Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:38:08 GMT

188 بیمار در لیست فعال پیوند کبد بیمارستان منتصریه مشهد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۷۴۷/۱۸۸_بیمار_در_لیست_فعال_پیوند_کبد_بیمارستان_منتصریه_مشهد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای بیمارستان منتصریه مشهد گفت: در حال حاضر 188 نفر در انتظار پیوند کبد در بیمارستان منتصریه هستند و 640 نفر دیگر در حال تکمیل پرونده خود جهت پیوستن به اعضای فعال هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وب‌دا، دکتر ابراهیم خالقی، در خصوص نحوه پیوند کبد در بیمارستان منتصریه، اظهار کرد: در پیوند کبد مانند پیوند کلیه در ابتدا افراد نیازمند نام‌نویسی و آزمایش‌های اولیه را انجام می‌دهند و در ادامه شورای پیوند کبد که جمعی از متخصصان را در بر می‌گیرد برنامه پیوند را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر عکس پیوند کلیه که بر اساس مدت زمان دیالیز اولویت پیوند از میان بیماران مشخص می‌شود، در پیوند کبد میزان بدحالی بیمار ملاک پیوند خواهد بود و بر این اساس اولویت‌بندی پیوند مشخص می‌شود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای بیمارستان منتصریه مشهد خاطرنشان کرد: در روز پیوند کبد دو نفر بیمار اصلی و رزروی فراخوان می‌شوند که طبیعتا بیمار رزروی همان بیمار اصلی پیوند کبد در اعمال جراحی بعد خواهد بود.

خالقی عنوان کرد: پس از انجام پیوند کبد بیمار بین پنج تا هفت روز در ICU و دو تا سه هفته در بخش بستری می‌شود.

وی اظهار کرد: معمولا بیمار پیوند کبدی مانند بیمار پیوند کلیه‌ای پس از پیوند نزد پزشک متخصص خود باز نمی‌گردد؛ بلکه تا پایان عمر خود باید در ابتدا هفته‌ای یک بار، از دو هفته بعد ماهی یک بار و در ادامه هر سه ماه یک بار در شورای پیوند کبد جهت انجام آزمایشات و استفاده از داروهای خود ویزیت شود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای بیمارستان منتصریه مشهد گفت: پیوند قلب و ریه در بیمارستان امام رضا(ع) و پیوند قرنیه نیز در بیمارستان خاتم‌النبیا(ع) انجام می‌شود و افرادی از این دو بیمارستان جهت انتقال اعضای اهدایی به بیمارستان منتصریه مراجعه می‌کنند.

خالقی خاطرنشان کرد: پوست پیوندی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) ارسال می‌شود، تفاوت قرنیه و پوست در میان دیگر اعضای پیوندی در این است که این دو عضو را نیاز نیست بلافاصله پیوند کرده و می‌توان بین چند روز تا چند ماه از آن‌ها نگهداری کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 188 بیمار در لیست فعال پیوند کبد در بیمارستان منتصریه هستند که پرونده پیوندشان کامل و در لیست انتظار قرار دارند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای بیمارستان منتصریه مشهد اضافه کرد: در این میان 640 نفر در حال تکمیل پرونده خود هستند که پس از تکمیل به اعضای فعال افزوده می‌شوند.

خالقی اظهار کرد: در پیوند قلب نیز 22 بیمار در لیست فعال و 40 نفر در حال تکمیل پرونده و اضافه شدن به لیست فعال هستند، در لیست انتظار عضو ریه نیز 10 بیمار در لیست فعال و 32 نفر نیز در حال تکمیل پرونده هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۷۴۷/۱۸۸_بیمار_در_لیست_فعال_پیوند_کبد_بیمارستان_منتصریه_مشهد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: