Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:47:26 GMT

۱۷۷ پرونده تخلف در اراضی ملی فارس تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۴۷۴۸/۱۷۷_پرونده_تخلف_در_اراضی_ملی_فارس_تشکیل_شد

۱۷۷ پرونده تخلف در اراضی ملی فارس تشکیل شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷ پرونده تخلف در اراضی ملی فارس شامل ۴۵۶ هکتار زمین تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهرزاد بوستانی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در سال جاری 177 پرونده تخلف در اراضی ملی که شامل 456 هکتار زمین بوده تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع داده شده است، اظهار داشت: تاکنون برای 38 پرونده رای قطعی صادر و 65 هکتار از اراضی خلع ید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز 570 پرونده تخلف در اراضی ملی شامل 1200 هکتار زمین تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه در این استان بیش از 50 گونه گیاهان دارویی شاخص وجود دارد، خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی 11 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس زیر کشت گیاهان دارویی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر توسعه کشت گیاهان دارویی، گفت: سال گذشته 114 تن انواع گیاهان دارویی به ارزش 6 میلیون دلار از گمرک فارس صادر شده است.

بوستانی با بیان اینکه تاکنون 9 میلیون و 200 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس سنددار شده است، اظهار داشت: براساس طرح جدیدی که سازمان اسناد و املاک اجرا کرده تاکنون 2 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس دارای سند تک‌برگ شده‌اند و طرح «کاداستر» نیز در 1.5 میلیون هکتار از اراض منابع طبیعی فارس اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مسئله آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها و اطفاء حریق یکی از مسائل مهم استان فارس است، افزود: یکی از پایه‌های اساسی در اطفاء حریق مشارکت‌های مردمی است به طوری که در سه سال گذشته سبب کاهش چمشگیر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع فارس بوده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه در سال 95 بیش از 9 هزار هکتار، در سال 95 یک هزار و 940 هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس طعمه آتش شد، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز 313 هکتار از اراضی فارس طعمه حریق شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از سوءاستفاده از اراضی ملی تاکنون 275 کیلومتر کانال حفاظتی حدفاصل اراضی ملی و اراضی شخصی مردم زده شده است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی استان فارس در زمینه رفع اختلاف در اراضی اوقافی نیز رتبه نخست کشور را دارد و تاکنون 520 هزار هکتار از عرصه‌های اختلافی با اوقاف تعیین تکلیف شده است.

بوستانی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط و با اعلام اینکه خشکیدگی درختان بلوط در استان فارس تحت کنترل قرار گرفته است، گفت: علاوه بر این طرح «صیانت از جنگل‌های زاگرس» نیز در استان فارس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون در 2 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس که دچار حریق شده است بذر گیاهان بومی کشت شده است، اظهار داشت: در 500 هکتار از اراضی نیز نهال گونه‌های بومی کشت شده است.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۴۷۴۸/۱۷۷_پرونده_تخلف_در_اراضی_ملی_فارس_تشکیل_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: