Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@13:46:25 GMT

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن در کرمانشاه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۱۴۷/چهلمین_دوره_مسابقات_استانی_قرآن_در_کرمانشاه_برگزار_می_شود

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف ۱۸ تا ۲۱ مردادماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت عباسیان در نشستی خبری ظهر امروز که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف اظهار داشت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 18 تا 21 مرداد با حضور 284 شرکت کننده در 11 رشته در سالن بعثت کرمانشاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این مسابقات نزدیک به 5000 نفر در دو بخش بانوان و آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند گفت: از این تعداد نیز 2000 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در مجموع تعداد 284 نفر به مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف راه پیدا کردند که 122 نفر مرد و 162 نفر زن هستند.

عباسیان با اشاره به اینکه 40 داور مسابقات مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات اوقاف در استان کرمانشاه را قضاوت کردند عنوان کرد: همزمان با رقابت متسابقین در این دوره از مسابقات 15 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری ممتاز و برجسته بین‌المللی استاد حمید شاکرنژاد و سخنرانی خطیب توانا حجت‌الاسلام دهنوی در مرکز استان و شهرستانها برای اجرای سلسله محافل قرآن کریم با موضوع سبک زندگی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این محافل نورانی و معنوی از 19 تا 21 مرداد در پنج بقعه متبرکه شاخص، 4 مرکز عمومی و نظامی و مساجد شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود تأکیدات فراوانی بر تبیین بیش از پیش معارف قرآنی بین جوانان و نوجوانان و آحاد مختلف مردم دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ موضوعی و معارف احادیث و تفسیر قرآن برگزار می‌شود بیان کرد: محافل انس با قرآن نیز با حضور قراء بین‌المللی و ممتاز استان در مساجد برگزار خواهد شد.

وی به لزوم هدایت استعدادها و جوانان و نوجوانان مستعد در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر در استان اشاره کرد و گفت: این استعدادها باید در کلاسها و دوره‌های تخصصی شرکت کنند و قصد داریم تا دوره‌هایی با حضور اساتید کشوری برگزار کنیم.

عباسیان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی سعی داریم تا به اهداف اصلی قرآنی در سطح شهرستان، استان و کشور و بین‌المللی دست پیدا کنیم و در تمام رده‌های مسابقات شاهد حضور نمایندگانی از استان کرمانشاه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه قرآن کریم مایه خیر و برکت برای کشورها و امتهای اسلامی است گفت: برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا فضای قرآنی و معنوی را در ایام برگزاری مسابقات را در استان شاهد باشیم و مرکز صداوسیما به طور زنده برنامه افتتاحیه و اختتامیه مسابقات را پخش خواهد کرد.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۱۴۷/چهلمین_دوره_مسابقات_استانی_قرآن_در_کرمانشاه_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: