Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@14:45:20 GMT

صدور ۷ فقره و ابطال و تعلیق ۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۱۴۳/صدور_۷_فقره_و_ابطال_و_تعلیق_۱۵_پروانه_کاربرد_علامت_استاندارد_در_استان_کرمانشاه

صدور ۷ فقره و ابطال و تعلیق ۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان کرمانشاه

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هفت فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان کرمانشاه صادر و ۱۵ فقره ابطال یا تعلیق شد.

محمودرضا نیازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاهاظهار داشت: پس از انجام بازرسی‌های فنی و ادواری از واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین نمونه‌برداری از محصولات واحدهای تولیدی تحت پوشش، در راستای ترغیب واحدهای زیرپوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد، جذب مسئولان کنترل کیفیت و ایجاد اشتغال پایدار، هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره کل صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازی خاطرنشان کرد: در فرایند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد پس از انجام بازرسی‌ها و نمونه‌برداری از محصول تولیدی در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری و نتایج آزمون فرآورده نمونه‌برداری شده با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داشته باشد به واحد تولیدی اجازه داده می‌شود به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده کند.

وی افزود: در نخستین جلسه کمیته علائم برگزار شده در سال 96 و پس از بررسی مستندات و نتایج نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش، هفت فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید جهت فرآورده های نمک یددار، لوله‌های pvc-u ، مایع سفید کننده و بتن آماده صادر گردید.

نیازی گفت: براساس برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران در سال 95 تعداد 47 فقره صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ابلاغ شده بود که عملکرد این اداره کل در سال گذشته جاری 117 درصد تحقق بر مبنای برنامه را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: چنانچه محصول نمونه‌برداری شده از واحدهای تولیدی تحت پوشش دارای پروانه استاندارد، در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده، نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد.

نیازی گفت: در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان که یکی از مهم ترین حقوق شهروندی آنها می باشد در اولین جلسه کمیته علائم برگزار شده در سال 96، 14 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی استان و یک فقره کد شناسایی اجباری برای فرآورده‌های مصنوعات طلا به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد ابطال یا تعلیق شدند که از این میان 14 فقره پروانه مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی و یک پروانه نیز مربوط به انگ فلزات گرانبها است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است خاطرنشان کرد: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

نیازی گفت: در راستای حمایت از بخش تولید در حوزه سلامت و ایمنی جامعه، هدف این اداره کل به عنوان یک دستگاه متولی نظارت، تسهیل در امر صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشد تا با ایجاد بستری مناسب نه تنها نظارت بر کیفیت کالا و خدمات ارائه شده در جامعه حفظ شود بلکه زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان نیز باشیم.

وی عنوان کرد: در همین راستا و در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش تولید و اشتغال، اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به عنوان اولین استان در کشور ، در سال گذشته برای یکی از شرکت های دانش بنیان تولید کننده محلول ضد برف و ضد یخ پس از طی کردن مراحل ثبت استاندارد کارخانه‌ای، گواهی خوداظهاری صادر کرد که به واسطه استانداردسازی این محصول و فراهم شدن بستر تجاری سازی آن زمینه اشتغال 10 نفر در استان کرمانشاه فراهم شد.

انتهای پیام /

R41380/P1361/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۱۴۳/صدور_۷_فقره_و_ابطال_و_تعلیق_۱۵_پروانه_کاربرد_علامت_استاندارد_در_استان_کرمانشاه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: