193 پروانه به 33 پروانه را از عملکرد اين شهرداري عنوان کرد.
وي در ادامه از احداث اولين پد هلي کوپتر شرق استان تهران خبر داد و گفت: طي جلسه اي که با رييس مرکز اورژانس تهران داشتيم مقرر شد با احداث آشيانه هلي کوپتر اورژانس هوايي در اين شهر مستقر شود.
علي بخشي در ادامه از مشکلات اين شهرداري خبر داد و گفت: طبق آمار جمعيتي شهرداري اوشان؛ فشم و ميگون حدود 8 هزار جمعيت ثابت دارد اما در يک روز تعطيل به ويژه در ايام تعطيل حدود 200هزار خودرو وارد حريم شهري مي شوند و جمعيت اين شهرها به حدود 300 هزار نفر افزايش مي يابد.
وي يادآور شد: از سال 93 اجراي پروژه هاي عمراني در شهرداري به سرعت انجام شد چرا که 80 درصد اعتبارات به پروژه هاي عمراني اختصاص يافت.
علي بخشي احداث يک ايستگاه آتش نشاني؛ احداث 4 پارک؛ احداث و تجهيز اولين موزه مردم شناسي بخش رودبار قصران؛ اجراي ويژه برنامه هاي فرهنگي و هنري؛ احداث و تجهيز زيرساخت هاي شهري از جمله شبگه گاز؛ فاضلاب و اتمام پروژه پايش تصويري شهري را از اقدامات شهرداري اوشان؛ فشم و ميگون در دوره چهارم شوراي اسلامي اعلام کرد.
وي در ادامه از پارک ورودي شهر خبر داد و افزود: روزگاري اين فضا به زباله داني تبديل شده بود که با تبديل اين فضا به پارک در حال حاضر ورودي شهر به يک پارک زيبا؛ مفرح و با امکانات به روز از جمله نورپردازي و فضاي سبز زيبا ورودي شهر به يک فضايي زيبا براي مردم به ويژه مهمانان گردشگر تبديل شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۹۴۱/طرح_امتداد_بزرگراه_امام_علی_ع_به_منطقه_شهرستان_شمیرانات_و_اوشان_فشم_و_میگون_افزایش_سرانه_فضای_سبز را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: