Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:02:01 GMT

آغاز فعالیت موسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری در شهرستان خوسف

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۱۹۴۶/آغاز_فعالیت_موسسه_خیریه_امام_علی_ع_شهر_ری_در_شهرستان_خوسف

آغاز فعالیت موسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری در شهرستان خوسف

محمد شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری مسئولان موسسه خیریه امام علی (ع) شهری ری نسبت به ایجاد ستاد توان افزایی موسسه در شهر خوسف و 20 روستای این شهرستان تصمیم گیری شد.
وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال لازم است از ظرفیت های دولتی؛ سرمایه گذاری خارجی ، موسسه ها و نهادهای غیردولتی و مردم نهاد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های دولت یازدهم یاد کرد و افزود: در این ارتباط نشست ها و دیدارهای مردم متعددی برگزار شد، خوسف و 20 روستای تابعه توسط ستاد توان افزایی و اشتغال موسسه یاد شده و با همکاری 40 موسسه خیریه کشوری و دفتر اجتماعی وزارت کشور انتخاب شد.
وی ادامه داد: فعالیت ستاد یاد شده از سال 87 در خراسان جنوبی آغاز شد، هم اکنون در شهرستان های قاینات ،سربیشه و نهبندان فعالیت دارد و فعالیت رسمی آن در شهرستان خوسف آغاز شد.
فرماندا خوسف با تشکر از مسئولان موسسه بیان کرد: با تمام ظرفیت های موجود و همکاری سایر اداره برای رفع مشکل اشتغال و صدور مجوز تا حد امکان تسریع خواهد شد.
وی با انتقاد از توجه بیش از حد به یک بخش اظهار کرد: نگاه به سرمایه گذاری از نگاه بخشی خارج و به همه زمینه ها توجه شود.
شفیعی با بیان اینکه نمونه هایی از سرمایه گذاری با نگاه بخشی در شهرستان وجود دارد یادآور شد: تاکنون حداقل 30 میلیارد ریال هزینه شد، بایستی مورد حمایت قرار گیرد و همین مبلغ نیز لازم است، از طرفی اشتغال آن فقط سه نفر است.
فرماندار خوسف با بیان اینکه اگر همین سرمایه گذاری در مشاغل خرد و خانگی انجام می شد، اشتغالزایی آن به مراتب بیشتر بود، ادامه داد: چون منابع اعتباری شهرستان و تسهیلات محدود است، نباید همه بودجه و وام را به یک بخش خاص اختصاص داد.
شفیعی افزود : در کمیته برنامه ریزی شهرستان سعی شد، اعتبار را به سمت رفع مشکل زیرساختی شهرستان سوق دهیم تا قسمتی از مشکل در بخش کشاورزی ؛ راه ها و آب شرب حل شود.
فرماندار خوسف اظهار کرد: توانا کردن افراد به ویژه توانمند سازی اقتصادی در جامعه روستایی از اهداف طرح این موسسه است که دولت نیز با تمام ظرفیت ؛ توان و امکانات به این موسسه کمک خواهد کرد.
موسسه خیریه امام علی (ع) با هدف تلاش برای توانمندسازی خانواده های محروم ، بی سرپرست ،ایتام کم درآمد ، در راه مانده ، مقروض ،در بند و کاهش فقر از سال 1373 کار خود را شروع کرده است.
همچنین سید اکبر کساء، مدیر عامل موسسه خیریه امام علی (ع) شهر ری با اعلام آمادگی موسسه برای راه اندازی ستاد توان افزایی در خوسف افزود: با پیگیری های فرماندار این شهرستان نیز به محل اجرای طرح اضافه شده است.
وی با برشمردن ظرفیت ها ؛ ‌پتانسیل ها و استعدادهای خوسف ابراز امیدواری کرد که خوسف به عنوان شهرستان نمونه در سطح ملی مطرح شود.
کساء از راه اندازی صندوق های همیاری در روستاها خبر داد و یادآور شد: اهالی هر روستا، مبلغی در صندوق سپرده‌گذاری می‌کنند و معادل آن، موسسه خیریه هم سپرده می‌ گذارد و با این روش افرادی که امکان گرفتن وام ندارند، می توانند مبالغی را برای شروع به کار تسهیلات دریافت کنند.
9866*2047*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۱۹۴۶/آغاز_فعالیت_موسسه_خیریه_امام_علی_ع_شهر_ری_در_شهرستان_خوسف را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: