Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:33:36 GMT

درب‌های حرم آقا سید محمد(ع) تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۴۱۷/درب_های_حرم_آقا_سید_محمد_ع_تا_۲_ماه_آینده_تکمیل_می_شود

درب‌های حرم آقا سید محمد(ع) تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود

مدیر پروژه ساخت درب‌‌های حرم مطهر آقا سید محمد(ع) در سامرا با بیان اینکه تا ۲ ماه آینده این درب‌ها تکمیل می‌شود گفت: تمام هزینه ساخت این درب‌ها از نذورات مردمی ساخته شده و هیچ هزینه دولتی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا میدانی در نشست خبری که صبح امروز در هئیت انصار الامام کرج برگزار شد، با بیان اینکه 6 درب حرم عموی امام زمان(عج) در استان البرز ساخته می‌شود اظهار داشت: آقا سید محمد(ع) فرزند ارشد امام هادی(ع) است و مردم شریف استان البرز همواره کمک‌های زیادی به بازسازی عتبات عالیات داشته و خط شکن این موضوعات بوده‌اند و ضریح جناب حبیب بن مظاهر نیز در سال 94 در استان تکمیل و به کربلا انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت 6 درب حرم عموی امام زمان(عج) از سال 94 منعقد شده است، بیان کرد: در مکان هئیت انصار کارگاهی برای ساخت آن در نظر گرفته شد و چوب به کار رفته ساج از کشور برمه است که عمر 300 سال دارد.

میدانی با بیان جزئیات آماری از ساخت درب حرم آقا سید محمد(ع) عنوان کرد: برای ساخت این 6 درب یک هزار و 560 کیلوگرم مس، 96 کیلو گرم طلا، 900 کیلوگرم استیل و 48 مترمربع شیشه بکار گرفته شده است و 135 میلیون تومان هزینه نجاری آن شده که از طرف نجاران البرز به صورت رایگان ساخته شده است.

این مسئول با بیان اینکه باید تا 2 ماه آینده این درب‌ها تکمیل شود، افزود: چهار درب این حرم در ابعاد مختلف با ارتفاع 3/30 و عرض 2/20، 2/50، 2/80 است که 2 درب در شهرستان‌های کرج، یک درب در ساوجبلاغ، یک درب در ماهدشت و 2 درب در نظر آباد ساخته می‌شود که روند قلم زنی درب‌ها تکمیل شده و برای مینا کاری به قم و اصفهان منتقل می‌شود.

مدیر پروژه ساخت درب‌های حرم آقا سید محمد(ع) فرزند ارشد امام هادی(ع) با تاکید بر اینکه ساخت این درب‌ها کاملا کارشناسی و تخصصی است، اضافه کرد: هیچ پول دولتی برای ساخت این درب‌ها هزینه نشده و تماما از کمک‌ها و نذورات مردمی است که هزینه تمام شده نهایی را در پایان اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قول‌هایى برای ساخت درب‌های صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) به استان البرز داده شده است که آمادگی این کار را داریم و این کار تجربه اول بود.

میدانی با اشاره به اینکه هیچ ضایعاتی در این پروژه وجود نداشت، خاطرنشان کرد: چوب ساخت درب‌های این حرم متری 22 میلیون تومان بود که در کشور نیز وجود نداشت و اندازه‌های آن نیز تغییر پیدا کرد و وزن هر جفت درب‌ها یک تن است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نذورات مردمی فقط پول نیست، افزود: برخی از مردم مس یا طلا تحویل می‌دهند که ستاد بازسازی آن‌ها را تبدیل به مواد مورد نیاز برای ساخت این درب‌ها می‌کند و برای تحویل این پروژه به پیمانکار حساسیت‌هایی انجام گرفت.

انتهای پیام/

R41451/P1492/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۴۱۷/درب_های_حرم_آقا_سید_محمد_ع_تا_۲_ماه_آینده_تکمیل_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: