Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:03:55 GMT

برپایی «جشن رمضان» در استان کرمانشاه از ۱۵ تا ۲۵ خرداد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۱۴۴/برپایی_جشن_رمضان_در_استان_کرمانشاه_از_۱۵_تا_۲۵_خرداد

برپایی «جشن رمضان» در استان کرمانشاه از ۱۵ تا ۲۵ خرداد

کرمانشاه- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشن رمضان در کرمانشاه و ۱۳ شهرستان دیگر استان طی ۱۵ تا ۲۵ خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، محسن کرمیان گفت: سلسله برنامه های قرآن و عترت با عنوان «جشن رمضان» از (۱۵ تا ۲۵ خرداد) در کرمانشاه و تمامی شهرستان های استان کرمانشاه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برپایی جشن رمضان همزمان با سراسر کشور در این استان گفت: ایجاد شور و نشاط قرآنی و حاکم کردن فضای معنوی قرآن در سراسر استان از مهمترین اهداف برگزاری جشن رمضان است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزار قرآنی در کرمانشاه و تمامی شهرستان های تابعه خبر داد و افزود: این رویداد ارزشمند فرهنگی و قرآنی با برنامه ریزی گسترده و هدفمند طی ۱۰ روز مهیای عاشقان و علاقه مندان به دریای بیکران مفاهیم قرآنی خواهد بود.

کرمیان، اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزار قرآنی از (۱۵ خرداد) مصادف با قیام خونین ۱۵ خرداد و سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) در فرهنگسرای شهرداری واقع در چهارراه جوانشیر کرمانشاه افتتاح می شود و تا (۲۵ خرداد) مهیای بازدید علاقه مندان است.

وی ابراز کرد: حدود ۵ هزار عنوان کتاب و نرم افزار قرآنی با تخفیف ۴۰ درصدی که از طریق عرضه بن کارت کتاب در این نمایشگاه به علاقه مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برپایی غرفه حجاب و عفاف با عرضه محصولات مرتبط، غرفه نقاشی برای کودکان، قرآن بخوانیم و جایزه بگیریم، صنایع دستی نفیس قرآنی و پاسخگویی به سئوالات شرعی را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد.

وی بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی به عنوان یکی از برنامه های شاخص جشن رمضان در دستور کار ما قرار دارد.

کرمیان، با اشاره به طراحی و پخش مسابقه تلویزیونی ترنم ضیافت در شبکه استانی زاگرس، اعلام کرد: این مسابقه به صورت زیرنویس تلویزیونی در طول ایام برگزاری جشن رمضان با طرح سئوالات قرآن و عترت از سیمای زاگرس پخش می شود و هر روز از ۴ برگزیده با اهدای جوایز نفیس تقدیر می شود.

وی تصریح کرد: برپایی کرسی های تلاوت قرآن و محافل معنوی انس با قرآن کریم با حضور چهره های برجسته قرآنی استان در شهر کرمانشاه و تمامی شهرستان های تابعه برنامه ریزی شده است.

به گفته معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برپایی نشست های تخصصی قرآن و عترت و برنامه های مرتبط با تفسیر و تدبر قرآن کریم از برنامه های شاخص و ویژه جشن رمضان است که با حضور اساتید برجسته و مجرب برگزار می شود.

کرمیان، از پیش بینی اجرای نمایش های خیابانی و قرائت شهر در مرکز استان و شهرستان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در برگزاری سلسله برنامه های جشن رمضان ایجاد بیش از پیش حال و هوای معنوی و روحانی قرآن در این ایام و کشاندن جوانان و نوجوانان پای برنامه های پرمحتوا و ارزشمند قرآنی است.

گفتنی است، جشن رمضان در راستای تعالی مفاهیم قرآنی در ۱۵ استان و ۲۰۰ شهرستان برگزار می شود.

اطلاع رسانی گسترده جشنواره کتابخوانی رضوی در کانون های مساجد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، گفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح گسترده به کانون های مساجد شهری و روستایی استان اطلاع رسانی شده است.

طیب صفری مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت ترویج سیره علمی و عملی امام رضا(ع)، گفت: جشنواره های رضوی از جشنواره های فاخری است که به صورت ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی برگزاری این جشنواره ها را در معرفی ابعاد مختلف شخصیت والا و عظیم الشأن علی ابن موسی الرضا(ع) بسیار مفید و اثرگذار خواند و افز ود: کانون های مساجد در خصوص جشن های رضوی، دهه کرامت و جشنواره های مرتبط به خوبی ورود پیدا کرده است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، با اعلام آمادگی برای مشارکت با هر دستگاه یا نهادی که برنامه ای در خصوص امام رضا(ع) به ویژه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی رضوی داشته باشد، اظهار کرد: کانون های مساجد استان کرمانشاه برای برگزاری هر چه با شکوه تر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پای کار آمده اند.

وی ابراز کرد: اطلاع رسانی این جشنواره در سطح گسترده در کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه ها ی مساجد مناطق شهری و روستایی استان صورت گرفته است.

صفری، اطلاع رسانی و انعکاس اخبار هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خبرگزاری شبستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعلام فراخوان، تولید اخبار از جشنواره و معرفی منابع و چگونگی شرکت در جشنواره در دستور کار خبرنگاران خبرگزاری شبستان قرار گرفته است تا به بهترین نحو ممکن شاهد برگزاری این رویداد ملی باشیم.

وی همچنین از استقبال چشمگیر اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از این جشنواره کتابخوانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اطلاع رسانی خوبی که صورت در کتابخانه های کانون های مساجد صورت گرفته است شاهد حضور پر رنگ و موفق اعضای کانون ها در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی باشیم.

برپایی نمایشگاه دیدگاه اندیشمندان بزرگ جهان درباره امام(ره) در کرمانشاه

مسئول روابط عمومی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه ازبرپایی نمایشگاه «دیدگاه رهبران و اندیشمندان بزرگ جهان درباره امام خمینی(ره)» در این دانشگاه به مناسبت سالگرد رحلت جانگذار معمار کبیر انقلاب خبر داد.

فتاح مومنه اظهار کرد: این نمایشگاه بمناسبت سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) به مدت یک هفته و از ۱۳ خردادماه در محل دانشکده فرهنگ و هنر آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه این دومین برپایی این نمایشگاه در کشور است، گفت: این نمایشگاه شنبه (۱۳ خرداد) با حضور جمعی از مسئولین استان افتتاح خواهد شد.

مومنه اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۰ اثر در خصوص دیدگاه اندیشمندان و رهبران بزرگ جهان در خصوص امام خمینی (ره) که توسط یکی از دانشجویان فعال فرهنگی مرکز (رضا رحمتیان) جمع آوری شده، برای علاقمندان به نمایش درخواهد آمد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی نسل جوان با جایگاه حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود: آثار این نمایشگاه تاییدی بر گفته‌ مقام معظم رهبری است که فرمودند: "این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست".

مومنه اظهار کرد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که حتی مخالفان امام(ره) نیز بزرگی او را ستایش می‌کنند.

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان کنگاور

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد ایوبی امام جمعه و رئیس شورا، علیرضا ایزدی فرماندار و نائب رئیس شورا، سیاوش نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا و دیگر اعضای شورای فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

پس از نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم؛ ابتداسیاوش نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تبریک بمناسبت فرارسیدن ماه نزول قرآن ماه پربرکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگی در نشست شورای فرهنگ عمومی دستور جلسه را بیان نمودند.

ایشان در ادامه با توجه به فضیلت های ماه مبارک و تلاش در جهت نهایت بهره از این ماه به شرح برنامه های جشن رمضان پرداختند و خواهان مشارکت همه ارگان ها در این جشن و دیگر برنامه های ماه مبارک شدند.

در ادامه شورانگیزشهبازین مسئول دبیرخانه شورا به بیان اهمیت برنامه ریزی در باب اوقات فراغت و برنامه های پیش روی اداره ارشاد در این زمینه پرداختند. سپس اعضای شورا به بیان نقطه نظرات خود در اهمیت توجه به مقوله اوقات فراغت و تاثیر آن در کاهش بزهکاری و اعلام آمادگی در هرچه بهتر برگزار شدن جشن رمضان پرداختند.

دستگاه های عضو شورای فرهنگی شهرستان؛ پیشنهاد های خود را در راستای بهتر برگزار شدن جشن رمضان و اوقات فراغت ارائه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ایوبی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خیرمقدم به اعضای شورای فرهنگ و میهمانان نشست و تبریک بمناسبت فرا رسیدن ماه میهمانی خدا با قرائت حدیثی از پیامبر اسلام؛ ماه رمضان را ماه برکت و فرصت ها دانستند که همه باید نهایت استفاده معنوی را از این ماه ببرند.

ایشان در ادامه خواهان ایجاد فرصت ها و موقعیت های جذاب در برنامه های اوقات فراغت همچون برگزاری اردو، اهدا جایزه و دادن تغذیه سالم در حین کلاس ها شدند و در پایان دوره اوقات فراغت تابستان بررسی شود؛ چند درصد از کل دانش آموزان جذب این برنامه ها شدند و کمیته ای سه الی پنج نفره جهت بررسی این مسایل انتخاب شود.

در پایان مهندس علیرضا ایزدی فرماندار کنگاور ضمن عرض سلام و تبریک ماه پرفضیلت رمضان و توصیه همگان به قدر دانستن این ایام به بیان اهمیت فرهنگ که آن را یک مسیر پر فراز و نشیب و زمان بر دانست که نمیتوان برای آن تعریف واضح و روشنی در نظر گرفت. ایشان معتقد بودند دیدگاه فعلی نسبت به اوقات فراغت در ایام تابستان باید تغییر کند و به تمام طول سال تعمیم داده شود.

اهم تصمیمات و مصوبات این جلسه عبارت بودند از :

١. دستگاه های شهرستان برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری، ورزشی، بهداشت و درمان، کارآفرینی خود در محله آسیب زای اسلام آباد بصورت طرح مکتوب به ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهت حمایت مالی ارائه دهند و سالن های ورزشی با حمایت ناحیه مقاومت بسیج سپاه بصورت رایگان در این محله در اختیار مردم قرار گیرد.

٢. امنیت برنامه های میدانی با هماهنگی قبلی توسط نیروی انتظامی برقرار گردد.

٣. شهرداری در جهت برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم و برگزاری نماز مغرب و عشا در نمازخانه پاک های پر مخاطب با مسابقات قرآنی و ارائه جوایز ویژه را داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۱۴۴/برپایی_جشن_رمضان_در_استان_کرمانشاه_از_۱۵_تا_۲۵_خرداد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: